رییس شرکت آموزش و پرورش استثنایی کشور به چگونگی اجرای طرح جهش تحصیلی جهت دانش‌آموزان اشاره کرد.

جزییات اجرای طرح جهش تحصیلی دانش‌آموزان جهت سال تحصیلی آینده

مجید قدمی رییس شرکت آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص بحث جهش تحصیلی دانش آموزان گفت: طبق قانون شورای عالی آموزش و پرورش، این قانون جهت دانش آموزانی قابل اجرا است که از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم جهش تحصیلی داشته باشند.
وی ادامه داد: سال گذشته قریب به ۹۵۰ درخواست جهش داشتیم که بعد از اجرای آزمون ها نزدیک به ۴۵۰ نفر یعنی حدود ۵۰ درصد موفق به جهش تحصیلی در پایه های متفاوت شدند.

عبارات مهم : اعلام آمادگی – ارتباط

رییس شرکت آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: چنانچه دانش آموزان خواهان جهش در بیش از یک پایه تحصیلی باشند، نیاز به مجوز شورای عالی آموزش و پرورش جهت اجرای این کار داریم.
قدمی عنوان کرد: به طور کلی، در خصوص فرزند هایی که از هوش اوج برخوردار هستند دو نگاه کلی وجود دارد که در بُعد اول سیستم آموزشی غنی جهت آن ها در نظر گرفته می شود و در نگاهی دیگر، این گروه پایه های تحصیلی را سریع تر از سایر همسالان خود طی می کنند که باید در هر دو نظر جنبه های کیفی آموزشی و پرورشی رعایت شود؛ بدان معنا که باید این مسئله را در نظر بگیریم که کودک از تمامی جهات آموزشی، پرورشی و حتی جسمانی آمادگی حضور در کنار افرادی با سن زیاد از خود را داشته باشند.
وی افزود: خانواده ها جهت انجام جهش تحصیلی باید در همین روز ها اعلام آمادگی کنند تا از اول خرداد ماه نوبت گیری جهت آن ها انجام شود.
رییس شرکت آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در آزمون های جهش تحصیلی اجزای متفاوت هوش را مورد سنجش قرار می گیرد که از جمله این اجزا می توان به تجسم فضایی، توانایی کلامی، توانایی برقراری ارتباط و موار دی دیگر از این قبیل اشاره کرد که بخشی از این مهارت ها اکتسابی بوده، ولی توانایی افراد و هوش آن ها نیز در آن بی تأثیر نیست.
قدمی یادآور شد: دانش آموزان بعد از نوبت گیری جهت جهش تحصیلی که از طریق مدارس انجام می شود با توجه به موعد مقرر شده است جهت آن ها در آزمون های انجام شده است شرکت کرده و در صورت قبولی جهش تحصیلی جهت این گروه اعمال می شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اعلام آمادگی | ارتباط | آموزشی | قانون | آموزش | آمادگی | مدارس | آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , , ,