سرپرست دانشگاه آزاد گفت: اگر رشته محلی کیفیت مورد نیاز را نداشته باشد، جذب دانشجو در آن صفر خواهد شد.

رشته ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند ، صفر شدن پذیرش بعضی از کد رشته‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ علی محمد نوریان در حاشیه مراسم سی و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: از برادر عزیزم دکتر ولایتی صمیمانه تقدیر می کنم که این وقت را جهت بنده ایجاد کردند و دانشگاه آزاد اسلامی، جایگاهی است که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی طی این سی و پنج سال با نقش آفرینی، نهاد علمی گسترده ای را جهت دانشجویان ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد: به آقای محسن هاشمی رفسنجانی که به عنوان نفر اول انتخابات شورای شهر گزینش شد، تبریک می گویم.
نوریان تاکید کرد: سالروز تاسیس دانشگاه در پنج سال اخیر مصادف با جشنواره فرهیختگان می شود و این نشان دهنده ی آن است که این دانشگاه به دنبال عملی کردن دستاورد های دانشگاه و توسعه مرز های دانش کشور است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تیمی در دانشگاه ایجاد شده است تا تمام دوره های کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه را مورد ارزیابی درونی قرار دهد و اگر «رشته محلی» کیفیت مورد نیاز را نداشته باشد، جذب دانشجو در آن صفر خواهد شد.

عبارات مهم : شورای عالی انقلاب فرهنگی – رشته های دانشگاهی
وی افزود: این کمیته با همکاری معاونت آموزشی تشکیل شده است است همچنین در گذشته دانشگاه به علت بعضی پرسشها که در رشته محل های خود داشت با وزارت علوم ارتباط خوبی نداشت که اکنون این روند اصلاح شده است و تمامی رشته های دانشگاه که در دفترچه دکتری امسال آمده است مجوز دارد.

وی افزود: در ابتدای ورودم به دانشگاه ۱۴۶ واحد این دانشگاه زیانده بودند که امیدوارم طی ۳ سال آینده موضوعی به عنوان زیانده بودن واحد ها مواجه نباشیم.

نوریان اظهار داشت: اگر مدیری در دانشگاه آزاد خوب کار کند دلیلی بر عوض کردن آن وجود ندارد. ولی اگر مدیری آدم خوبی باشد، ولی عملکرد کاری خوبی نداشته باشد باید عوض کردن کند.

وی گفت: بعضی می گویند ما آمده ایم که عده زیادی را اخراج کنیم این حرف اصلا صحت ندارد.

نوریان بیان کرد: حمایت مالی و تجهیزاتی از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار بگیرد و برگزاری چنین جشنواره هایی جهت تعامل فرهیختگان با مسئولین نظام علم و فناوری، تکریم جایگاه آنان و تشویق مسیر ارزشمند می تواند مثمر الثمر باشد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تخصیص بورس علمی به افراد شاخص فاقد تمکن مالی از جمله استراتژیک های مدیریت تازه به حساب می آید.
نوریان بیان کرد: حمایت مالی و تجهیزاتی از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار بگیرد و برگزاری چنین جشنواره هایی جهت تعامل فرهیختگان با مسئولین نظام علم و فناوری، تکریم جایگاه آنان و تشویق مسیر ارزشمند می تواند مثمر الثمر باشد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تخصیص بورس علمی به افراد شاخص فاقد تمکن مالی از جمله استراتژیک های مدیریت تازه به حساب می آید.
سرپرست دانشگاه آزاد ادامه داد: توسعه مناطق تحقیقاتی عملیاتی و توسعه زیرساخت های استراتژی دانشگاه از دیگر برنامه های ما است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه داریم شبکه علمی میان دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور را راه اندازی کنیم و بعد از آن شبکه علمی میان این دانشگاه و دانشگاه های خارجی با نشانه تبادل استاد و دانشجو و انجام فعالیت های تحقیقاتی یکسان راه اندازی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی از برنامه های این دانشگاه است و برنامه داریم رشته های دانشگاهی را با شرایط منطقه ای و استانی راه اندازی کنیم و توسعه دهیم.

نوریان اظهار داشت: بازبینی محتوای دروس دانشگاهی و برنامه ریزی جهت ایجاد رشته های میان رشته ای از دیگر اولویت های این دانشگاه در حوزه آموزشی به شمار می رود.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه آزاد جهت ورود به آموزش های مهارتی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه دغدغه خاص ای دارند که این دانشگاه آمادگی خود را جهت تبدیل مراکز سمای خود جهت فعالیت های کارآفرینانه اعلام کرده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اظهار داشت: با پیگیری های مستمر دکتر ولایتی این دانشگاه رابطه مثبتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

وی با اشاره به انتصاب معاون فرهنگی تازه این دانشگاه گفت: با تغییرات به وجود آمده امیدواریم در بحث فرهنگی رشد بهتری داشته باشیم و تغییرات محسوسی در این زمینه ایجاد شود.

نوریان در خصوص حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد نیز گفت: در جلسه آینده هیات امنا که هفته آینده برگزار خواهد شد عنوان جذب و حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد بررسی خواهد شد.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: شورای عالی انقلاب فرهنگی | رشته های دانشگاهی | انقلاب اسلامی | برنامه ریزی | سال آینده | دانشگاه | جشنواره | مدیریت | برنامه | اندازی | دانشگاه


برچسب ها: , , , , , , , , ,