قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ۲۲ درصد کارمندان بخش دولتی و ۱۴ درصد شاغلان بخش شخصی را زنان تشکیل میدهند گفت: بیش از ۵۷ درصد قبول‌شد

57 درصد قبول‌شدگان دانشگاه‌ها دختران هستند

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ۲۲ درصد کارمندان بخش دولتی و ۱۴ درصد شاغلان بخش شخصی را زنان تشکیل میدهند گفت: بیش از ۵۷ درصد قبول شدگان دانشگاه ها زنان هستند.

ابوالحسن فیروزآبادی در همایش زنان، کتاب و توسعه پایدار اظهار کرد: امروز بازار کار دغدغه مهم وزارت کار است و در میان بازار های چهارگانه سرمایه، پول، کار و کالا تنظیم بازار کار برعهده وزارت کار قرار دارد.وی افزود: متاسفانه در حوزه کار زنان با آمارهای دلواپس کننده ای روبه رو هستیم به نحوی که میزان همکاری زنان در بازار کار ۱۲٫۴ درصد است که نسبت به سال های گذشته یک درصد کم کردن داشته است و در هشت سال گذشته زنان ما در ۸۰۰ هزار شغل کمتر حضور دارند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که تعادل شغلی در بخش شخصی و دولتی در حوزه زنان وجود ندارد، اظهار کرد: در بخش دولتی ۲۲ درصد کارمندان زن هستند و در بخش شخصی تعداد شاغلان زن به حدود ۱۴ درصد می رسد. این در شرایطی است که حدود ۲٫۵ میلیون زن سرپرست خانوار در جامعه داریم در حالی که تعداد کل شاغلان زن سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

۵۷ درصد قبول‌شدگان دانشگاه‌ها دختران هستند

فیروزآبادی خاطر نشان کرد: در به کارگیری زنان در توسعه کشور جای کار زیادی داریم و باید تلاش بیشتری به عمل آوریم، آیا که زنان در حوزه های تصمیم گیری و همکاری سیاسی حضور فعالی دارند، ولی در عرصه اقتصاد باید این حضور زیاد و پررنگ تر شود.

وی با اشاره به آمار قابل توجه زنان تحصیلکرده اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۷ درصد قبول شدگان دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند. از این رو باید از پتانسیل زنان و توانمندی ها و همکاری آنها در عرصه های فرهنگی و اجتماعی به خاص اقتصادی بیش از پیش استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از صحبت های خود از ناشران زن به عنوان جزئی از کارآفرینان زن نام برد و افزود: کتاب ها بنیانگذاران تمدن های بشری هستند و از وجود آنها تمدن بشری مکتوب خلق شده است است.

فیروزآبادی تصریح کرد: هیچ تمدنی بدون کتاب نمی تواند شکل بگیرد و به حیات خود ادامه دهد. از این رو در دنیای امروز که نقش بشر در اجتماعات شهری و برنامه های توسعه اهمیت بسزایی دارد، توجه به مقولات فرهنگی به خاص کتاب امری مهم است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ۲۲ درصد کارمندان بخش دولتی و ۱۴ درصد شاغلان بخش شخصی را زنان تشکیل میدهند گفت: بیش از ۵۷ درصد قبول‌شد

منبع: ایسنا

واژه های کلیدی: بازار | همکاری | بازار کار | وزیر تعاون | خبر | دانشگاه |


برچسب ها: , , , , ,