جزئیات نحوه تکمیل فرم گزینش رشته‌های تحصیلی جهت داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد امسال از سوی شرکت سنجش اعلام شد.

جزییات + آغاز گزینش رشته‌ داوطلبان کنکور ارشد از ۲۱ خرداد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛، داوطلبان آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶ می توانند ، جهت مشاهده نتیجه های اولیه آزمون خود به پایگاه اطلاع رسانی این شرکت به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

عبارات مهم : فارغ التحصیل – راهنمای
داوطلبان جهت دسترسی به نتیجه آزمون خود مورد نیاز است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه ای (نام خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) و یا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنند.

آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مفاد کارنامه مجاز به گزینش رشته های تحصیلی در این آزمون شده است اند، مورد نیاز است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای گزینش رشته های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تکمیل فرم گزینش رشته های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام کنند.

دفترچه راهنمای گزینش رشته های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که مشمول بر شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته ها هست، از روز پنجشنبه ۱۱ خرداد ۹۶ در پایگاه اطلاع رسانی این شرکت قابل دریافت هست.

**انتخاب رشته در روزهای ۲۱ تا ۲۵ خرداد

داوطلبان مجاز به گزینش رشته های تحصیلی می توانند بعد از اطمینان از صحت رشته محل های انتخابی خود، از روز یکشنبه ۲۱ خرداد تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۵ خرداد جهت گزینش رشته اقدام کنند.

داوطلبان باید با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در آخر عضویت اولیه به وسیله سیستم به داوطلب داده شده است است (درج این اطلاعات جهت ورود به برنامه گزینش رشته اینترنتی مهم می باشد) نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.

پس از تأیید نهایی رشته های انتخابی به وسیله داوطلب، رسید ۱۵ رقمی به وسیله سیستم در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت گزینش رشته آنان تکمیل نشده هست.

داوطلبان مجاز به گزینش رشته قبل از اقدام به تکمیل فرم گزینش رشته بندهای اعلام شده است در اطلاعیه را مشاهده می کنند که در صورت علامتگذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه گزینش رشته داده می شود.

هر وقت مشخص شود که داوطلب حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان کرده ، در هر مرحله (پذیرفته شدن ، حین تحصیل و …) که باشد، از این آزمون و آزمون سال بعد محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می شود.

بندها مشمول بر موارد زیر است:

«۱-۳- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید می باشد.»

«۲-۳- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.»

«۳-۳- حداکثر تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ در مقطع کارشناسی فارغ التحصیلی خواهم شد □ فارغ التحصیل نخواهم شد»

تذکرات مربوط به بند ۳ فوق: ۱-در صورتی که داوطلبان بند دوم را علامتگذاری کنند به آنها اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و بعد از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه گزینش رشته به آنان داده می شود.

داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام عضویت در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل های مربوط ابتدا از آنان عضویت مشروط بعمل خواهد آمد و بعد از بررسی وضع علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد.

داوطلبان معدل خود را براساس مفاد بند «تذکرات خیلی مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه ۲ دفترچه راهنمای گزینش رشته های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده است به این شرکت و معدلی که به هنگام قبولی ارائه خواهند کرد، مغایرتی نداشته باشند.

**الزام تصحیح مغایرت معدل جهت داوطلبان

چنانچه داوطلبی در ردیف پذیرفته شدگان این آزمون قرار گیرد و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود نشود قبولی داوطلب باطل خواهد شد.

چنانچه داوطلبی به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمی دهد مورد نیاز است حداکثر تا تاریخ ۱۵ مرداد ۹۶ شخصاً با همراه داشتن اصل شناسنامه و یا کارت شناسایی عکسدار معتبر به شرکت سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم انصراف از گزینش در آزمون سال ۹۶ اقدام و رسید دریافت دارد.

همچنین داوطلب باید با ارسال درخواست کتبی (اثر انگشت و امضاء داوطلب در ذیل درخواست الزامی است) به همراه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی عنوان عدم فارغ التحصیلی خود را از طریق پست سفارشی به آدرس: تهران، صندوق پستی ۱۳۶۵-۱۵۸۷۵ به اداره عضویت – واحد تحصیلات تکمیلی این شرکت به نحوی ارسال کنند که تا تاریخ ۱۵ مرداد ۹۶ واصل شود، تا از گزینش از بین بردن شود.

به درخواست هایی که بعد از تاریخ تعیین شده است به این شرکت واصل شود ترتیب اثرداده نخواهد شد و کلیه تبعات آن متوجه شخص داوطلب خواهد بود. مورد نیاز به تاکید است داوطلبانی که در دوره روزانه در آزمون سال ۹۶ پذیرفته شوند حق شرکت در آزمون سال ۹۷ را نخواهند داشت.

داوطلبان کدرشته امتحانی ۱۱۵۲ (مجموعه مدرسی معارف اسلامی) که مجاز به گزینش رشته شده است اند، باید توجه داشته باشند از آنجائیکه شرط ورود داوطلبان متقاضی در کدرشته امتحانی مذکور به دانشگاه علاوه بر کسب نمره علمی لازم، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها است این دسته از داوطلبان باید شرایط دیگر را هم طی کنند.

