www.sajfa.razaviedu.ir – سامانه سجفا

راهنمای نحوه انتقال اطلاعات دانش آموزان از سامانه سناد به سامانه سجفا :

لطفا قبل از هر اقدامی این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید

۱- لازم است در ابتدا و قبل از آغاز تغذیه اطلاعات از سناد، فهرست کلیه کلاس های موجود در مدرسه را به تفکیک پایه و رشته، از طریق منوی «لیست کلاس‌ها»در این سامانه تعریف کنید. (مجدد باید در سامانه کلاس بندی انجام گیرد.)

۲- قبل از دریافت خروجی اکسل از سامانه سناد، لازم است کلیه دانش آموزان مدرسه را در سامانه سناد، ثبت نام و کلاس‌بندی کرده باشید. دانش آموزان کلاس‌بندی نشده در فایل های خروجی کلاسی سناد از قلم خواهد افتاد و در اینصورت لازم است آن ها را بصورت تکی و موردی به این سامانه اضافه نمائید.

۳- وارد پنل مدرسه در سامانه سناد شوید(snd.medu.ir) و پس از اطمینان از ثبت نام و کلاسبندی کلیه دانش‌آموزان، از منوی « ثبت نام و سازماندهی مدرسه»، زیرمنوی «مدیریت کلاس‌ها» را انتخاب کنید. دقت کنید بجای منوی «مدیریت کلاسها» وارد منوی «کلاس‌های مدرسه» نشوید!

۴- در صفحه ظاهر شده، گزینه های «سال تحصیلی» ، «نوبت تحصیلی» و «پایه / رشته» را انتخاب و سپس دکمه آبی رنگ «ادامه» را بزنید تا لیست کلیه کلاسهای آن رشته/پایه نمایش داده شود.

۵- برای هریک از کلاس‌های نمایش داده شده در لیست، دکمه آبی رنگ «لیست دانش آموزان» را کلیک نموده و از صفحه جدید ظاهر شده (که درواقع لیست دانش آموزان کلاس می باشد) دکمه «خروجی اکسل» را انتخاب کنید.

۶- فایل اکسل ایجاد شده را به نام یا کد کلاس مربوطه و الزاماً با نام انگلیسی در سیستم خود ذخیره کنید.

۷- باتوجه به غیراستاندارد بودن فایل‌های اکسل خروجی سامانه سناد، لازم است قبل از تغذیه در این سامانه، فایل های دانلود شده را یکبار از طریق دابل کلیک، باز کرده و پس از انتخاب گزینه yes در پرسش انجام شده، از طریق منوی file، گزینه Save As… را انتخاب و قسمت Save As Type… را روی گزینه اول یعنی Excel Workbook بگذارید و فایل اصلاح شده را که به پسوند xlsx تغییر می یابد را آماده سازید.

فایل نمونه اکسل example

۸- از طریق دکمه «افزودن از فایل اکسل خروجی سناد» در این صفحه، فایل های اکسل کلاس‌های مدرسه را در این سامانه بارگذاری کنید.

۹- پس از پایان انتقال دانش آموزان از فایل های اکسل، از طریق منوی «آمار» و نیز «لیست دانش آموزان»، از صحت اطلاعات و آمار ثبت شده در این سامانه اطمینان حاصل کنید.

درصورتيکه طبق راهنماي ذکر شده از سامانه سناد خروجي اکسل بگيريد، فايل اکسل شما بايد شبيه اين فايل باشد.

سامانه جامع فرآیندهای آموزشی (سجفا) sajfa.razaviedu.ir


برچسب ها: , , , , ,