معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: تعیین اوضاع کفالت اتباع خارجی جهت امکان عضویت این گروه در مدارس کشور تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

تعیین وظیفه ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس کشور عزیزمان ایران تا چند روز آینده

سید علی حسینی معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص اوضاع عضویت اتباع خارجی در کشور عنوان کرد: روند عضویت دانش آموزانی که سال گذشته نام نویسی کرده اند به قوّت خود باقی بوده و عوض کردن چندانی ندارد.

عبارات مهم : وزارت کشور – بین الملل
وی ادامه داد: جهت دانش آموزان اتباع خارجی که امسال تصمیم دارند در مدارس کشور عضویت کنند، باید اوضاع هویّت آنها مشخص شود و بعد از این مرحله عضویت قطعی آنها را انجام دهیم.

معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: جهت تعیین اوضاع افرادی که هویّت آنها مشخص نشده و کارت کفالت ندارند، وزارت کشور تصمیم گیری می کند و این مسئله در جلسات قبلی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده و طی چند روز آینده مشخص می شود.

حسینی با اشاره به اینکه اداره کل امور بین الملل وزارت کشور یکی از مراجع بالادستی در امور دانش آموزان اتباع خارجی محسوب می شود، گفت: با توجه به نتیجه نهایی وزارت کشور و صدور کارت کفالت کار عضویت جهت اتباع خارجی ای که به تازگی قصد تحصیل در مدارس کشور را دارند، شروع می شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر اوضاع کارت کفالت و مراحل اداری این مسئله باید میزان افراد عضویت شده است و احراز هویّت آنها ارزیابی شود.

معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور یادآور شد: ۳۹۸ هزار اتباع خارجی در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند که عمدتاً از کشور افغانستان بوده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش این گروه اوضاع تحصیل آنها به صورت رایگان در ۲۵ هزار مدرسه سراسر کشور ساماندهی می شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت کشور | بین الملل | خارجی | آموزش | آموزش و پرورش | ثبت نام | اتباع خارجی | کفالت


برچسب ها: , , , , , , ,