رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه به نمایندگی از وزارت علوم تا آخر خردادماه بسته اجرایی آموزش‌های مهارتی و نظام صلاحیت حرفه‌ای را تدوین می‌کند

تدوین بسته اجرایی آموزش‌های مهارتی به وسیله دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید در نخستین نشست روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی با هیات رئیسه دانشگاه در سال ۹۶ گفت: بعد از تدوین بسته اجرایی آموزش های مهارتی و نظام صلاحیت حرفه ای به وسیله این دانشگاه این بسته به وزارت علوم و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاوتی ارائه خواهد شد.

عبارات مهم : آموزش
وی افزود: سند اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید و بر این اساس تکالیف دستگاه ها در این سند مشخص شده است هست.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: براساس این سند وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز مکلف است تا آخر تیرماه بسته اجرایی آموزش های مهارتی و نظام صلاحیت حرفه ای را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه دهد.

امید با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی نظام آموزش مهارتی در کشور هست، اظهار داشت: باتوجه به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری این دانشگاه نقش زیادی در اجرا و تحقق این شعار دارد.

وی عنوان کرد: ۲۵ سال از عمر دانشگاه جامع علمی کاربردی می گذرد و این دانشگاه ظرفیت مورد نیاز را دارد تا بخشی از خواسته های مقام معظم رهبری و مدیر جمهور را در زمینه اشتغال تامین کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تمامی مراکز این دانشگاه باید تا آخر امسال دارای اساسنامه شوند، افزود: اساسنامه مراکزی مورد تایید قرار می گیرد که از امکانات کافی، مدرسان برجسته، استاندارد فضا و کیفیت های آموزشی مطلوب برخوردار باشند.

امید با اشاره به سطح بندی مراکز این دانشگاه نیز گفت: حدود ۶۰۰ مرکز این دانشگاه ارزیابی شده است اند که براساس نتیجه های آن تعدادی از آن ها شرایط مورد نیاز جهت ادامه فعالیت را ندارند.

وی تاکید کرد: بنابراین مراکزی که ضعیف هستند از بین بردن و مراکزی که در حد انتظار نیستند نیز به آن ها وقت زمانی داده می شود تا ارتقا پیدا کنند و خود را با استانداردهای دانشگاه تطبیق دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: براساس تفاهم نامه ای که با وزارت علوم در حال امضا است امسال مراکز نوآوری و رشد در کنار مراکز علمی کاربردی، توسعه خواهند یافت.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: آموزش | آموزشی | اقتصاد | دانشگاه | کاربردی | دانشگاه | وزارت علوم | وزارت علوم


برچسب ها: , , , , ,