آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بوده که به بعضی از آنها در ادامه اشاره می‌شود.

آخرین اوضاع پرداخت معوقات سال ۹۵ فرهنگیان ، تعطیلی کلاس‌های‌تابستانی‌مدارس در روز ۱۴ مردادماه

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ تعطیلی کلاس های تابستانی مدارس در روز ۱۴ مردادماه، آخرین اوضاع پرداخت معوقات سال ۹۵ فرهنگیان، ارائه محتوای آموزشی متناسب با نیاز هر منطقه در دوره پیش دبستانی، کم کردن تخلفات مدارس دولتی و غیردولتی در حین ثبت نام، خالی بودن ۱۷هزار پست مشاور در مدارس دولتی، جذب ۱۲۷۰مدرس آموزش خانواده در مدارس، ارتقای فعالیت‌های مشارکتی‌ دانشجومعلمان‌ در قالب برنامه‌های ورزشی‌ و نظارت جدی بر روند مالی مدارس هیئت امنایی از جمله بااهمیت ترین رویدادها در هفته گذشته محسوب می شود.

تعطیلی کلاس های تابستانی مدارس در روز ۱۴ مردادماه

علی رضا راه‌پیما ریس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ا اشاره به تعطیلی مدارس در روز تحلیف‌ ریاست جمهوری مطرح کرد: کلاس های تابستانی مدارس و مراکز آموزشی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران روز شنبه ۱۴ مرداد ماه تعطیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه هرگونه برگزاری کلاس در مدارس و مراکز آموزشی ممنوع هست، تصریح کرد: چنانچه مرکز یا مدرسه‌ای از این قانون تبعیت‌ نکند در نظارت‌ها این مسئله مورد توجه قرار گرفته و با آن برخورد خواهد شد.

آخرین اوضاع پرداخت معوقات سال ۹۵ فرهنگیان ، تعطیلی کلاس‌های‌تابستانی‌مدارس در روز ۱۴ مردادماه

آخرین اوضاع پرداخت معوقات سال ۹۵

حسین فرزانه معاون توسعه و پیشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اوضاع پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار کرد: سه تا چهار مورد از معوقات فرهنگیان باقی مانده و سایر موارد به طور کامل تسویه شده است است.

معاون توسعه و پیشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مبلغ باقی مانده معوقات فرهنگیان حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و بخش اعظم مطالبات پرداخت شده است است.

فرزانه تصریح کرد: هماهنگی‌های مورد نیاز باید به وسیله شرکت برنامه و بودجه انجام شود تا وقت پرداخت معوقات را تعیین کنیم، ولی در نظر داریم تا آخر مردادماه یا اواسط شهریور این مساله تحقق یابد.

جذب ۱۲۷۰مدرس آموزش خانواده در مدارس

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اوليا و مربيان اظهار کرد: آموزش خانواده یکی از کارهای محوری انجمن به علت آسیب های موجود در مدارس است و بعضی از مدرسان از طریق آزمون ۱۶مرداد تعیین و یک هزار و ۲۷۰نفر جذب می شوند که ۲ هزار و ۶۳خانم و۲ هزار و ۱۴۳نفر آقا هستند.

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بوده که به بعضی از آنها در ادامه اشاره می‌شود.

وی از وجود ۲۷۲ عنوان کتاب با مباحث متفاوت که خانواده‌ها با آن درگیر هستند خبر داد و گفت: برنامه‌هایی با شبکه دو سیما خواهیم داشت تا با بهره گیری از اساتید متفاوت بتوان کاری جهت آموزش خانواده‌ها انجام دهیم.

عباسپور در خصوص تخلفات سرویس‌ مدارس، اظهار کرد: به مدیران تاکید می‌کنیم که با شرکت‌های آزاد جهت ساماندهی سرویس مدارس قرارداد نبندند نظارت ما در سطح وزارتخانه خواهد بود و موارد تخلف را بررسی می‌کند.

