معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مهم بودن برگزاری اردوهای دانش آموزی گفت: گزینش راننده اردو‌ها به عهده آموزش و پرورش نیست.

آموزش و پرورش در گزینش راننده خودرو‌ی اردو‌های دانش آموزی دخیل نیست

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اتفاق تصادف خودروی اردوی دانش آموزان هرمزگانی بیان کرد: به طور کلی اردوهای دانش‌آموزی به عنوان یک فضای تربیتی و عالی ترین وقت جهت دانش آموزان محسوب شده است که اهداف خاص خود را دنبال می کند.

وی افزود: باید به عنوان یک ضرورت به اردوها نگاه شود و انواع متفاوت از اردوها از قبیل اردوهای قطبی، ملی، راهیان نور و مواردی از این قبیل جهت دانش آموزان در نظر گرفته شده است است و در تابستان امسال ۲۰هزار دانش آموز در قالب حدود یک هزار سفر بزرگراه ای در اردوها شرکت داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمامی اردوها تا امروز خوشبختانه بدون مسئله انجام شد، تصریح کرد: امسال فقط این تنها همین اتفاق در اردوی ها بود که البته همین یک مورد نیز بسیار دردناک بوده و نباید وجود داشته باشد.

آموزش و پرورش در گزینش راننده خودرو‌ی اردو‌های دانش آموزی دخیل نیست

فیض بیان اینکه با وجود چنین حوادثی نباید اردوهای دانش آموزی از بین بردن شوند، گفت: عدم وجود اردو نیز آسیب های غیر قابل جبران تربیتی جهت دانش آموزان دارد بنابراین باید به یک نقطه بهینه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود دستور العمل ها احتمال بروز حوادث ناگوار کم کردن می یابد، بیان کرد: دستورالعمل کنونی مربوط به سال ۸۹بوده که مصوبه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده همچنین طبق آن حرکت در شب جهت اردوهای دانش آموزی بلامانع است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در این سفر تمامی پرسشها ایمنی و ضوابط قانونی رعایت شده، یادآور شد: گزینش راننده در اختیار آموزش و پرورش نیست و پیمانکار گزینش درستی در این زمینه نداشته است.

انتهای پیام/

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مهم بودن برگزاری اردوهای دانش آموزی گفت: گزینش راننده اردو‌ها به عهده آموزش و پرورش نیست.

تاثیر قابل توجه اردوهای دانش آموزی در پرورش دانش آموزان

واژه های کلیدی: شورای عالی انقلاب فرهنگی | راننده | آموزش | آموزش و پرورش | اردوی دانش آموزی | دانش آموزان | حادثه رانندگی |


برچسب ها: , , , , , ,