این دسته از داوطلبان مورد نیاز است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای عضویت و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، حداکثر یک هفته بعد از اعلام نتیجه های اولیه، جهت طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان به نشانی: www.asatid.org مراجعه و ضمن عضویت در این سامانه، منتظر اعلام وقت مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

عدم عضویت در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می شود. مورد نیاز به ذکر است که در گزینش نهایی اوضاع علمی داوطلبانی که مبادرت به تکمیل فرم گزینش رشته های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکنند و یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت فوق الذکر به صورت منفی به این شرکت اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

به داوطلبان توصیه می شود ، قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم گزینش رشته خود، توضیحات و اطلاعات مربوط به آن (محل تحصیل، نوع دوره، میزان شهریه و …) وهمچنین اطلاعات مندرج دربخش پیوستهای دفترچه راهنمای گزینش رشته راحسب مورد مطالعه کرده و مد نظر داشته باشند.

سیستم گزینش رشته، تا حدودی هوشمند آینده نگری شده است که در حد امکان اشتباهات احتمالی داوطلبان را در وقت گزینش رشته اینترنتی به آنان تذکر دهد (به عنوان مثال: گزینش کد رشته محلی که داوطلب در آزمون آن شرکت نکرده و یا اینکه در گرایشی از گرایش های رشته امتحانی خود مجاز به گزینش رشته نشده است و …)، لذا مورد نیاز است داوطلبان نسبت به برطرف اشتباهات داده شده است اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به گزینش رشته، مورد نیاز است اطلاعیه های این سازمان، دفترچه راهنمای گزینش رشته های تحصیلی و شرایط و ضوابط ارگانهای بورس دهنده و مؤسساتی که به صورت شرایط خاص پذیرش می کنند را به دقت مطالعه کنند.

داوطلبان متقاضی رشته محل های بورسیه دارای شرایط خاص ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط این گونه رشته ها، توجه داشته باشند منحصراً مجاز به گزینش حداکثر ۲ کدرشته محل از این نوع کدرشته محلها هستند. تاریخ دقیق اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت و برنامه زمانی مصاحبه و سایر مراحل گزینش از طریق پایگاه اطلاع رسانی این شرکت در تاریخ ۲۹ خرداد ۹۶ به اطلاع کلیه داوطلبان خواهد رسید.

تبصره: گزینش کدرشته محلهای تحصیلی دانشگاه های شاهد و امام صادق (ع) از شرط محدودیت گزینش حداکثر ۲ کدرشته محل رشته های دارای شرایط خاص و بورسیه مستثنی هستند.

داوطلبان متقاضی کدرشته های امتحانی ۱۱۳۱-۱۱۳۹- ۱۱۴۸ (رشته مدیریت امور شهری)-۱۳۵۰-۱۳۵۱-۱۳۵۲-۱۳۵۶-۱۳۵۷-۱۳۵۸-۱۳۶۰– ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ که مجاز به گزینش رشته شده است باشند مورد نیاز است جهت اطلاع از وقت مصاحبه علمی و یا تاریخ برگزاری آزمونهای عملی، تشریحی و پروژه به اطلاعیه این شرکت که در تاریخ ۲۹ خرداد ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع رسانی این شرکت و روز دوشنبه ۵ تیر ۹۶ در نشریه پیک سنجش منتشر می شود، توجه داشته باشند.

داوطلبان مورد نیاز است جهت اطلاع از اطلاعیه احتمالی اصلاحیه دفترچه راهنمای گزینش رشته و یا رشته های تازه تا آخر مهلت گزینش رشته (۹۶/۳/۲۵) به پایگاه اطلاع رسانی این شرکت مراجعه کنند تا در صورت صدور این اطلاعیه از محتوای آن اطلاع حاصل کنند.

انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد جداگانه صورت می گیرد

آن دسته از داوطلبان علاقمند به گزینش رشته های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، باید بعد از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، جهت اطلاع از وقت و نحوه گزینش رشته در محدوده زمانی ۲۱ تا ۲۵ خرداد به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه کنند.

انتخاب رشته جهت رشته های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتیجه های اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می پذیرد.

داوطلبانی که در یکی از رشته های دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات عضویت و مشغول به تحصیل شوند.

پس از مشاهده کارنامه نتیجه های اولیه آزمون، آن دسته از داوطلبانی که در خصوص مندرجات کارنامه (به غیر از معدل کاردانی و کارشناسی، نام رشته تحصیلی و یا نام محل اخذ مدرک کارشناسی) خود سوالی دارند، ضمن توجه به توضیحات مربوط به کارنامه که در دفترچه راهنمای گزینش رشته و در سایت این شرکت درج شده است هست، مورد نیاز است حداکثر تا تاریخ ۴ تیر ۹۶ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در پایگاه اطلاع رسانی این شرکت اقدام کنند.

از داوطلبان تقاضا می شود از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند. به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۴ تیر ۹۶ واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. ضمناً داوطلبان می توانند سؤالات خود را با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

واژه های کلیدی: فارغ التحصیل | راهنمای | دانشگاه | اطلاعات | داوطلبان | دانشگاه | اطلاعیه | شماره | تاریخ | داوطلب


برچسب ها: , , , , , , , ,