ارتقای فعالیت‌های مشارکتی‌ دانشجومعلمان‌ در قالب برنامه‌های ورزشی‌

معصومه علی‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: این المپیاد بزرگترین‌ مناسبت ملی ورزش دانشجویی دانشگاه فرهنگیان محسوب شده‌ و امیدواریم دانشجومعلمان‌ در این برنامه اوقات ارزشمندی‌ را همراه با شور و نشاط ورزشی دنبال کرده و از آن بهره‌ کافی را ببرند.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه قریب به ۳ هزار نفر در این المپیاد طی ۲ هفته شرکت خواهد کرد، تصریح کرد: این برنامه‌ از ۱۲ مرداد ماه شروع شده است و تا ۲۶ مرداد ادامه پیدا می‌کند و در این برنامه از ۱۲ تا ۱۹ مرداد برگزاری المپیاد برادران و از ۲۰ تا ۲۶ مرداد المپیاد خواهران برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در مراسم افتتاحیه‌ و اختتامیه بیست‌و سومین المپیاد دانشجو معلمان از مسئولان آموزش و پرورش نیز دعوت شده است تا هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در خصوص تأمین بودجه بیست‌و سومین المپیاد دانشجو معلمان بیان کرد: این بودجه از طریق سرانه‌ ورزشی دانشگاه‌ تأمین شده است و علت برگزاری‌ آن در ایام تابستان‌ به علت آمادگی دانشجومعلمان‌ جهت مسابقه های و متناسب‌ با تقویم آموزشی‌ بوده است.

آخرین اوضاع پرداخت معوقات سال ۹۵ فرهنگیان ، تعطیلی کلاس‌های‌تابستانی‌مدارس در روز ۱۴ مردادماه

خالی بودن ۱۷هزار پست مشاور در مدارس دولتی

مهدی فیض معاون پرورشی و تربیت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد توجه به نیروی انسانی در پست مشاوره جهت سال تحصیلی تازه اظهار کرد: امسال در تعیین اولویت های مرکز نیروی انسانی، نیروی مشاوره مورد توجه قرار گرفته و به استان‌ها نیز این عنوان اعلام شده است است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بعضی از نیروهای مشاور جذب فعالیت های آموزشی شده است بوده اند، گفت: طبق فراخوانی از این گروه دعوت شد تا در حوزه خود به فعالیت بپردازند البته مشاوره حوزه پرچالشی است و بعضی از مشاوران فعالیت آموزشی و تدریس را ترجیح می دهند.

فیض بیان کرد: اکنون ۱۷هزار پست مشاوره در مدارس دولتی خالی مانده است که نیاز به جذب نیروی متخصص در این حوزه دارد.

نظارت جدی بر روند مالی مدارس هیئت امنایی

مرضیه گرد مدیر شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی در جمع خبرنگاران در خصوص نظارت بر مدارس هیئت امنایی با اشاره به اینکه از سال گذشته کارها جهت بررسی اوضاع مدارس هیئت امنایی شروع شده، گفت: متاسفانه نشانه مدارس هیئت امنایی با آنچه اکنون در بعضی از آن ها وجود دیده می شود، متفاوت است.

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بوده که به بعضی از آنها در ادامه اشاره می‌شود.

وی ادامه داد: مدارس هیئت امنایی با نشانه بهره مندی از مشارکت‌های مردمی جهت خودگردان شدن مدرسه شکل گرفته ولی در مواردی این نشانه در بعضی مدارس محقق نشده است.

وی با اشاره به اخذ شهریه در مدارس هیئت امنایی تاکید کرد: به دنبال بازگرداندن مدارس به جایگاه مهم ارزش هستیم و از همه مدیران آموزش و پرورش می‌خواهیم حتما فرایند صدور مجوز مدارس هیئت امنایی طی شده است و عنوان هیئت امنایی از تابلوی سردر مدارس فاقد شرایط تعیین شده است از بین بردن شود.

