اگر رابطه شما با رئیستان بسیار خوب نبود، یادداشتی بنویسید و حتی اگر عالی ترین شغل

چگونه از کارمان استعفا دهیم؟

اگر رابطه شما با رئیستان بسیار خوب نبود، یادداشتی بنویسید و حتی اگر عالی ترین شغل یا مدیر را نداشتید، فقط چیزهای مثبت را در آن بنویسید. مورد نیاز نیست دروغ بگویید یا چاپلوسی کنید، فقط قدردانی خود را نشان دهید.
۱ – شخصاً به رئیستان اطلاع دهید. نوع شرکت یا سازمانی که برایش کار می کنید و پستی که در آن دارید، روش متفاوتی را جهت دادن این خبر دیکته می کند. ولی در کل، بهتر است که از قبل از رئیستان وقت بگیرید و شخصاً به او بگویید که می خواهید استعفا دهید. این کار تأثیر بهتری می گذارد و نشان دهنده احترام، اعتماد به نفس و مهارت های بین فردی نیرومند شماست.
۲ – بسیار اطلاع رسانی کنید. معمولاً نرم استعفا این است که دو هفته قبل بگویید که دیگر نمی خواهید سر کار بیایید و این اطلاع رسانی شروع مثبتی جهت روند استعفا هست. کارمندانی که پستی دارند که نیازمند مجموعه مهارت های تخصصی هست، بهتر است که سریعتر اطلاع بدهند و اگر آنها وقت کمی جهت اطلاع رسانی دارند، باید تلاش کنید در این مدت کوتاه دانش خود را به جایگزین خود انتقال دهند.

عبارات مهم : زندگی – استعفا

۳ – فکر نکنید که حتماً باید باعث خود جهت ترک شغل را توضیح دهید. یادتان باشد که مورد نیاز نیست حتماً ریز دلایل خود را به شرکت توضیح دهید. ولی اگر رابطه ای صمیمی با رئیستان دارید، شاید بتوانید انتقاد سازنده ای از شرکت بنمایید و بگویید که چه تغییراتی می توان ایجاد کرد تا شرکت کارمندانش را حفظ کند و پیشرفت بیشتری نماید. ولی اگر حس می کنید که اظهار نظر شما بافایده و سازنده نیست، از شرح پرهیز کنید.
۴ – از مشاجرات احساسی اجتناب کنید. شروع به بگو مگوهای آتشین با مدیر ممکن است که در ابتدا خشم تان را بخواباند، ولی بعداً برایتان دردسر ساز می گردد. بدانید که حمایت و تأیید مدیر تان را جهت یافتن شغل های بهتر مورد نیاز دارید. شاید اصلاً دوباره در آینده کارمند خود او شدید.
۵ – کارفرمای خود را در دردسر نیندازید. شاید شما مشتاق باشید که شغل تازهتان را تا هفته دیگر شروع کنید، ولی شرکتی که در آن بودید هم بدون کار نیست و ممکن است به مهارت شما نیاز داشته باشد، و مورد نیاز باشد که مدت بیشتری در این شرکت بمانید. در همان ابتدا به کارفرمای آینده خود اطلاع دهید که شاید مورد نیاز شود مدت بیشتری در شرکت قبلی بمانید. هر لحظه از اول با کارفرمای خود روراست باشید.
۶ – شما دوست دارید که همه معرف خوب و مثبتی برایتان باشند. شما از اینکه معرفی مانند شرکت را در لیست معرف های خود دارید، دیگر دلواپس نظر همکاران نیستید و به پروتکل اداری مانند سر موقع آمدن یا سر موقع حاضر شدن در جلسات اهمیت نمی دهید. ولی مهم است که وجهه خوبی در میان اشخاصی که با آنها تعامل دارید، داشته باشید. لیکن بعضی از کارفرمایان از همکاران سابق شما در موردتان تحقیق می کنند.
۷ – همکاران خود را در جریان قرار دهید. همکارانی که سالهاست می شناسید حق دارند از تصمیم شما باخبر باشند، نه اینکه یک روز بیایند و ببینند که میز شما خالی است و دلواپس شوند که چه اتفاقی جهت شما افتاده هست. به همه آنها ایمیل بدهید و تجربیات مثبت خود در کار با آنها را بنویسید و نظرات منفی ننویسید.
۸ – سپاس و تقدیر خود را از کسی که بیشترین تأثیر را روی شما و کارتان داشته است نشان دهید. درست است که ممکن است شما با همه میانه خوبی داشته اید، ولی یکی دو نفر می باشند که احتمالاً بیش از همه جهت رسیدن به موفقیت بیشترین کمک را به شما نموده اند. شفاهاً از آنها تقدیر کنید یا یک یادداشت شخصی جهت آنها بنویسید و توضیح دهید که کار با آنها تأثیر مثبتی بر شما گذاشته است.
اگر رابطه شما با رئیستان بسیار خوب نبود، یادداشتی بنویسید و حتی اگر عالی ترین شغل یا مدیر را نداشتید، فقط چیزهای مثبت را در آن بنویسید. مورد نیاز نیست دروغ بگویید یا چاپلوسی کنید، فقط قدردانی خود را نشان دهید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www/.seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل

مطالب پیشنهادی

چند اشتباه مهمی که افراد جویای کار انجام می دهند کدامند !؟
۸ نحوه فکر بسیار اشتباه والدین!
۱۰ اشتباه در آداب معاشرت که شما را بی کلاس می کند
۱۰ عادت مدیران موفق چیست؟
شاخصه هاى مديران مردد و پيامد هاى آن؟

واژه های کلیدی: زندگی | استعفا | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |

دانلود و مشاهده ویدیوی کامل نحوه تعمیر موبایل گلکسی اس ۸ سامسونگ


برچسب ها: , , , ,