معاون آموزشی وزارت علوم با رد اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اینکه داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد جهت گزینش رشته عجله نکنند، گفت: به داوطلبان کارشناسی ارشد

با دانشگاه آزاد کنار می‌آییم، ولی تسلیم نه

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: کلیه دانشگاه‌ها و زیر نظام‌های وزارت علوم اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، غیرانتفاعی مجاز هستند که جهت رشته‌هایی که قانونا مجوز دارند، از شورای گسترش آموزش عالی پذیرش دانشجو بگیرند و دانشجویان نیز باید این مساله را مدنظر قرار دهند تا در رشته‌هایی که فاقد مجوز هستند، به هیچ عنوان ورود نیابند.

وی ادامه داد: اکنون ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاداسلامی در مقطع کارشناسی ارشد بالغ بر ۷۸ هزار نفر است که حدود سه هزار و ۶۹۶ رشته تائید شده است و این روند ادامه دارد.

با دانشگاه آزاد کنار می‌آییم، ولی تسلیم نه

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: سال گذشته به علت کمک با شرایط اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی، با مجوز چهار هزار و ۶۰۰ رشته به مدت یک سال در این دانشگاه موافقت کردیم و این دانشگاه قول داد جهت سال ۹۶ خود را با استانداردهای وزارت علوم تطبیق دهد؛ ولی ما مجبور شدیم مطابق استانداردها بعضی از مجوزهای رشته‌ها در دانشگاه آزاد را باطل کنیم. البته تعداد قابل توجه‌ای نیز از رشته‌ها تایید شده است که روند خود را دنبال می‌کنند.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: ما در شهریور ماه ۹۴ با دانشگاه آزاد اسلامی توافق کردیم که به علت پرسشها هیات علمی، اساتید حق تدریس و نیمه وقت را نیز در محاسبات هیات علمی خود حساب کنند؛ ولی این توافق نامه منحصرا در همان سال بود تا این دانشگاه مهلت پیدا کند، اساتید خود را ارتقاء دهد.

وی افزود: ما مجددا صورت جلسه‌ای را در اسفند سال ۹۴ با معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی امضا کردیم تا خود را با شرایط تطبیق دهند و با آنها مصالحه کردیم و در شهریور ماه سال گذشته جهت اینکه مسئله دانشجویان دانشگاه آزاد حل شود و وقت بیشتری داشته باشند، جهت بیش از چهارهزار و ۶۰۰ رشته، بدون توجه به شاخص‌ها، موافقت یک بار پذیرش را صادر کردیم ولی قرار شد که این جهت آخرین سال باشد و آنها سال ۹۶ خود را با استانداردهای وزارت علوم تطبیق دهند. بر این اساس امسال شاخص‌ها را بررسی کردیم و از رشته‌هایی که تعداد هیات علمی استاندارد را نداشتند، جلوگیری کردیم.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اگر ما از هر زمانی متوجه شویم که هر رشته‌ خاصی در دانشگاه آزاد اسلامی استانداردهای مورد نیاز را دارد، مجوز مورد نیاز را جهت آن صادر و طبعا امکان پذیرش دانشجو نیز پیدا خواهند کرد و با این دانشگاه کنار می‌آییم، ولی این کنار آمدن به معنای آن نیست که هر لحظه در برابر آن‌ها تسلیم شویم.

معاون آموزشی وزارت علوم با رد اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اینکه داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد جهت گزینش رشته عجله نکنند، گفت: به داوطلبان کارشناسی ارشد

شریعتی نیاسر با بیان اینکه مدیریت دانشگاه آزاد چه در دوره قبل و فعلی انگیزه کیفی‌سازی را دارند و با ما نیز به طور نسبی همراهی مورد نیاز را داشته‌اند، افزود: از سه سال گذشته با دانشگاه آزاد اسلامی در تعامل بودیم و در این دانشگاه، مانند سایر دانشگاه‌های مصوبه انقلاب فرهنگی را به تدریج پیاده کرده‌ایم.

انتهای خبر/

اگر دانشگاه آزاد استانداردها را رعایت کند، با آن کنار می‌آییم

واژه های کلیدی: وزارت علوم | شهریور ماه | دانشجویان | دانشگاه | فناوری | دانشجو | آموزشی | دانشگاه | تحقیقات | توافق | اسلامی


برچسب ها: , , , , , , , , ,