معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش همواره به روز آوری روش‌ها و محتواهای آموزشی را جهت تاثیر گذاری هر چه زیاد در دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌دهد.

رویکرد کاوش‌گری در پژوهش‌سرا‌ها ممکن است ، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی در نظام اموزش و تربیت

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص اتخاذ روش های نوین آموزشی در نظام اموزش و تربیت گفت: حیات هر نظام آموزشی به این است که خودش را به لحاظ روش ها و محتواهای موجود به روز رسانی کند که این مسئله در برنامه درسی تاثیر گذار می شود.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین به این عنوان توجه خاص ای شده است و آموزش و پرورش از نظر یادگیری تابع محیط بوده و همواره تنوع را مورد توجه قرار می دهد.

عبارات مهم : یادگیری – اطلاعات

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تنوع در یادگیری نیازمند آشنایی با روشهای تازه آموزشی هست، اظهار کرد: به عنوان مثال ایجاد پژوهش سرا ها به عنوان محیط تازه یادگیری رویکرد تازه ای در نظام آموزشی ایجاد کرده که مبتنی بر کاوشگری است و این مدل در پژوهش سراهای کشور دنبال می شود.
زرافشان تصریح کرد: برپایی جشنواره های آموزشی نیز رویکرد جدیدی در نظام اموزش و تربیت به شمار می رود همچنین آموزش و پرورش از پیشتازان به کارگیری فناوری اطلاعات در برنامه های کاری خود بوده که این مسئله به ایجاد روش های نوین آموزشی کمک به سزایی می کند.
وی بیان کرد: فناوری اطلاعات در روند یاددهی، یادگیری رویکرد جدیدی بوده و با توجه به این آموزش و پروش دائما در حال عوض کردن روش ها متناسب با شرایط است به کار گیری این فناوری کمک شایانی به این روند می کند.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: یادگیری | اطلاعات | فناوری | برنامه | آموزشی | اموزش | آموزش | وزارت آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , , ,