مصرف دمنوش‌های معرفی شده است در این مطلب به شما کمک می کنند تا درد ناشی از روماتیسم را جهت هر لحظه فراموش کنید.

درد روماتیسمی را با این دمنوش‌ها ضربه فنی کنید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی کلوب خبرنگاران؛ گیاه های دارویی سال های متمادی در فرهنگ کشور عزیزمان ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاه های همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه های اکثر ایرانی ها وجود داشته که مردم براساس آموزه های قدیمی از فواید بافایده آنها استفاده می کنند.
اما حالا چند سالی می شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاه های زده شده است و شکل مدرن به خود گرفته هست. دمنوش ها همان جوشانده های مادربزرگ ها است که هرکدام جهت یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته بندی ها و فرم های کیسه ای یا باز در فروشگاه ها عرضه می شوند.

عبارات مهم : دمنوش های گیاهی – روماتیسم مفصلی

صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر برطرف پرسشها جسمی، روح آدم را تازه می کنند.
پس جهت آشنایی با روش تهیه انواع متفاوت آنها با ما همراه باشید.
بیماری روماتیسم مفصلی یک بیماری است که مفاصل بدن را درگیر می کند و باعث تورم، التهاب مفاصل و دردهای شدید می شود که معمولا با خشکی صبحگاهی مفاصل همراه است یعنی اینکه شخص، هنگام بیدار شدن از خواب، درد شدیدتری را احساس می کند که کم کم بعد از فعالیت روزانه و تحرک مفاصل، درد کمتر می شود و همین روال در روزهای بعدی نیز ادامه دارد، همچنین متاسفانه این بیماری در همه سنین دیده می شود از کودکان خردسال تا افراد بزرگسال که می توان جهت درمان آن از دمنوش های گیاهی استفاده کرد.
دمنوش پونه کوهی و آویشن شیرازی
این نوشیدنی خاصیت ضد عفونی دارد و جهت سرماخوردگی و درد روماتیسم بافایده هست.
طرز تهیه
پونه یک قاشق غذاخوری
آویشن یک قاشق غذاخوری
عسل ۲قاشق مرباخوری در هر لیوان
آب جوش سه لیوان
پونه و آویشن را بشویید و همراه با آب جوش در قوری چینی بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید، سپس دم کرده را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید و عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید تا کاملا حل شود و به آرامی آن را میل کنید.
دمنوش دارچین و زنجبیل
این دمنوش دارای خاصیت تسکین دهنده درد های مفاصل است و باعث درمان سوء هاضمه، تسکین درد، نفخ معده و برطرف شدن اسهال می شود.
این دمنوش جنبش کننده جریان خون نیز هست، همچنین این دمنوش از ضعف عمومی بدن جلوگیری کرده و جهت پیشگیری و درمان سرماخوردگی توصیه می شود.
موارد منع مصرف
مصرف این دمنوش جهت زن ها در طول دوران باردرای و شیردهی توصیه نمی شود.
مواد لازم
چوب دارچین خردشده یک قاشق غذاخوری
زنجبیل به اندازه یک بند انگشت
عسل ۲قاشق مرباخوری در هر لیوان
آب جوش سه لیوان
دارچین و زنجبیل را در قوری چینی بریزید و سه لیوان آب جوش را به آن اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید، سپس دم کرده را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید و عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید تا کاملا حل شود و در نهایت به آرامی آن را میل کنید.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دمنوش های گیاهی | روماتیسم مفصلی | سرماخوردگی | تسکین درد | روماتیسم | دمنوش به | بیماری | همراه | لیوان | زنجبیل


برچسب ها: , , , , , , , , ,