معاون آموزشی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: یکی از اهداف این دانشگاه بین المللی شدن و حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین و ارتقای کیفیت آموزش عالی در کشور هست.

رشد بی رویه پردیس‌ها چاره کار نیست ، کارآفرینی در راس اولویت‌های دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار گرفته است

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: یکی از اهداف این دانشگاه بین المللی شدن و حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین ارتقای کیفیت آموزش عالی در کشور و ارتقای اخلاق و تعهدات اجتماعی این دانشگاه است که در برنامه ششم توسعه کشور و برنامه سوم این دانشگاه تعریف شده است است.
وی ادامه داد: دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران با توجه به توانمندی هایی که دارد می تواند نقش مهمی در تدوین این برنامه ها داشته باشد.

عبارات مهم : دانشگاه – دانشجو
حسینی تصریح کرد: دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران باید نظارت دقیقی بر زیاد کردن جذب دانشجو داشته باشد تا این زیاد کردن تاثیر منفی بر کیفیت آموزش نگذارد.

وی اضافه کرد: وزرات علوم در سال های گذشته با عوض کردن بعضی حداقل های مورد نیاز و تسهیل شرایط باعث شد رقابتی ناسالم و تلخ بین مراکز آموزشی کشور در پذیرش دانشجو بوجود آید.

معاون آموزشی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور جهت بالاتر بردن آمار کمی خود و و بویژه از نظر مالی، جهت جذب دانشجو به منظور بالاتر بردن درآمد های اختصاصی خود اقدام به پذیرش بی رویه دانشجو در رشته های متفاوت نمودند و می توان به عنوان شاهدی بر این مدعا به رشد بی رویه تأسیس پردیس های دانشگاهی که اقدام به پذیرش دانشجو با هزینه شخصی می نمایند، اشاره نمود.
حسینی افزود:بدون تردید توسعه کمی آموزش عالی یکی از دستاوردهای مهم اجتناب ناپذیر و درخشان نظام بعد از انقلاب اسلامی به شمار می آید.

وی یادآورشد: البته سیاست های توسعه کمی از ابتدا دغدغه کیفیت آموزش عالی را به همراه داشته و با زیاد کردن جمعیت دانشجویی و تنوع بخشی به سیستم های آموزش عالی به خاص در بخش غیردولتی این دغدغه ها جدی تر و پررنگ تر شده است هست.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دانشگاه | دانشجو | برنامه | آموزشی | دانشگاه | ایران | آموزش | دانشجو


برچسب ها: , , , , ,