معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اجرای الگوی مدرسه مطلوب در مدارس ابتدایی و واگذاری بخشی از آموزش‌ها به کانون پرورش – فکری در آینده‌ای نزیدیک خبر داد.

بخشی از آموزش‌ها به کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان واگذار می‌شود

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ با بیان اینکه رویکرد وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری هست، اظهار داشت: این رویکرد در سند تحول بنیادین مورد تأکید بوده و با این مدل باید مدرسه ای مطلوب که امکان مطالعه را جهت دانش آموز فراهم کند ایجاد کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید فضایی در مدرسه ایجاد شود که کتابخانه ای مورد نیاز دانش آموزان وجود داشته باشد و به دنبال آن نیاز به وجود کتابدار نیز احساس می شود بنابراین در ترکیب مدرسه تغییراتی ایجاد می شود.

بخشی از آموزش‌ها به کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان واگذار می‌شود

فیض اظهار کرد: الگوی مدرسه محوری فعلا از مقطع دبستان شروع می شود و بر اساس این الگو و مدل مدرسه مطلوب و تدوین برنامه جهت نیروی انسانی مورد نیاز و مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در مدرسه مطلوب بحث نشاط دانش آموزان بیش از پیش مورد توجه است گفت: مدرسه را باید از انحصار به یک چاردیواری خارج کرد و بر این اساس تعاملی بین مدرسه و کانون پرورشی – فکری و حتی در نظر داریم بخشی از آموزش ها در کانون شکل گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اجرای الگوی مدرسه مطلوب در مدارس ابتدایی و واگذاری بخشی از آموزش‌ها به کانون پرورش – فکری در آینده‌ای نزیدیک خبر داد.

وی افزود: در کانون پرورشی – فکری فعالیت های جالب جهت دانش آموزان مورد توجه قرار می گیرد و تنوع و ترکیب نیروی انسانی و همچنین مدل تلفیقی آموزش را در نظر داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از مهر ماه در چند استان کشور به صورت آموزشی طرح مدرسه مطلوب اجرایی می شود تا ابعاد مخالف این مسئله مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای خبر /

بخشی از آموزش‌ها به کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان واگذار می‌شود

واژه های کلیدی: آموزشی | مدرسه | آموزش | آموزش و پرورش | سند تحول بنیادین | کتابخانه | کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان |


برچسب ها: , , , , , ,