گرد افزود: در شرایطی که مدارس پرسشها را صادقانه با خانواده‌ها مطرح کنند به طور قطع خانواده‌ها کمک به میل خود در حوزه‌های متفاوت خواهند داشت و و آنچه اولیا پرداخت می‌کنند باید به طور کامل در همان مدرسه هزینه شود و چنانچه مدارسی نتوانند شرایط مورد نیاز را احراز کنند از حالت هیئت امنایی خارج می‌شوند.

ارائه محتوای آموزشی متناسب با نیاز هر منطقه در دوره پیش دبستانی

رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی در مورد محتوای آموزشی این دوره و چگونگی دسترسی به آن اظهار کرد: طبق اساسنامه دوره پیش دبستانی تولید محتوا در این دوره غیرمتمرکز است و با توجه به شرایط استانی، فرهنگی و متغیرهایی از این قبیل ارائه می شود.

آخرین اوضاع پرداخت معوقات سال ۹۵ فرهنگیان ، تعطیلی کلاس‌های‌تابستانی‌مدارس در روز ۱۴ مردادماه

وی ادامه داد: در استان ها کمیته ای جهت تولید محتوا شکل گرفته که براساس معیارها و شرایط موجود در راهنمای برنامه محتوا تولید و به وسیله شرکت پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تایید شود.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی با بیان اینکه ورود محتوای آموزشی موجود در لیست کتابنامه رشد به کلاس‌های پیش دبستانی مانعی ندارد، گفت: هر کتابی که مجوز شرکت پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را داشته باشد می تواند در مراکز پیش دبستانی جهت نوآموزان ارائه شود.

کاهش تخلفات مدارس دولتی و غیردولتی در حین ثبت نام

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد روند عضویت مدارس جهت سال تحصیلی آینده اظهار کرد: یکی از پرسشها در مورد عضویت رعایت محدوده جغرافیایی تعیین شده است است که البته وجود این مساله مهم است چراکه بعضی مدارس به علت استقبال زیاد دانش آموزان با تراکم بالای دانش آموزی مواجه می شود بنابراین چنین روش هایی جهت این جلوگیری از توزیع نامتوازن مهم است.

وی ادامه داد: محدوده بندی های انجام شده است در مدارس وجود دارد ولی اگر کسی با این مساله مشکلی داشت ستاد ثبت‌نام درمناطق آموزش و پرورش نیز این محدوده بندی ها را ارائه می دهد و اولیا می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

باقری تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده است امسال در مدارس دولتی وغیردولتی میزان شکایت ها کمتر از گذشته بوده و بازرسی ها شرایط بهتری داشته است.

کسب یک مدال طلا و ۳ نقره‌ دانش‌‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی کامپیوتر

حمیدرضا‌ عظمتی‌ سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ در مورد اوضاع برگزاری مسابقه های این دوره اظهار کرد: امسال رقابت‌ها از کیفیت بالایی برخوردار بود و مسابقه های همانطور که پیش از این نیز تعیین شده است بود طی ۲ روز برگزار شد.

وی افزود: تیم‌ها در این دوره رقابت‌ تنگاتنگ‌ و نزدیکی با هم داشتند و بعد از اتمام این رقابت‌ کمیته‌های مربوطه‌ مشغول به جمع‌بندی نتیجه های هستند و همچنین سایتی جهت مشاهده آنلاین‌ نتیجه های در نظر گرفته شده است است تا علاقمندان به طورکشور به کشور یا دانش‌آموز به دانش‌آموز از نتیجه آگاه شوند.

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ در خصوص اوضاع کشور عزیزمان ایران در این دوره از رقابت‌ها تصریح کرد: امسال یک مدال طلا و سه مدال نقره جهت دانش‌آموزان ایرانی قطعی شده است است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | تعطیلی مدارس | سرویس مدارس | خانواده | فرهنگیان | برنامه | آموزشی | خانواده | آموزش | برنامه


برچسب ها: , , , , , , ,