با شرکت در آزمون آنلاین ارتباط شناسی و تبلیغات میتوانید با تست ها و نمونه سوالات این رشته آشنا شوید. در اینجا ما آزمون ارتباط شناسی و تبلیغات را برای شما آماده کرده ایم این آزمون از جدیدترین سوالات تشکیل شده است و با ثبت نام و شرکت در این آزمون میتوانید در آزمون اصلی موفق شوید.
تعریف ارتباط شناسی و تبلیغات :
ارتباط را میتوان جریانی دانست که در طی آن دو نفر یا تعداد بیشتری به تبادل افکار، نظریات، احساسات و عقاید میپردازند. شرکتها از طریق بهکار بردن پیامهائی سعنی دارند رفتار دیگران را بهنحوی تغییر دهند یا در آنها نفوذ کنندو از این راه موجب تحقق اهداف سازمانی شوند. شرکتها با فرآیند ارتباطات میخواهند بر محیط خود اثر بگذارند. ارتباطات در دنیای شلوغ امروزی، مدیریت فرآیند خرید مشتری در بلندمدت است.بر همین اساس بازاریابان به مرحلهی پیش از خرید، زمان خرید و پس از مصرف توجه میکنند. چون مشتریان متفاوت هستند، بنابراین ارتباطات اثربخش در بخشهای مختلف بازار متفاوت است. بنگاههای اقتصادی موفق با بررسی ابزارهای مختلف ارتباطی در جهت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده تلاش میکنند.تبلیغات یکی از اجزای پنجگانهی ابزارهای ترویج (promotion) است که به همراه پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم، در برقراری ارتباط با مخاطبان هدف بهکار گرفته میشود.علاوه بر ابزارهای پنجگانهی ترویج، سایر اجزاء آمیزهی بازاریابی نیز در ایجاد و توسعهی ارتباط با مخاطبان، مؤثرند.
تبلیغات
در بین ابزارهای مختلف ارتباطی که در شکل قبل نشان داده شدهاند، نقش تبلیغات در بازار ایران خصوصاً در بازارهای مصرفی حائز اهمیت است. تبلیغ معرفی کالا یا خدمات به وسیلهی شیوههای غیرشخصی به مسئولیت فرد یا سازمان است. تبلیغ راهی مناسب برای آگاهی کردن مردم و تشویق آنان به خرید کالا یا خدمتی است که نیاز و خواست ایشان را برطرف کند. سازمانهای تجاری و شرکتهای بازرگانی، سازمانهای غیرانتفاعی، نهادهای اجتماعی و حرفهای و حتی اشخاص سیاسی، همه برای اعلام موجودیت خود و آگاهی مردم از تبلیغ استفاده میکنند.تبلیغات نیرومندترین ابزار آگاهیبخش در شناساندن یک شرکت، کالا، خدمت یا اندیشه و دیدگاه است. تبلیغات هنگامی بهخوبی کارساز است که محدود به بازار هدف باشد. پس اولین گام در تبلیغات، بررسی و شناسائی دقیق مخاطبان هدف از جنبههای مختلف فرهنگی، اقتصادی، جمعیتشناسی و… است. باید پذیرفت که هر فعالیتی دربازاریابی رقابتی از جمله تبلیغات میبایست با تحقیقات بازاریابی شروع شود. به همین دلیل است که تحقیقات و پژوهش را بهعنوان اولین گام در فرمول گامهای بنیادین فرآیند بازاریابی قرار دادهاند.
توضیحات آزمون
عنوان درس:ارتباط شناسی و تبلیغات
تعداد سوالات تستی: ۲۰
زمان آزمون(دقیقه): تستی: ۴۰
دیدگاهتان را بنویسید