بازاریابی تلفنی یکی از عالی ترین راه ها جهت کسب درآمد و جذب مشتری هست. به همین بهانه قصد داریم در این مطلب شما را با ۸ توصیه جهت موفقیت در بازاریابی تلفنی آشنا
بازاریابی تلفنی یکی از عالی ترین راه ها جهت کسب درآمد و جذب مشتری هست. به همین بهانه قصد داریم در این مطلب شما را با ۸ توصیه جهت موفقیت در بازاریابی تلفنی آشنا میکنیم.
۸ توصیه جهت موفقیت در بازاریابی تلفنی
خیلی از فروشندهها تلفن را مثل لنگری سنگین میبینند که هنگام تماس با یک مشتری بالقوه باید به مشکل آن را اوج بکشند. تلفن بعضی از آنها آنقدر بیاستفاده مانده که تار عنکبوت بسته است و بعضی دیگر هم فکر میکنند اگر به گوشی دست بزنند، دچار برقگرفتگی میشوند. همهی آنها از این میترسند که مشتری تلفن را به رویشان قطع کند.به نظر میرسد افراد خیلی کمی آنقدر شجاع باشند که خود را در این شرایط قرار دهند. این افراد به خاطر کسب چنین تجربیات دردناک ولی زودگذری توانستهاند منافع پایداری را کسب نمایند.
عبارات مهم : محصول با داشتن نگرش مثبت و توجه کافی به اتفاقات، هر تلفنی که به روی شما قطع میشود با تجربهای آموزنده همراه خواهد بود. میآموزید که چه بگویید و کِی زنگ بزنید. شما با هر پاسخ منفی باید تحلیلی سریع از اوضاع داشته باشید تا از این تجربه سود ببرید. به جای اینکه بگذارید نگرشتان آسیب ببیند، باید با خود بگویید «خب، این روش جواب نداد، روش بهتر جهت برقراری ارتباط چیست؟»
شما همگام با ایجاد تغییرات رفتاری صحیح خیلی سریع تماسهای تلفنی خوبی برقرار خواهید کرد و کمتر تلفن را به رویتان قطع میکنند. جهت اینکه وقت کمتری صرف یادگیری کنید، در اینجا به ۸ توصیه که باید هنگام برقراری تماس کاری در نظر داشته باشید، اشاره میکنیم.
رمز موفقیت در بازاریابی تلفنی اینجاست
مثل یک حرفهای سلام و احوالپرسی کنید
با یک سلام خشک و خالی، یک نفس بدون اینکه به طرف برابر اجازهی صحبت بدهید، وارد بحث ارائهی تلفنی خود نشوید. نحوهی سلام کردن شما بر رسمیت بخشیدن به کارتان تاثیر میگذارد. بهجای اینکه مثل بقیه تنها به گفتن سلام اکتفا کنید، در ابتدای مکالمه، با اشاره به نام فرد مقابل، خود را متفاوت و حرفهای نشان بدهید. جهت مثال بگویید «صبح بخیر، آقای اسمیت» یا «عصر بخیر، خانوم جونز».
خود و شرکتتان را معرفی کنید
«من سالی اسمیت از شرکت اِیبیسی هستم. ما یک شرکت محلی هستیم که تخصصمان این است به کسبوکارهایی مثل شما کمک کنیم پول کمتری خرج کنید.» خیلی به شرح نپردازید و به محصول خود اشاره نکنید. چون با این کار به طرف برابر اجازه میدهید که بگوید «ما از چیزی که داریم راضی هستیم، به هر حال ممنون.» و تلفن را قطع کند. شما با ارائهی یک معرفی کلی و اشاره به یکی از منافع استفاده از محصولتان، حس کنجکاوی مشتری را جنبش میکنید و او را زیاد روی خط نگه میدارید.
