رشته زبان و ادبیات فارسی،رشته ای است که با کلمات و واژه ها سرکار داشته و از طریق علوم انسانی می توان به آن راه پیدا کرد.یکی از مقاصد این رشته آشنا شدن با نثر و نظم فارسی می باشد که در نهایت دانشجو می تواند ادبیات فارسی را تدریس کند و یا به عنوان کارشناس در این زمینه مشغول به کارشود. در این رشته مانند سایر رشته هاباید ۸ ترم را بگذرانید و حدودا ۱۴۸ واحد را نیز پاس کنید.این رشته در مقطع کارشناسی گرایشی ندارد و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می تواند انتخاب گرایش کند. این رشته به دو شاخه تقسیم می شود اولین شاخه زبان فارسی و دومین شاخه ادبیات فارسی است. درشاخه نخست نگارش، دستور زبان، زبان شناسی و…. تدریس می شود و در دومین شاخه به نقد ادبی، سبک شناسی ،تاریخ ادبیات، انواع ادبی صنایع ادبی و… پرداخته می شود.
همانطور که گفتیم دانشجویان می تواندد در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب گرایش کنند یکی از این گرایش ها ،گرایش نظریه و نقد ادبی است. این گرایش زیر مجموعه زبان و ادبیات فارسی می باشد درواقع نقد ادبی نوعی جان بخشی می باشد به دلیل خلاقیتی که در تفسیر متن وجود دارد باعث می شود که ما بتوانیم این گرایش را جان بخشی متن بدانیم که این رشته خود شامل اهدافی می باشد ۱_ کمک کردن به تحلیل متن هاو میراث های ادبی براساس یافته های علمی جدید و تحقیقی ۲_کمک به بومی سازی نظریه و نقد ادبی ۳_اموزش نظریه های ادبی ۴_ تقویت مطالعه میان رشته ای ۵_ کمک به پیشرفت در زمینه زبان و ادبیات فارسی…. حال اگر فکر می کنید که این گرایش، گرایش مورد علاقه شماست پس باید خود را برای یک کنکور عالی اماده کنید . در اینجا اولین قدم شما شرکت در یک ازمون استاندارد و شبه کنکوراست که شمارا اماده کند.ما برای شما ازمونی تدارک دیده ایم که مجموعه ای از شبیه ترین سوالات به کنکور می باشد تا موفقیت را برای شما رقم بزند. با ارزوی موفقیت
















دیدگاهتان را بنویسید