پرسشنامه تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی با هدف بررسی نقش کیفیت، سهولت و قابلیت استفاده از خدمات الکترونیکی و همچنین لذت بردن از خدمات مدیریت ارتباط با مشتریان طراحی شده است. برای دانلود این پرسشنامه از سایت گزینه ها اقدام کنید.
معرفی پرسشنامه تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی
پرسشنامه تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی شامل ۳۴ سال می باشد که دست ما را در انتخاب و درک کامل موضوعاتی نظیر کیفیت خدمات الکترونیکی، قابلیت استفاده، سهولت استفاده، لذت بردن از خدمات و استفاده از خدمات تلفن همراه باز میکند.
خدمات الکترونیکی چیست؟
اختراع رایانه امکان پردازش سریع داده ها، امکان ایجاد ارتباط بین رایانه ها، تبادل اطلاعات به سریع ترین راحت ترین روش های ممکن توانایی انتقال اطلاعات و خدمات الکترونیکی را به ما داده است.
همچنین شکل گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات حاصل پیشرفت های نظیر ماهوارهها، پردازش ذخیره سازی، فراخوانی و ارائه اطلاعات است.
به طور کلی خدمات الکترونیکی مجموعه خدماتی هستند که با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت دستیابی به توسعه پایدار و ارتقای سطح کیفیت زندگی بشر در تمامی زمینه ها به کار گرفته می شود.
به بیان دیگر خدمات الکترونیکی خدماتی است که بر بستر اینترنت صورت می گیرد و هدف آنها ارائه سریعتر خدمات حتی بدون نیاز به حضور فیزیکی فرد در محل است.
فواید استفاده از خدمات الکترونیکی
۱ـ کاهش مراجعه کنندگان حضوری به سازمان ها و اداره ها
۲ـ سرعت بخشیدن به فعالیت های اداری و مالی و همچنین پاسخگویی به مشتریان
۳ـ الکترونیکی کردن فعالیت های تکراری اداری و مالی
۴ـ دسترسی آسان به اطلاعات و خدمات مورد نیاز در تمامی ساعات شبانه روز
۵ـ کمک به دولت الکترونیک
۶ـ جلب رضایت ارباب رجوع
اعتماد الکترونیکی
زمانی که صحبت از اعتماد در تجارت الکترونیک می شود ۲ دیدگاه اصلی مدنظر است:
۱ـ اعتماد در مورد تکنولوژی های مورد استفاده
۲ـاعتماد به فروشنده
اعتماد به تکنولوژی هایی که تراکنش های تجارت الکترونیکی را انجام میدهد به دلیل جذب اعتماد مصرف کنندگان بسیار حیاتی است. برای ایجاد اعتماد به تکنولوژی های مورد استفاده باید امنیت در استفاده این تکنولوژی ها وجود داشته باشد. برای رعایت امنیت مناسب مواردی مانند: (محرمانگی اطلاعات، احراز هویت، بررسی مجوز و غیره) باید رعایت شود.
وفاداری الکترونیکی و پرسشنامه تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی
تعریف کامل از وفاداری الکترونیکی وجود دارد که ریچارد اولیور در سال ۱۹۹۹ آن را مطرح کرده است.
” وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمات برتر در آینده اطلاق می شود به صورتی که همان مارک یا محصول با وجود تاثیرات و تلاش های بازاریابی بلقوه رقبا خریداری شود” با همین نگرش وفاداری الکترونیکی تمایل مشتریان برای بازدید مجدد از یک کسب و کار الکترونیکی بر اساس تجربه های گذشته و انتظارات آینده تعریف شده است. استفاده از این پرسشنامه را به همه کسانی که می خواهند باعث بهبود کیفیت خدمات الکترونیک شوند توصیه می کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید