در اینجا چند توصیه جهت اصلاح تجارت و یا شروع یک کسب و کار موفق جهت شما دارم که تجربه و مطالعاتم نتیجه بخش بودن آنها را تضمین میکند:

روش هایی جهت موفقیت در کسب و کار

در اینجا چند توصیه جهت اصلاح تجارت و یا شروع یک کسب و کار موفق جهت شما دارم که تجربه و مطالعاتم نتیجه بخش بودن آنها را تضمین میکند:
چه افرادی که قبلا سابقه شروع یک کسب و کار را داشته اند و چه آنهایی که جهت نخستین بار میخواهند کسب و کاری را شروع کنند همه در یک نقطه مشترکند، میخواهند کسب و کاری موفق راه اندازی کنند، ولی بار ها و بارها شاهدیم که با وجود موفقیت در ابتدا بسیاری از فعالیت های شغلی قبل از یک سال کاری تعطیل شده است و یا با پرسشها عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، بعضی دیگر نیز بعد از شروع فعالیت به مسیری غیر از آنچه از ابتدا تعیین کرده بودند رفته و فعالیت های غیر مرتبط با اهداف اولیه خود انجام میدهند، در این مقاله روش راه اندازی یک کسب و کار موفق را به زبانی راحت توضیح داده و شما را با فاکتور های اولیه موفقیت در کسب و کار آشنا میکنم .
قبل از هرچیز باید این را بدانیم که فاکتور های موفقیت در بین افراد بسیار متفاوت هست، لذا ابتدا باید تعریف خود را از یک تجارت موفق مشخص نماییم، چه بسا موفقیت در تجارت از دید یک شخص فروش اوج و سود سرشار کوتاه مدت، از دید شخصی دیگر آرامش در کسب و کار و سودی تضمین شده است و جهت دیگری ایجاد یک برند و یا کارآفرینی باشد.

