معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:در برنامه ششم توسعه اعتباری جهت عنوان عمرانی حوزه تربیت بدنی دانش آموزان تخصیص داده شده است داده شده است است.

تصویب اجرای طرح‌های عمرانی حوزه تربیت بدنی در برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص اوضاع تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی اظهار کرد: خانواده‌ها باید جهت بحث سلامتی دانش آموزان سرمایه گذاری کنند آیا که نیاز امروز ما آموزش زندگی اجتماعی به دانش آموزان است که در آینده با کوچک‌ترین مطلبی فرو پاشی خانواده ها و از بین رفتن روابط اجتماعی را شاهد نباشیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در فعالیت‌های ورزشی ضمن کسب آمادگی جسمی مورد نیاز جهت سلامت خود مهارت های اجتماعی و زیستن با یکدیگر را می‌آموزند و چنین مسائلی باید در مطالب آموزشی اولویت داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: جهت بحث ورزش دانش آموزان مدارس و سالن‌های ورزشی نقش تاثیر گذاری دارند همچنین در بعضی مساجد نیز برنامه‌های ورزشی که در نظر گرفته شده است است که به دانش آموزان کمک می‌کند.

تصویب اجرای طرح‌های عمرانی حوزه تربیت بدنی در برنامه ششم توسعه

وی تصریح کرد: خانواده، محل زندگی و مدرسه تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت‌های ورزشی دارد که پیش از سن مدرسه خانواده و در دوران تحصیل مدرسه در این روند تاثیر گذار است و در کنار این برنامه‌ها محلات و فضای ورزشی در نظر گرفته شده است در آن می‌تواند مکمل فعالیت‌ها محسوب شود.

حمیدی در مورد اوضاع سرانه فضاهای ورزشی مدارس، مطرح کرد: مسئله ما این است که حیاط مدرسه را به عنوان زمین ورزش محسوب کردیم در حالی که این کار چندان مورد قبول نبوده و باید ورزش دانش آموزان در سالن‌های ورزشی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه تماشاگران ورزشی زیاد کردن یافته‌اند گفت: باید فعالان حرکتی را توسعه دهیم و در این مساله توجه به فضاهای آموزشی موثر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: باید در ساخت مدارس تازه سالن‌های ورزشی را جزو برنامه‌ها در نظر بگیرند و توسعه مدارس با توجه به این مساله انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:در برنامه ششم توسعه اعتباری جهت عنوان عمرانی حوزه تربیت بدنی دانش آموزان تخصیص داده شده است داده شده است است.

حمیدی گفت: باید در آموزش و پرورش طرح های عمرانی مربوط به فضاهای ورزشی را به سمت مدارس سوق دهیم و اکنون از سه هزار مکان ورزشی ۸۰۰ محل در مدارس و مابقی در حوالی آن قرار دارند.

وی در مورد اوضاع تخصیص اعتبار طرح‌های عمرانی، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اعتبار خوبی به مساله عمرانی حوزه تربیت بدنی تخصیص داده شده است داده شده است و بعضی از طرح‌های ما که چندین سال متوقف شده است بود اکنون به جریان افتاده است و امیدواریم این روند در سال‌های آتی برنامه ششم همچنین برنامه هفتم توسعه استمرار یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۷۸۰ طرح نیمه باز عمرانی در کشور داریم، اظهار کرد: با توجه به وجود ۱۰۵ هزار مدرسه در سراسر کشور باید روند اجرای طرح‌های عمرانی را تسریع کنیم.

وی در خصوص اوضاع استعدادیابی دانش آموزان گفت: در برنامه‌های کاری خود علاوه بر ساعت درس تربیت بدنی المپیادهای درون مدرسه‌ای تحت استعدادیابی و غربالگری در سطح سوم هرم کاری قرار می‌گیرد که بحث استعدادیابی از ۲مسیر مسابقه های ورزشی و مسیر بعدی کانون‌های ورزشی دنبال می‌شود و در هر کدام از این مسیرها با توجه به توانایی دانش آموزان مربیان استعدادهای آنها را آشنا و به مسیر صحیح سوق می‌دهند، البته علاوه بر این پرسشها شورای عالی استعدادیابی در آموزش و پرورش تشکیل شده است است.

حمیدی یادآور شد: مسابقه های ورزشی دانش آموزی حدود سه هزار ورزشگاه کشور در سطوح متفاوت برگزار می‌شود و کانون‌های ورزشی نیز با حضور مربیان مجرب هدایت دانش آموزان را انجام می‌دهند و در المپیادهای ملی نزدیک به ۱۸ هزار دانش آموز در استان‌های سراسر کشور به فعالیت های ورزشی پرداختند.

انتهای پیام/

تصویب اجرای طرح‌های عمرانی حوزه تربیت بدنی در برنامه ششم توسعه

ورزش دانش آموزی منجر به تقویت مهارت‌های سلامت اجتماعی و جسمی می شود

واژه های کلیدی: طرح های عمرانی | روابط اجتماعی | خانواده | سلامتی | برنامه | آموزشی | خانواده | مدرسه | سلامت | آموزش | فعالیت


برچسب ها: , , , , , , , , ,