مسئولان یک مدرسه جهت دانش آموزان خود آموزش استفاده از اسپری فلفل را در نظر گرفته اند.

تصویر + پروژه دانش‌آموزی بسیار جنجالی با اسپری فلفل

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ یکی از مدارس در اوهایوی آمریکا جهت دانش آموزان کلاس یازدهم خود پروژه دفاع شخصی با اسپری فلفل را در نظر گرفته است و بر این اساس گفته می شود که این درس جهت آموزش قانون و عواقب آن مورد توجه قرار گرفته هست؛ این فعالیت هفته گذشته در دبیرستان “باربتون” (Barberton High School) در حدود ۴۰ مایلی جنوب کلولند انجام شده است است.

عبارات مهم : خانواده – مشاهده

در این طرح کلاسی موارد قانونی و عمومی ایمنی لحاظ شده است و معلم دانش آموزان را در کنار دیوار به صف کرده و تک به تک و بدون وقفه به آن ها اسپری فلفل می پاشد.
مسئولان مدرسه می گویند که این طرح جهت دانش آموزان داوطلب اجرا می شود و خانواده هایشان نیز باید جهت اجرای طرح رضایت داده باشند.
ویدیویی از این طرح در اینترنت انتشار یافته و مشاهده کنندگان نظرات خود را بیان کردند که بر این اساس دانش آموزانی که این ویدیو را مشاهده کردند در نگاه اول آن را سرگرم کننده می دانند، ولی در نهایت آن را تلخ ارزیابی می کنند و یکی از دانش آموزان می گوید: «وقتی می بینم از این کار فرزند ها جیغ می کشند، برایم تلخ است.»
در این ویدیوی دو و نیم دقیقه ای یک دختر به علت پاشیدن اسپری فلفل جیغ می کشد و سوزش شدیدی در چشمان خود حس می کند، فرد دیگری به علت درد چشمانش را بسته است.
یکی از معلمان شرکت کننده در این طرح در نظرات این ویدیو نوشته است که باید من را به عنوان معلم امدادگر به کار گیرند.
یکی دیگر از بازدیدکنندگان عنوان کرده که معلمان این کلاس در گذشته معلم بودند و یک افسر پلیس نیز در این طرح حضور داشته و این ویدیو ها به وسیله خانواده های دانش آموزان داوطلب مشاهده می شود.
یکی از معلمان این طرح می گوید: «بخشی از تاکتیک دفاعی به دانش آموزان در این طرح آموزش داده شد و جهت پوشش یکساله بوده است و ما استفاده از اسپری فلفل و تاثیر قانونی آن را به دانش آموزان معرفی می کنیم همچنین اثرات جانبی این اسپری که حساسیت و سوزش در چشم و بینی به مدت نیم تا یک ساعت را به دنبال دارد، مشاهده می شود.»
این اقدام یک تجربه کنترل شده است و ایمن جهت دانش آموزان داوطلب شرکت کننده در طرح بوده است.
منبع:CNN
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خانواده | مشاهده | قانونی | پروژه | اسپری | آموزش | معلمان | داوطلب


برچسب ها: , , , , , , ,