عبارات مهم : تجارت

در این مطلب تلاش دارم موفقیت را از نقطه نظری متعادل در نظر گرفته و ارتباط آن را با کسب و کار برقرار نمایم، بعد از سالها فعالیت در موسسات متفاوت چه به عنوان سرمایه گذار چه بعنوان مدیر ارشد سازمانها و مراکز تجاری و یا مشاور و مدرس آنچه توجه مرا در طی سالیان به خود جلب نمود تشابه خلقیات و عادات افراد با نتیجه های مشابه در کسب و کار بود، این را میتوان همان قانون علت و معلول دانست و بی شک نتیجه های واکنش‌ها و اخلاق شما در کسب و کار به وضوح خود را نشان داده و برونداد یکسانی را در پی خواهد داشت.
در اینجا چند توصیه جهت اصلاح تجارت و یا شروع یک کسب و کار موفق جهت شما دارم که تجربه و مطالعاتم نتیجه بخش بودن آنها را تضمین میکند:
۱ – در صورتی که قبلا کسب و کاری داشته اید که موفق نبوده عوامل رفتاری خودتان را که باعث شکست شده است پیدا کنید و به یاد داشته باشید عوامل درونی بسیار تاثیرگذار تر از عوامل خارجی هستند. بعد جهت عوض کردن نتیجه های قبلی ابتدا عوض کردن را از خودتان شروع کنید.
۲ – قبل از داشتن یک برنامه استراتژیک ذهن خود را جهت داشتن تفکر استراتژیک آماده کنید، برنامه ها ممکن است دستخوش تغییرات شوند ولی یک ذهن خلاق و موقعیت شناس میتواند هر لحظه به کمک شما بیاید.
۳ – از شروع کردن تجارت و یا کاری که به آن علاقه ندارید خود داری کنید، قبل از شروع کسب و کار زیاد از سود دهی به بافایده بودن کسب و کار و مطابقت آن با علایق خود اطمینان حاصل کنید.
۴ – در مورد شرایط کسب و کار، رقیبان، مشتریان و مهمتر از همه وجه تمایز محصول خود با رقبا تحقیق کنید و یک سئوال اساسی را هر لحظه از خود بپرسید، مشتری آیا باید محصول یا خدمات شما را نسبت به رقیبتان ترجیح دهد.
۵ – اهداف خود را مشخص کنید اهدافتان باید بزرگ ولی قابل دسترس باشد. اهداف خود را دسته بندی و به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کنید، یادتان باشد اهداف بلند مدت چشم انداز شرکت شما را شکل داده و در صورت عدم گزینش صحیح انگیزه های فعالیت را از بین خواهند برد .
۶ – همیشه با انگیزه باشید و از افراد با انگیزه در شرکت خود کمک بگیرید، داشتن انگیزه میتواند هر غیر ممکنی را ممکن کند.
۷ – به روی فعالیت ها ی مهم خود تمرکز کنید هر روز از یک شاخه به شاخه دیگر نروید و تلاش کنید کارها را اولویت بندی کنید. تلاش کنید تمرکز مهم خود را بر اهداف خود متمرکز کنید.
۸ – از عوض کردن نترسید، به خاطر بسپارید همه در برابر عوض کردن مقاومت میکنند ولی باید به عنوان یک مدیر قدرت تصمیم گیری در لحظات حساس را داشته باشید و این تصمیم میتواند در مورد هر چیزی باشد، حتی خود شما !
۹ – برای خود و کارمندان و مشتریانتان پاداش مشخص کنید در هر مرحله از کار در صورت دست یافتن به موفقیت، حتی موفقیت های کوچک به خود و دیگران پاداش بدهید.
۱۰ – به یاد داشته باشید یک مدیر خوب باید کارمندانی خوب داشته باشد، منابع انسانی خلاق و با انگیزه را استخدام و به آنها آموزش دهید و تلاش کنید اختیارات مورد نیاز را جهت نمایش توانمندیهای خود داشته باشند، شما فقط باید از دور آنها را کنترل کرده و آنها را متوجه حظور و پیگیریتان بکنید ولی از دخالت در پرسشها کوچک خودداری کنید.
۱۱ – بر محصولاتی تمرکز کنید که نیاز آن در طیف وسیعی از جامعه باشد، یادتان باشد شما میتوانید بدنبال نیازهایی باشید که هنوز محصول و خدماتی جهت آنها ایجاد نشده است.
۱۲ – تحمل داشته باشید و منتظر اتفاق خارق العاده نباشید، فقط و فقط به اهدافتان فکر کنید و مرحله به مرحله پیش بروید بسیاری از افراد دقیقا زمانی که با موفقیت چند قدم فاصله دارند دست از کار میکشند.
۱۳ – یک مشاور خوب جهت راهنمایی کسب و کار خود گزینش کنید، در مورد فاکتور های مشاوره مدیریت تحقیق و کارآزموده ترین گروه را که میتوانند وقت کافی جهت شما بگذارند گزینش کنید، فراموش نکنید از افرادی که یک نسخه واحد جهت همه دارند پرهیز کنید، یک مشاور مدیریت خوب با تکیه بر تجربه و تحقیق و آنالیز بازار میتواند از نگاهی دیگر کسب و کار شما را بررسی و راه حل های خوبی به شما ارائه دهد، ولی یک توصیه مهم در مورد داشتن مشاور این است که فقط زمانی که به بن بست رسیده اید به یاد داشتن مشاور نباشید.
۱۴ – از تکنیک های متفاوت فروش و بازاریابی بهره مند شوید، هر لحظه مشتریانی وجود دارند که شما آنها را نمی بینید، یک تیم بازاریابی خوب و مهم تر از آن چند ایده خوب جهت فروش، هر لحظه فروش زیاد میتواند به کار شما انگیزه و منابع مالی تزریق کند
۱۵ – یک سیستم اطلاعاتی دقیق در کسب و کار خود ایجاد کنید، اطلاعات را دریافت، نگهداری و مرتبا آنالیز کنید، انحراف از اهداف و یا ضرر و زیان را در سریع ترین وقت تشخیص داده و به دنبال راه حل باشید
۱۶ – سیستم های مدیریت کیفیت بر اساس استانداردهای بین المللی متواند بسیار موثر باشد، یک سیستم اصلاح مستمر استاندارد تبیین و از آن تبعیت کنید.
۱۷ – از تکنولوژی های روز بهره مند شوید و کسب و کار خود را همه جا معرفی کنید
۱۸ – مهمترین عامل موفقیت شما در تجارت مشتریان شما خواهند بود یک کلید اساسی در موفقیت وفادار سازی مشتریان هست، مشتریان خود را فراموش نکنید، مرتبا با آنها در تماس باشید و تلاش کنید خدمات زیاد و مطلوبی به آنها ارائه دهید .
۱۹ – در مورد برند و مزیت های محصولتان تبلیغ کنید ولی هر لحظه به خاطر داشته باشید موثر ترین تبلیغات باید با صداقت، کوتاه و حاوی یک خبر مشخص باشند که بر برند و مزیت محصول شما استوار باشد.
۲۰ – به کار، منابع انسانی، محصول و برند خود باور داشته باشید و هر روز به فکر ایجاد یک خلاقیت در کسب و کارتان باشید.
هر چند عوامل و نکات مختلفی در این حوزه مطرح و قابل ذکر است ولی رعایت نکات اوج شاید کلیدی ترین موارد در تجارت هست، همانطور که در ابتدای مقاله ذکر نمودم فاکتور های موفقیت میتواند متفاوت باشد ولی یک جمله از آلبرت انشتین را به شما یاد آوری میکنم تلاش کنید به جای انسان موفق بودن بر روی ارزشمند بودن تمرکز کنید و من گمان میکنم یک کسب و کار و یا فرد ارزشمند هر لحظه موفق خواهد بود .

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir

مطالب پیشنهادی :

سه مانع بزرگ در موفقیت بازاریابی كسب و كار كوچك
۸ فاکتور طلایی جهت موفقیت در کسب و کار!
راز موفقیت معروف ترین آلبالو فروش تهران
كليد موفقيت شما در هدايت يك كسب و كار موفق
رازهای موفقیت شغلی از زبان علی‌اكبر رفوگران پدر خودکار بیک ایران!

واژه های کلیدی: تجارت | محصول | انگیزه | فعالیت | موفقیت | محصولات | میتواند | سبک زندگی


برچسب ها: , , , , , , ,