در محیط کارتان اگر احساس می کنید همکارتان از شما خوشش نمی آید می تواند به علت رفتارهایی باشد که شما انجام می دهید. در این مقاله قصد داریم رفتارهایی را معرفی کن

15 رفتاری که همکارتان را از شما بیزار می کند!!

در محیط کارتان اگر احساس می کنید همکارتان از شما خوشش نمی آید می تواند به علت رفتارهایی باشد که شما انجام می دهید. در این مقاله قصد داریم رفتارهایی را معرفی کنیم که همکارتان را از شما بیزار می کند.

رفتارهای بد در محیط کار

اگر احساس می کنید مدیر یا همکارتان از شما خوشش نمی آید می تواند ۲ علت داشته باشد. یا او آدم ناسازگاری است یا علت خود شما هستید. شاید خودتان متوجه نباشید ولی یکسری از عادات و رفتارهای شما ممکن است شما را فردی کاملا غیر حرفه ای نشان دهد. در این جا به چند نمونه از این رفتارها اشاره شده است که ممکن است جهت شما آشنا باشد.

۱۵ رفتاری که همکارتان را از شما بیزار می کند!!

دیر سر کار حاضر شدن

تاخیر رفتاری کاملا بحرانی هست. اگر می خواهید در محیط کار حرفه ای واکنش‌ها کنید باید به موقع سر کار حاظر شوید.

دیر حاظر شدن در قرار کاری

دیر حاظر شدن در قرارهای کاری هم بی احترامی به همکاران است و هم به تنظیم کننده قرار. منتظر گذاشتن دیگران بی ادبی و گستاخی شما را نشان می دهد.

در محیط کارتان اگر احساس می کنید همکارتان از شما خوشش نمی آید می تواند به علت رفتارهایی باشد که شما انجام می دهید. در این مقاله قصد داریم رفتارهایی را معرفی کن

خود را به مریضی زدن

اگر از آن دسته کارمندانی هستید که هر چند وقت یکبار به بهانه مریضی با مدیر جهت مرخصی تماس می گیرید نباید انتظار پیشرفت در کارتان داشته باشید.

منفی گرایی

از به کار بردن عباراتی چون “این کار هیچ تاثیری ندارد. آن کار خیلی سخت هست. نمی دانم چگونه شروع کنم جلوگیری کنید. دائم شکایت کردن از مدیر و همکاران و وظایف شما را به یک کارمند غیرحرفه ای تبدیل می کند. اگر مدام گله و شکایت کنید دیگران را از خودتان فراری می کنید لیکن هیچ چیزی به اندازه یک همکار بدبین از آدم انرژی نمی گیرد.

تبدیل کردن هر وظیفه به یک مسابقه بیست سوالی

با طرح سوالات احمقانه و آزار دهنده نشان می دهید که دوست ندارید این کار را انجام دهید. هنگامی که یک وظیفه تازه به شما محول می شود همه سوالات را جمع و جور کنید و به صورت کاملا شرکت یافته مطرح کنید.

۱۵ رفتاری که همکارتان را از شما بیزار می کند!!

شلخته بودن

وقتی ظرف غذای خود را در آشپزخانه رها می کنید و زباله های روی میز و اطرافتان را جمع نمی کنید نشان می دهید که انسان مغرور و مسئولیت ناپذیری هستید. در واقع فضای کاری شما انعکاسی از خود شماست.

پریشانی در طول قرار کاری

چرا می گویند خبر دادن در هنگام رانندگی اشتباه است؟ چون انساسن در یک لحظه نمی تواند روی ۲ چیز تمرکز کند. با خبر دادن، ایمیل زدن و یا وب گردی با تبلت در طول قرار کاری به دیگران ثابت می کنید که هیچ توجهی به آن ها ندارید. آن ها می دانند تا زمانی که روی صندلی نشسته اید ذهن تان در حال گشت و گذار است.

در محیط کارتان اگر احساس می کنید همکارتان از شما خوشش نمی آید می تواند به علت رفتارهایی باشد که شما انجام می دهید. در این مقاله قصد داریم رفتارهایی را معرفی کن

قطع کردن حرف دیگران

با این واکنش‌ها نشان می دهید که احترام به دیگران هیچ اهمیتی ندارد و صبور نیستید.

رجز خوانی کردن

درست است که همه ما دوست داریم موفقیت ها و اتفاقات خوبی که برایمان افتاده را جهت دیگران تعریف کنیم ولی گاهی اوقات دیگران از آن به عنوان رجزخوانی تعبیر می کنند. اگر مدام با هر کسی که راه می روید موفقیت تان را بگویید، یا با صدای بلند راجع به آن حرف بزنید، با احساس غرور راجع به آن صحبت کنید، دیگران را به علت اشتباهاتشان سرکوب کنید، یا اگر در جواب تبریک دیگران سپاسگزاری نکنید، دیگران تشخیص می دهند در حال قپی آمدن هستید.

۱۵ رفتاری که همکارتان را از شما بیزار می کند!!

بحث راجع به پرسشها شخصی

وقتی راجع به پرسشها شخصی خوددر محیط کار صحبت می کنید نشان می دهید که به جای کار کردن وقت خود را صرف حرف زدن می کنید و به جای این که پرسشها کاری را حل کنید به فکر پرسشها شخصی خودتان هستید.

فضولی

فضولی با کنجکاوی متفاوت هست. زمانی که می پرسید همکار تازه چه کسی است یعنی کنجکاوی کرده اید. ولی زمانی که در مدارک روی میز مدیر با دقت نگاه می کنید تا ببینید همکارتان چقدر زیاد از شما حقوق می گیرد فضولی کرده اید.

تماس های تلفنی شخصی

پیام دادن و تماس گرفتن با اعضای خانواده در محیط کار رفتاری کاملا غیر حرفه ای و بر خلاف قوانین شرکت هست. این کارها را می توانید در طی ساعات استراحت انجام دهید. ولی در صورت ممکن این مکاتبات باید در بیرون از محیط کاری انجام شود.

گروه تشکیل دادن

شاید یکی از همکاران تازه وارد باب سلیقه شما نباشد ولی این علت نمی شود از کمک کردن به او فرار کنید یا این که پشت سر او صحبت کنید. باید نسبت به همه واکنش‌ها دوستانه داشته باشید و نشان دهید که نگرش مدیریتی دارید. باید در رفتارتان مراقب باشید چون هر انتقادی که از دیگران می کنید می تواند تاثیری مخرب داشته باشد.

قسم خوردن

به کار بردن کلمات احمقانه و زبان پرسش برانگیز نه تنها عادت بدی است بلکه غیر حرفه ای بودن شما را نشان می دهد. با قسم خوردن نشان می دهید که نمی توانید آرامش داشته باشید.

نشان دادن رفتارهای عصبی

تکان دادن کلیدها، یا تکان دادن پاها، جویدن ناخن ها، خاراندن سر و… این ها حرکاتی عصبی هستند که تکرار می کنید بدون این که متوجه باشید. این رفتارها هم حواس دیگران را پرت می کند و هم شما را به فردی کسل کننده تبدیل می کند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : سبک زندگی
منبع : bedunim.ir

واژه های کلیدی: سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , ,