عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به چالش‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش، گفت: گزینش وزیر از بدنه آموزش و پرورش می‌تواند به برطرف چالش‌های این وزارتخانه‌ کمک کند.

آموزش و پرورش وزیری از بدنه خود می‌طلبد

فریده اولاد‌قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد انتظارات از وزیر آموزش و پرورش و عملکرد فرد پیشنهادی جهت تصدی‌ این وزارتخانه‌ اظهار کرد: در مورد وزرای‌ پیشنهادی در فراکسیون امید جلساتی برگزار شده است ولی هنوز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در این جلسه‌ حاضر نشده است.

وی ادامه داد: وز‌را از لحاظ عملیاتی بودن برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرند و برنامه‌های آنها را بررسی‌ خواهیم کرد که برای وزیر آموزش و پرورش این بررسی‌ طی یک الی ۲ روز آینده محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به علت آنکه از بدنه این وزارتخانه‌ بزرگ بوده می‌تواند بافایده واقع شود چراکه از نزدیک با پرسشها آموزش و پرورش و فرهنگیان آشنا است.

آموزش و پرورش وزیری از بدنه خود می‌طلبد

اولاد‌قباد تصریح کرد: وزیری جهت آموزش و پرورش نیاز است که دغدغه‌ اموزش و تربیت را داشته باشد و از شرایط آن آگاه باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در آموزش و پرورش با توجه به شرایط در سال ۹۶، پنج هزار میلیارد تومان کسری‌ بودجه داشته باشیم که این مسئله نشان می‌دهد آموزش و پرورش چالش‌های خاص خود را دارد علاوه بر این در برنامه ششم توسعه‌ در لایحه دولت تنها یک بند به آموزش و پرورش تخصیص داده شده است داشت که مربوط به مسئله خرید خدمات آموزشی بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تأکید بر اینکه از دولت انتظار داریم آموزش و پرورش اولویت اول کشور باشد، بیان کرد: مسئله دیگری که در آموزش و پرورش وجود دارد بحث نظام رفاهی جهت فرهنگیان است که باید وزیر پیشنهادی این مسئله را مورد توجه قرار داده و عملیاتی کند.

اولاد‌قباد عدم تعادل و توازن در سرانه را یکی دیگر از چالش‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: در بسیاری از مناطق کشور حتی کلانشهر‌ پایتخت کشور عزیزمان ایران در مناطق حاشیه‌ای شاهد نامناسب‌ بودن شرایط مدارس و استهلاک‌ آن هستیم بنابراین باید وزیری آشنا با شرایط جهت آموزش و پرورش اعلام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به چالش‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش، گفت: گزینش وزیر از بدنه آموزش و پرورش می‌تواند به برطرف چالش‌های این وزارتخانه‌ کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد انتقادات وارد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مورد اوضاع صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: این مسئله در فراکسیون‌های مجلس بررسی شود و نمی‌توان نظر قطعی جهت آن داد.

انتهای پیام/

آموزش و پرورش اولویت اول دولت باشد

واژه های کلیدی: فرهنگیان | برنامه | آموزشی | کمیسیون | تحقیقات | آموزش | برنامه | آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , ,