وزیر بهداشت در مراسم نهایی هجدهمین همایش کشوری علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت:

اداره بخش مالی دانشگاه با افراد زیر دیپلم ، نبود آموزش مدیران زمینه‌ساز هزینه‌های هنگفت

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هجدهمین همایش کشوری علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری اظهار داشت: هر چیزی از مسیر آموزش می گذرد و اگر در خدمت به مردم، پیشگیری، بهداشت و درمان توجه خاص کرده و فرهنگسازی کنیم در سایر بخش ها نیر عوض کردن ایجاد می شود که این عنوان به آموزش پزشکی بر می گردد.

عبارات مهم : بهداشت

وی افزود: در کل نظام به بخش آموزش کمتر توجه می کنیم و مدیران ما آموزش نمی بینند و هزینه های هنگفتی را که ما می توانیم در بخش های متفاوت هزینه کنیم و آموزش کافی در سطوح متفاوت بهداشت داشته باشیم از دست می رود.
هاشمی گفت: کارشناسان آموزش پزشکی در سراسر کشور جهت این که توانمند تر شوند تلاش می کنند و من از آن ها سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم این اقدام را در سایر بخش ها نیز عملی کنیم.
وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت تخصصی ترین وزارتخانه است و مسئولیت های گسترده ای را بر عهده دارد، ولی اگر دوباره آمار را بگویم مایه خجالت و شاید توهین باشد که در بخش مالی که بسیار هم مهم است تقریبا اکثریت همکاران زیر دیپلم هستند و در جایی دیدم که مدیر مالی تخصصش موسیقی بود.
هاشمی تصریح کرد: اگر بیمارستان ها خوب اداره نمی شوند که انتظار داریم خوب اداره بشود به این علت است که بخش های نیروی انسانی ما خوب تربیت نمی شود و ما جهت آموزش کمتر ارزش قائل هستیم.
وی افزود: کارشناسان آموزش پزشکی با علاقمندی و تعصب در سطح دانشگاه ها و با علم و آگاهی راه مطلوب را در پیش می گیرند.
وی اظهارداشت: مقایسه آموزش پزشکی در کشور عزیزمان ایران و کشورهای اطراف قابل قیاس نیست، امیدوارم بتوانیم در سال های بعد با همین تعصبی که داریم شاهد زیاد کردن رشد آموزش پزشکی، تقویت و انتشار و اتفاقات خوب باشیم.
گفتنی هست؛ هجدهمین همایش کشوری علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری با معرفی پزوهشگران برتر حوزه آموزش پزشکی، معرفی دانشگاه برتر در تولید علم آموزش پزشکی کشور، معرفی برترین های حیطه الکترونیک، حیطه مدیریت و رهبری آموزشی، فرایندهای برتر حوزه ستادی وزارت بهداشت و … به کار خود آخر داد.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: بهداشت | آموزشی | دانشگاه | پزشکی | اداره | وزیر بهداشت | آموزش | معرفی


برچسب ها: , , , , , , ,