حجم بالای دروس کنکور نیازمند برنامه ریزی دقیق بوده تا داوطلبان با کمترین مکشل مسیر پر پیچ و خم آزمون سراسری را بپیمایند.

نخستین گام را هوشمندانه بردارید ، راهکار‌های عملی جهت تابستانی با تب کنکور

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ تعطیلات تابستانی جهت داوطلبانی که سال آینده کنکور دارند حال و هوای دیگری دارد و تعطیلات امسال درس و مطالعه همچنان باقی است تا با برنامه ریزی صحیح در بازهزمانی تقریبا یک ساله کنکور را با موفقیت پشت سر بگذرانند هرچند کم و بیش دانش آموزان و داوطلبان کنکور سال آینده گام‌های نخستین را برداشته اند، ولی باید در همین نخستین گام‌ها مسیری صحیح را در پیش گرفت تا به نتیجه مطلوبی رسید.

موفقیت در آزمون سراسری با موفقیت در سال‌های پایه متفاوت هست. علت مهم این عنوان تفاوت در ویژگی‌های آزمون سراسری نسبت به سال‏‌های پایه است که از جمله مهمترین این ویژگی‌ها مشمول بر حجم مباحث، مسابقه با جامعه آماری بالا، تفاوت نوع یادگیری و تاثیر در آینده شغلی است.

نخستین گام را هوشمندانه بردارید ، راهکار‌های عملی جهت تابستانی با تب کنکور

چند صفحه کتاب در طول سال کنکور می‌خوانیم؟

همواره حجم بالای کار در سال کنکور جهت تمامی داوطلبان تعریف شده است است و به همین علت ضرورت به کارگیری برنامه‌ای منظم و دقیق شدت پیدا می‌کند و یکی از مساله مهم این که در آزمون سراسری (برخلاف سال‏‌های پایه) داوطلب باید با دیگران مسابقه کند.

بررسی کتاب‌های درسی نشان می‌دهد مجموع صفحاتی که درطول این یک سال هر داوطلب باید آن را مطالعه کند رقم بالایی است و متناسب با رشته تحصیلی این مساله متغیر است که در جدول زیر به این مورد اشاره می‌شود.

حجم بالای دروس کنکور نیازمند برنامه ریزی دقیق بوده تا داوطلبان با کمترین مکشل مسیر پر پیچ و خم آزمون سراسری را بپیمایند.

سال تحصیلی متفاوت را در پیش دارید

در سال‌های پایه شما دانش آموز شب و حتی صبح امتحان را به مرور درس مورد نظر تخصیص داده شده است می‌دهد، ولی در سال چهارم به علت حجم زیاد مباحث شب امتحان وجود ندارد، همچنین امتحانات در سال چهارم تشریحی بوده هست، می‌توان با نوشتن بخشی از پاسخ، بخشی از نمره را کسب کرد، ولی در آزمون سراسری باید تمام پاسخ را کامل به دست آورید.

محمدرضا پوردستمالچی مشاور تحصیلی در این زمینه عنوان کرد: آزمون‌های سال‌های پایه به صورت تک درس برگزار می‌شد، ولی در سال چهارم داوطلب باید در چندین درس آمادگی داشته باشد تا به نتیجه دلخواه خود دست یابد از طرف دیگر وقت آزمون‌های پایه مناسب بود و فرد وقت کافی جهت فکر کردن و مرور را داشته، ولی وقت در آزمون سراسری محدود است و نیازمند تمرین جهت کسب مهارت است.

وی ادامه داد: آزمون سراسری تعیین کننده آینده شغلی است در حالی که اگر در امتحانات پایه نمره مناسبی کسب نمی‌شد، شغل آینده را تحت تاثیر قرار نمی‌داد، ولی موفقیت در آزمون سراسری با آینده شغلی شما رابطه مستقیم دارد لذا باید جهت رسیدن به اهدف با برنامه ریزی دقیق پیشروی رفت.

فرصت طلایی تابستان سکوی پرتاب به رتبه‌های برتر

این مشاور تحصیلی اظهار کرد: یک شروع خوب می‌تواند باعث شود شما آخر خوبی هم داشته باشید و جهت موفقیت در آزمون سراسری توجه به عامل مسابقه بسیار مهم است و کسانی موفق ترهستند که زودتر، بهتر و زیاد درس می‌خوانند بنابراین جهت مطالعه عمیق و مفهومی باید از تابستان شروع کنید

وی افزود: برطرف نقاط ضعف سال سوم دبیرستان و اصلاح عادات مطالعاتی از جمله مواردی است که حتما باید در تابستان آن را در پیش گرفت در اصل مهمترین وظیفه داوطلبان آزمون سراسری در شروع دوره تابستان برطرف نقاط ضعف و جبران عقب ماندگی‌های سال سوم است و مساله بعدی اصلاح عادت‌های نادرست مطالعه است.

نخستین گام را هوشمندانه بردارید ، راهکار‌های عملی جهت تابستانی با تب کنکور

پوردستمالچی با تاکید بر اینکه نخستین گام در اصلاح عادت‌های نادرست، برنامه ریزی هست، گفت: در سال‌های گذشته داوطلبان شروع روند مطالعاتی خود را ماه مهر شروع می‌کردند، ولی باید بدانید که ماه مهر جهت آزمون سراسری، تیرماه است.

این مشاور تحصیلی یادآور شد: بنابراین به علت زیاد کردن حجم مباحث باید برنامه‌ریزی حساب شده‌ای داشته باشید و با توجه با تأثیر عامل مسابقه باید به موقع شروع کند و به علت تفاوت در نوع یادآوری در واقع باید روش مطالعه و یادگیری و آزمون دادن را عوض کردن یابد بعد اگر می‌خواهید در آزمون سراسری جز داوطلبان موفق باشید، نیازمند برنامه ریزی، شروع به موقع، عوض کردن روش‌های مطالعه و یادگیری و جدیت هستید.

انتهای پیام/

حجم بالای دروس کنکور نیازمند برنامه ریزی دقیق بوده تا داوطلبان با کمترین مکشل مسیر پر پیچ و خم آزمون سراسری را بپیمایند.

فعالیت یک هزار و ۵۰۰ پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت داوطلبان

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | آزمون سراسری | سال آینده | یادگیری | تابستان | داوطلبان | تابستانی | موفقیت | مطالعه | مسابقه | برنامه


برچسب ها: , , , , , , , , , ,