معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: از تصمیم‌گیری شورای عتف جهت ایجاد ۵ منطقه علم و فناوری در ۵ استان خبر داد.

هنوز با ایجاد شهر هوشمند فاصله زیادی داریم ، تصمیم‌گیری شورای عتف جهت ایجاد ۵ منطقه علم و فناوری در ۵ استان

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ وحید احمدی عصر امروز در حاشیه یکصد و پنجاه و هفتمین کمیسیون دائمی شورای عالی عتف علوم گفت: یکی از پرسشها بسیار اساسی در این جلسه بررسی درخواست‌های ایجاد مناطق خاص علم و فناوری در استان‌های متقاضی است.

وی ادامه داد:استان‌های تهران، فارس، سمنان، خوزستان و هرمزگان متقاضی جهت ایجاد مناطق خاص علم و فناوری بودند که نماینده این استان‌ها برنامه‌های خود را براساس شاخص‌های شورای عتف تشریح کردند.

هنوز با ایجاد شهر هوشمند فاصله زیادی داریم ، تصمیم‌گیری شورای عتف جهت ایجاد ۵ منطقه علم و فناوری در ۵ استان

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود:این شاخص‌ها ظرفیت اقتصادی، علمی فرهنگی، نیروی انسانی و پرسشها مربوط به علم و فناوری است.

احمدی بیان کرد:از مجموعه گزارشات استانی نشان داده شد که این استان‌ها علاقه زیادی جهت ایجاد مناطق خاص علم و فناوری دارند و ظرفیت خود را در این بخش نشان دادند.

وی افزود:برخی از این استان‌ها دارای سرمایه‌های دقیق و حساب شده است هستند و با توجه به اینکه بر ماموریت اعتباری و بودجه‌ای مناطق خاص تاکید شده است از استان‌هایی که به صورت پایلوت دارای این مناطق بودند نیز گزارش‌هایی دریافت شد.

وی اضافه کرد:استان‌هایی نظیر اصفهان، خراسان رضوی، یزد و بوشهر نتیجه های ایجاد این مناطق را در استان‌های خود گزارش دادند و با توجه به اینکه یکی از این استان‌ها در این جلسه جهت ارائه گزارش حاضر نبود ادامه این مبحث به جلسه بعد انتقال داده شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: از تصمیم‌گیری شورای عتف جهت ایجاد ۵ منطقه علم و فناوری در ۵ استان خبر داد.

معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد:نکته اساسی که مطرح شده است است ایجاد شهر‌های خلاق و یا شهر‌های هوشمند است که کشور‌ها روی این امر سرمایه گذاری زیادی می‌کنند. کشور‌های توسعه یافته و یا حتی مالزی سرمایه گذاری زیادی روی شهر خلاق انجام داده اند و نشانه این است که هنگامی که ما شهر‌های بزرگی نظیر اصفهان و پایتخت کشور عزیزمان ایران را با وجود مراکز پژوهشی و صنعتی زیاد داریم باید این شهر‌ها به صورت شهر خلاق باشند، ولی این مراکز به صورت منفرد کار کردند و هم افزایی نداشتند و در دنیا این مسئله را مدیریت می‌کنند.

احمدی گفت: در پایتخت کشور عزیزمان ایران تعداد زیادی دانشگاه پژوهشگاه و پارک علم و فناوری هست، ولی هنوز با ایجاد شهر هوشمند فاصله زیادی دارد.

معاون پژوهشی وزارت علوم یادآورشد: نشانه این است که با استفاده از ظرفیت‌ها کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت بتوانیم هر چه سریع‌تر به این شهر‌های هوشمند دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | وزارت علوم | فناوری | استانی | هوشمند | علم و فناوری | دانشگاه | وزارت علوم


برچسب ها: , , , , , ,