مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان از جذب یک هزار و ۲۸۰ مدرس در حوزه آموزش خانواده خبر داد.

به روز سانی محتواهایی آموزشی دوره‌ها ، فعالیت بیش از ۱۲۰۰ مدرس تازه در دوره‌های آموزش خانواده

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در مورد اطلاع رسانی به متقاضیان شرکت در آزمون گزینش مدرسان آموزش خانواده صبحگاه امروز درساختمان علاقمندند نشست خبری برگزار کرد.
در این مراسم عباسپور با بیان اینکه بحث مربوط به انجمن اولیا و مربیان جهت ایجاد بستر همکاری اولیا در فرآیند اموزش و تربیت فرزندان اظهار کرد: در واقع خانواده یکی از ارکان مهم اموزش و تربیت است که البته کیفیت حضور آنها نیز مهم محسوب می شود.

عبارات مهم : هزینه های پرداختی – تربیت فرزندان

وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان از باسابقه ترین نهاد ها در آموزش و پرورش بوده که باید نگاه خاص ای به آن داشته باشند تا نقش آن پر رنگ تر باشد.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه اگر انجمن های اولیا و مربیان در همین سطح کنونی نیز فعال نباشند، با مسئله مواجه می شویم، گفت: اکنون در ۹۰ هزار مدرسه انجمن داریم.
عباسپور تصریح کرد: بحث آموزش خانواده نیز مورد توجه واقع شده است است که در چندین بخش انجام می شود که یکی از این موارد انتشارات انجمن اولیا و مربیان منشتر شدن ۲۰۷ جلد کتاب بوده و بخشی از نیازهای اولیا را برطرف کرده است.
وی با بیان اینکه ۱۰ کتاب در دست چاپ داریم، اظهار کرد: نشریه تربیت با ۳۵۰ هزار تیراژ متناسب با نیازهای دوره هلی متفاوت تحصیلی تدوین شود.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان افزود: کلاس های آموزش خانواده حضوری نیز در دستور کار داریم که سال گذشته قریب به هشت میلیون از اولیا تحت آموزش خانواده قرار گرفتند که این دوره ها بین ۴ تا ۷ جلسه تعریف شده است این.
عباسپور با اشاره به اینکه ۱۲۷ هزار و ۸۳۸ دوره آموزشی سال گذشته برگزار شده، گفت: پیش از این مدرسان آموزش خانواده ۱۵ هزار نفر بوده که به هفت هزار کاخش یافته بنا براین شرایط جذب مدرس را در برنامه ها گنجاندیم.
وی با بیان اینکه از امروز تا ۱۰ تیرماه مهلت عضویت وجود دارد، گفت: افرا ی که در مرحله اول ۶۰ نمره از ۱۰۰ را کسب کنند پذیرفته می شوند و فقط کارکنان رسمی، پیمانی و اعضای هیات علمی با حداکثر سن ۳۰ امکان شرکت دارند که بعد از این مرحله باید در مصاحبه شرکت کنند و نهایتا بعد از طی این مرحله آموزش می بینند.
عباسپور با بیان اینکه مدرسین باید ۱۶ ساعت آموزش ببینند، افزود: این دوره ها متناسب با دوره های تحصیلی از پیش دانشگاهی تا متوسطه دوم برگزار خواهد شد.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در مورد میزان هزینه های پرداختی مدرسان گفت: بخشی از هزینه ها یعنی ۵۰ هزار تومان را مدرسان باید پرداخت کنند.
وی در مورد به کارگیری نیروهای بازنشسته در این دوره ها تصریح کرد: بعضی از افراد هم به تازگی بازنشسته شده است اند امکان شرکت داشته و به کارگیری سایر بازنشستگان ممنوع است.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه مدرسان ۱۲۸۰ مدرس در این دوره جذب می شود، گفت: البته این تعداد باید به حدنصاب نمره برسد و هیچگونه محدودیتی جهت رشته های تحصیلی وجود ندارد.
عباسپور با بیان اینکه دوره ها در سال ۹۳ حدود ۶۰ ساعت در طول یک هفته برگزار شد، تصریح کرد: حق الزحمه مدرسان براساس ضوابط تربیت معلم و با استفاده از ظرفیت همکاری های مردمی به وسیله مدیران پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه دوه های آموزشی شهریور ماه برگزار می سود، گفت: مدرسان از مهرماه در مدارسی سراسر کشور که احساس نیاز کنیم به فعالیت می پردازند.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در خصوص منابع آزمون افزود: داوطلبانی که در آزمون عضویت می کنند، ۵ کتاب به عنوان منبع دارند که ۴ کتاب از این موارد را انتشارات انجمن اولیا و مربیان منتشر کرده است.
وی ادامه داد: جهت برگزاری آزمون محتوای موردنظر از مطالب استاد بالادستی هست، شورای نظام آموزش خانواده سرفصل های محتوای آموزش خانواده را در ۱۵ استان تنظیم کرده که امسال و سال ۹۷ محتواهای آموزشی که مربوط به دهه ۷۰ هست، به روز میشود.
عباسپور گفت: کلاس ها باید طوری اجرا شود که انتقال اطلاعات به تنهایی صورت نگیرد بلکه باید به صورت کارگاهی اجرا شود تا نتیجه های پرورشی را در برداشته باشد.
وی تاکید کرد: کلاسهای مدرسان فقط جهت انتقال دانش برگزار نمی شود، بلکه آموزش مهارت و نگرش را نیز دربر دارد آموزش درست این است که به تمام ابعاد شخصیت توجه شود.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش با اشاره به پرداخت ۳۸۰ میلیارد تومان از محل همکاری های مالی و مهارت اولیا در سال گذشته یادآور شد: این منابع در مدارس هزینه می شود و همکاری به میل خود اولیا است که این همکاری های به میل خود باید خارج از وقت عضویت باشد.
انتهای خبر /

واژه های کلیدی: هزینه های پرداختی | تربیت فرزندان | خانواده | آموزشی | برگزاری | انجمن | آموزش | همکاری


برچسب ها: , , , , , , ,