کنکور ۹۶امروز با مسابقه داوطلبان کلید خورد، ولی علیرغم صحبت‌هایی جهت از بین بردن کنکور همچنان این ماراتن در حوزه آموزش حکمرانی می‌کند.

ورود به دانشگاه اندر خم یک آزمون ، نوستالژی کنکور همچنان حکمرانی می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ صبحگاه امروز زنگ بزرگترین ماراتن علمی کشور از ساعت ۸ صبح جهت داوطلبان رشته های انسانی و ریاضی به صدا درآمد و مانند سال های گذشته حوزه های امتحانی و خیابان های اطراف آن مملو از جمعیتی بود که صورت آنها استرس توام با امید به فردای بهتر را نشان می داد.

از شلوغی و ترافیک اول صبح خیابان ها و حوزه داوطلبان که بگذریم در حوالی ورودی های حوزه های امتحانی و پیش از شروع آزمون کم نبودند خانواده هایی که به دعا و نیایش جهت فرزندانشان مشغول بودند و داوطلبانی که پر امید با چاشنی استرس به سوی حوزه های امتحانی گام برمی داشتند و با چک کردن وسایل مورد نیاز جهت جلسه کنکور و تطبیق شماره کارت با برگه های راهنمای راه اندازی شده است در حوزه انجام می شد.

ورود به دانشگاه اندر خم یک آزمون ، نوستالژی کنکور همچنان حکمرانی می‌کند

دقایقی پیش از شروع آزمون و انتظار جهت پاسخگویی به سوالات جهت اغلب داوطلبان به کندی سپری می شد و در صورت بعضی از آنها لحظه به لحظه موج استرس و تشویش شدت می گرفت و گاه داوطلبانی خود را با دعا و ذکر الهی آرام نگه می داشتند تا اینکه آخر بعد از استقرار کامل داوطلبان در حوزه راس ساعت ۸ صبح نخستین دوره آزمون ورودی دانشگاه در سال ۹۶ جهت رشته های علوم انسانی و ریاضی و فنی رقم خورد.

غافلگیری داوطلبان از سوالات کنکور

پس از مسابقه نفس گیر نزدیک به چهار ساعته داوطلبان حجم انبوهی از آنها گاه با صورت ای برآشفته و گاه خندان از حوزه خارج می شدند بعضی از داوطلبان به مشکل سوالات اعتراض می کردند و بعضی همان سوالات را بسیار مطلوب و در حد انتظار خود می دانستند و بعضی آنقدر خستگی در صورت ارزش نمود پیدا کرده بود که تنها منتظر اعلام نتیجه های بودند و هیچ نظری درمورد سوالات نمی دانند و احساس رهایی از یک استرس بزرگ را داشتند و گویی بار بزرگی از روی دوش خود برداشته بودند.

کنکور ۹۶امروز با مسابقه داوطلبان کلید خورد، ولی علیرغم صحبت‌هایی جهت از بین بردن کنکور همچنان این ماراتن در حوزه آموزش حکمرانی می‌کند.

اظهار نظر درمورد سوالات کنکور و پاسخ های متفاوت در این باره مساله تازه ای نیست و هرساله شاهد این گونه نظرات متفاوت هستیم در واقع شرایط داوطلب در جلسه امتحان و میزان تسلط بر مطالب درسی تعیین کننده سطح سوالات بوده و هر داوطلب بنا بر شرایط خود ادعایی دارد.

ابراهیم خدایی مشاور عالی شرکت سنجش با تاکید بر این که سوالات کنکور امسال در مقایسه با سال های گذشته آسان‌تر طراحی‌ شد، عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های علمی انجام شده است سوالات کنکور سال‌های گذشته بسیار مسئله بود، ولی امسال تلاش کردیم محتوای سوالات آسان‌تر طراحی شود.

بهترین روزهای جوانی در گیر و دار آزمون های کنکوری

در میان شلوغی بعد از اتمام کنکور در نوبت صبح بعضی صورت ها و ناراحتی نقس بسته بر صورت به شدت تظاهر می کرد، داوطلبانی که ادعا داشتند فقط یک سال تحصیلی بلکه از آغازین روزهای گام برداشتن در مسیر علمی و نزدیک به ۱۲ سال را منتظر امروز بودند و جهت کسب عالی ترین نتیجه از تفریحات بسیاری گذشتند ولی شرایط امتحان این غول علمی را نتوانستند تحت کنترل خود قرار دهند و پاسخگویی به سوالات را در حد و اندازه رشته های تاپ دانشگاهی مورد انتظارشان انجام ندادند.

چند تن از آنها این آزمون را تنها مسیر تعیین آینده خود می دانستند و به ادعای خود با خراب کردن این مسیر بخش بزرگی از عمر خود را به باد داده اند و فکر یک سال دیگر درس خواندن جهت کنکور به شدت ناراحتی آنها می افزود و امروز را به نوعی آخر دنیا جهت خود می دانستند و به قول خودشان هزینه تحصیل و عمر را تلف کردند و راهی جهت آنها وجود ندارد.

ورود به دانشگاه اندر خم یک آزمون ، نوستالژی کنکور همچنان حکمرانی می‌کند

آینده نگری بعضی داوطلبان

در کنار داوطلبان ناراحتی که از حوزه های امتحانی خارج می شدند و تحصیل در رشته های تاپ و دانشگاه های برتر بزرگترین آرزوی زندگیشان بود و حالا جهت رسیدن به ان تردید داشتند گروهی از داوطلبان تفکری بسیار متفاوت داشتند و امیدوار بودند رشته ای قبول شوند که بازار کار خوبی در آینده داشته باشد و خود را منحصر به دانشگاه یا رشته خاص نمی کردند بلکه آرزویشان تخصیل در رشته کاربردی و پول ساز بود که بتوانند یا با استخدام در نهادی معتبر یا کارآفرینی آینده خود را بسازند و تحصیل صرف را وسیله ساختن فردای خود نمی دانستند.

کنکور سال۹۶ از نگاه آمار و ارقام

طی سال های اخیر رشته تجربی به عنوان محبوب ترین و پرمخاطب ترین رشته آشنا شده است و امسال نیز براساس آمارهای رسمی کشور در مجموع ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ نفر در این رشته شرکت کردند که ۳۶۷ هزار و ۷۹۳ نفر را دختران و ۲۱۲ هزار ۷۷۷ نفر را پسران تشکیل می دهند و رشته زبان های خارجی با ۶ هزار و ۲۶۸ نفر کمترین متقاضی را داشته است.

گفتنی هست؛ فردا با مسابقه علمی داوطلبان در رشه علوم تجربی و زبان پرونده آزمون سراسری سال ۹۶ بسته می شود و داوطلبان در نیمه دوم مردادماه باید منتظر اعلام نتیجه های اولیه خود از سایت www.sanjesh.org باشند و نتیجه های نهایی نیمه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کنکور ۹۶امروز با مسابقه داوطلبان کلید خورد، ولی علیرغم صحبت‌هایی جهت از بین بردن کنکور همچنان این ماراتن در حوزه آموزش حکمرانی می‌کند.

انتخاب رشته داوطلبان از نیمه دوم مرداد ماه شروع می شود/ شنبه، وقت نهایی تعیین رشته‌های ارشد دانشگاه آزاد

واژه های کلیدی: آزمون سراسری | دانشگاه | داوطلبان | ناراحتی | دانشگاه | استرس | داوطلبان کنکور | کنکور سراسری ۹۶


برچسب ها: , , , , , ,