بازاریابی تلفنی یکی از عالی ترین راه ها جهت کسب درآمد و جذب مشتری هست. به همین بهانه قصد داریم در این مطلب شما را با ۸ توصیه جهت موفقیت در بازاریابی تلفنی آشنا
قدردانی خود را نشان دهید
همیشه از مشتری بالقوهی خود به خاطر زمانی که از یک روز کاری پرمشغله به شما تخصیص داده شده است داده است تقدیر کنید، به شکلی به او بفهمانید که با این گفتگوی تلفنی وقتش تلف نخواهد شد. بگویید «میخواهم از اینکه پاسخگوی تماس من بودید تقدیر کنم. این تماس بسیار کوتاه خواهد بود و بعد میتوانید به برنامههای خود برسید.» نگویید که فقط یک لحظه از وقتشان را خواهید گرفت چون این احساس به شنونده تلقین میشود که شما کاملا وقتشان را خواهید گرفت و دلشان میخواد شما را از سر باز کنند.
هدف تماس خود را بیان کنید
بهترین کار این است که هدفتان را با طرح یک پرسش بیان کنید: «اگر ما بتوانیم روشی جهت اصلاح کیفیت محصول شما با هزینهای پایینتر نشان دهیم، آیا مایل هستید راجع به آن زیاد بدانید؟» به احتمال فراوان پاسخ پرسش شما بله هست. در اینجا، این وقت به شما دست خواهد داد تا با مشتری قرار ملاقات بگذارید یا از او اجازه بگیرید که اطلاعات بیشتری را پشت تلفن در اختیارش قرار دهید. در این مرحله شما هنوز در فرایند بازاریابی محصول خود قرار نگرفتهاید بلکه در حال عرضهی چیزی هستید که محصول شما انجام میدهد.
قرار یک ملاقات را بگذارید
از مشتری تاییدیهی یک ملاقات رو در رو یا ویدئوکنفرانس را بگیرید تا محصول خود را به طور کامل ارائه نمایید. اگر او علاقمند به این ملاقات در مناسب ترین وقت بود، به سرعت شرایط را فراهم آورید.
رمز موفقیت در بازاریابی تلفنی اینجاست
اگر ملاقات رو در رو مناسبترین راه در قدم بعدی بود، از استراتژی پیشنهاد گزینهی جایگزین بهره بگیرید
به مشتری دو وقت را پیشنهاد دهید «آقای جانسون، من میتوانم ساعت دو و ربع امروز در دفتر شما باشم یا اگر با برنامههای شما تداخلی ندارد نظرتان با فردا ساعت نه و چهل و پنج چطور است؟» هرگز نگویید «کی میتوانیم با هم ملاقات داشته باشیم؟» هنگامی که از استراتژی گزینهی جایگزین استفاده میکنید، بر وقت قرار ملاقات کنترل پیدا خواهید کرد. و به این توصیه توجه کنید که درخواست ملاقات در خارج از ساعات کاری توجهات را به شما جلب خواهد کرد. با این کار شما خود را فروشندهای وقتشناس نشان خواهید داد که جهت وقت خود احترام قائل هست. کافی است امتحان کنید.
به خاطر گفتگوی تلفنی و قرار ملاقات از آنها تقدیر کنید
مجددا تاییدیه تاریخ، وقت و محل ملاقات را بگیرید. در صورت لزوم آدرس محل ملاقات را درخواست کنید. به اطلاع مشتری برسانید که جهت استفاده هر چه بهتر از زمانی که با هم خواهید داشت چه مقدماتی فراهم خواهید آورد. اطلاعات تماس را به این شکل در اختیارشان قرار دهید: « اگر پیش از ملاقات موضوعی پیش آمد که مورد نیاز بود به من اطلاع دهید، با شمارهی ۱۲۱۲ ۵۵۵ (۰۲۱۲) تماس بگیرید.»
بازاریابی تلفنی یکی از عالی ترین راه ها جهت کسب درآمد و جذب مشتری هست. به همین بهانه قصد داریم در این مطلب شما را با ۸ توصیه جهت موفقیت در بازاریابی تلفنی آشنا
پیگیر باشید
اگر قرار ملاقات در چند روز آینده خواهد بود، به سرعت یک نامهی تاییدیهی ملاقات بفرستید. اگر قرار ملاقات فردا بود، یک ایمیل تاییدیهی کوتاه و با لحنی بانشاط بفرستید.
رمز موفقیت در بازاریابی تلفنی اینجاست
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع :
واژه های کلیدی: محصول | بازاریابی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |
برچسب ها: بازاریابی, سبک زندگی, کار و زندگی, کسب و کار کوچک, محصول