اگر می خواهید در کسب و کارتان که تازه شروع کرده اید موفق باشید این ۱۰ توصیه را فراموش نکنید.

10 توصیه مهم که باید قبل از شروع کار جدیدتان بدانید

اگر می خواهید در کسب و کارتان که تازه شروع کرده اید موفق باشید این ۱۰ توصیه را فراموش نکنید.

مطمئناً می دانید که بین یک ایده خوب و شروع فوق العاده فاصله زیادی هست. ولی خیلی ها نمی دانند که چطور باید این شکاف را پر کنند. اگر دوست دارید بدانید قبل از شروع یک تجارت تازه چه چیزهایی را باید تجزیه و تحلیل کنید تا وقت و سرمایه تان را تلف نکنید، تا آخر مطلب را دنبال کنید.

۱۰ توصیه مهم که باید قبل از شروع کار جدیدتان بدانید

۱ – آیا جهت شروع آماده اید؟

اگر در حال حاضر کارمند یک شرکت هستید، شروع کار خودتان بعنوان یک کارفرما یک عوض کردن بزرگ در سبک زندگی تان هست. نباید به اشتباه تصور کنید که این عالی ترین راه جهت این است که سریع پولدار شوید یا اینکه از پرسشها فرار کنید. شروع یک بیزنس تازه کار مشکل است و نیاز به تصمیم گیری قاطع و یادگیری دارد و در طولانی مدت جواب می دهد. بعد قبل از شروع خوب فکر کنید.

۲ – آیا مشتری که پول و تقاضای مورد نیاز را داشته باشد، وجود دارد؟

اینکه تصور کنید این ایده به نظر خودتان جالب و بینظیر است به این معنی نیست که همه همین تصور را خواهند داشت. ممکن است مشتریان از یک کالا خوششان بیاید ولی اکثر افراد فقط جهت چیزهایی که «نیاز دارند»، چه از نظر احساسی و چه فیزیکی، پول خرج می کنند. خیلی وقت ها هم کسانیکه به آن کالا نیاز دارند، پول کافی جهت خرید آن ندارند. حتماً جهت بررسی این عنوان از متخصصین کمک بگیرید.

اگر می خواهید در کسب و کارتان که تازه شروع کرده اید موفق باشید این ۱۰ توصیه را فراموش نکنید.

۳ – آیا کار مورد نظرتان بازار خوب و رو به رشدی دارد؟

باز هم نباید فقط به قضاوت و علاقه خودتان بسنده کنید. به دنبال اطلاعات تحلیلی بازار از یک منبع بی طرف و متخصص باشید.

۴ – آیا بازار کار آن اشباع نشده است؟

از موتورهای جستجوی اینترنتی استفاده کرده و تحقیق کنید جهت این عنوان راهکاری وجود دارد یا نه. اگر ده رقیب در این جستجو پیدا کردید، بهتر است آن را شروع نکنید.

۵ – آیا راهکار شما هزینه های جانبی ندارد؟

خیلی از محصولات و خدمات تازه به این علت با شکست مواجه می شوند که در وقت شروع کار هزینه های جانبی آن را نادیده می گیرید. موتورهای اتومبیلی که هیدروژن می سوزانند خیلی راحت هستند و جهت محیط زیست هم خوب اند ولی ایجاد ایستگاه های سرویس دهی در سراسر دنیا و ایجاد قوانین ایمنی جهت آن ، ده ها سال طول می کشد. دقت کنید که همه هزینه ها، شبکه های فروش، نیازهای بازاریابی و پرسشها فرهنگی را در نظر بگیرید.

۱۰ توصیه مهم که باید قبل از شروع کار جدیدتان بدانید

۶ – آیا جهت مقابله با رقبا، توانایی ذهنی و سیاست مورد نیاز را دارید؟

شاید این راهکار تازه شما هنوز به بازار کشیده نشده باشد ولی ممکن است به فکر کس دیگری هم خطور کرده باشد. قبل از شروع حتماً باید خوب تحقیق کنید تا مطمئن شوید. البته این جستجو و تحقیق ممکن است برایتان خرج بردارد.

۷ – آیا می توانید تیمی باانگیزه و کاردان جمع کنید؟

مطمئناً نمی توانید به تنهایی شروع کنید. باید به یک تیم انگیزه داده و آنها را مدیریت کنید ـ جهت پایه ریزی بیزنس، فروش، شرکا و مشتریان. شروع یک کار تازه هر لحظه سخت هست، حتی جهت باانگیزه ترین و مشتاق ترین افراد.

اگر می خواهید در کسب و کارتان که تازه شروع کرده اید موفق باشید این ۱۰ توصیه را فراموش نکنید.

۸ – آیا به هزینه های کار نگاه واقعبینانه داشته اید؟

اکثر افراد هنگامی که می خواهند کار جدیدی را شروع کنند، هزینه های شروع کار را دست کم می گیرند. جهت اینکه بتوانید عشقتان به شروع این کار تازه را به یک ارزش کاری قابل لمس تبدیل کنید، برنامه کاری بنویسید که نیازها و اهداف آینده کار جدیدتان را به دقت در نظر داشته باشد و حتماً از یک متخصص بخواهید این برنامه را بررسی کند.

۹ – آیا مهارت ها و استقامت مورد نیاز را دارید؟

بعنوان کسی که می خواهد کار جدیدی شروع کند، یادتان باشد اگر کارتان با شکست مواجه شود، هیچ مقصری وجود ندارد. از عوامل دخیل در این شکست که بگذریم، زیاد کارهای تازه به این علت شکست می خورند که ناامید می شوید، نه به این خاطر که پول یا وقت کم می آورید. تلاش کنید آموزه هایتان را اوج برده و قدرت سازگاری تان را تقویت کنید. اگر قبلاً با شرکت های متفاوت مسئله داشته اید، ممکن است مسئله مهم خودتان بوده باشید.

۱۰ توصیه مهم که باید قبل از شروع کار جدیدتان بدانید

۱۰ – آیا فقط می خواهید از کار کنونی تان خلاص شوید؟

اگر ناامیدانه می خواهید فقط از نقش کنونی تان بیرون بیایید، اگر به یک سرمایه گذار هم تبدیل شوید، برایتان استرس زا بوده و راضی تان نخواهد کرد. کسانیکه احساس می کنند توانایی مورد نیاز را دارند ولی از کار کنونی ارزش راضی نیستند یا از آن خسته شده است اند، به کارفرمایان بهتری تبدیل می شوند تا آنها که به شدت از خود کار کشیده اند، احساس می کنند قدر کارشان را ندانسته اند یا بیش از اندازه استرس دارند. یادتان باشد، مرغ همسایه هر لحظه غاز هست. توصیه ما این است که تا زمانی که درآمدی از کار جدیدتان کسب نکرده اید، کار قبلی تان را رها نکنید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : بازار
منبع : mardoman.net

واژه های کلیدی: بازار | زندگی | بازار کار | بازاریابی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , , ,