انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۶ از دیروز (شنبه) شروع شده است و داوطلبان تا ۱۳ اردیبهشت

نکات کلیدی + ۵ خبر مهم از ۴ کنکور پرطرفدار سال ۹۶

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در روزهایی که همه سرگرم انتخابات و مناظره ها و سایر فعالیت ها هستند، بعضی داوطلبان در تکاپو جهت پذیرش در مقاطع بالاتر تلاش می کنند و در این بین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری جنب و جوش بیشتری دارند و روزهای مهمی را پشت سر می گذارند.
در ادامه بااهمیت ترین اخبار ۴ کنکور پرطرفدار آمده است:

عبارات مهم : پذیرش دانشجو

*** شروع گزینش رشته آزمون دکتری ۹۶
انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۶ از دیروز (شنبه) شروع شده است و داوطلبان تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه وقت دارند نسبت به گزینش ۵۰ رشته اقدام کنند.
برخی نکات مهم:
– ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ نفر مجاز به گزینش رشته شدند (۷۵ هزار و ۱۴۸ نفر مجاز به گزینش رشته های دوره های روزانه و سایر دوره ها هستند و ۱۲۴ هزار و ۱۵۵ نفر منحصرا مجاز به گزینش رشته سایر دوره ها).
– ظرفیت پذیرش دانشجو (به جز دانشگاه آزاد)، ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر است.
گزینش رشته داوطلبان دانشگاه آزاد مستقل است.
– اسامی معرفی شدگان دارنده حد نصاب در هفته اول خرداد ۹۶ از طریق سایت شرکت سنجش منتشر خواهد شد.
*** اصلاحات دفترچه گزینش رشته آزمون دکتری
اطلاعیه شرکت سنجش آموزش کشور در رابطه با گزینش رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای گزینش رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۶ منتشر شد.
*** فرآیند گزینش رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد
تمامی داوطلبان مجاز به گزینش رشته در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز (PhD) سال ۹۶ که در اسفند ۹۵ به وسیله شرکت سنجش برگزار شد، می توانند همزمان با گزینش رشته شرکت سنجش، جهت پذیرش در دانشگاه آزاد به صورت جداگانه به سامانه اینترنتی به نشانی Azmoon.org مراجعه کرده و گزینش رشته کنند.
برخی نکات مهم:
– عضویت دوره های بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد نیز بر اساس مجوزهای موجود همزمان با دوره های با آزمون انجام خواهد شد.
– مقرر شد جهت کم کردن هزینه های داوطلبان، تنها یک بار هزینه مصاحبه متمرکز از داوطلبان اخذ شود.
– هزینه گزینش رشته دکتری آزاد ۱۵۰ هزار تومان است.
– دانشگاه آزاد با وجود اعلام ظرفیت در دکتری ۹۵، جهت دکتری ۹۶ هنوز ظرفیتی را مشخص نکرده است و این در حالی است که داوطلبان می توانند ۴۰ کدرشته محل را گزینش کنند.
گزینش رشته و پذیرش دانشجو بر اساس کارنامه و نمره کل صورت می گیرد.
– مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در گفت وگویی از از بین بردن بعضی کد رشته محل های مقطع دکتری دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: بسیاری از کد رشته های دانشگاه آزاد از بین بردن شده، ولی تصور می کنیم اوضاع این دانشگاه رو به اصلاح است و گام های خوبی برداشته شده است است.
*** انتشار دفترچه سوالات آزمون ارشد ۹۶
سؤالات آزمون کدرشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته روی سایت شرکت سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
برخی نکات مهم:
– کلید اولیه سوالات آزمون نیز روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت از طریق شرکت سنجش منتشر خواهد شد.
– در صورتی که هر یک از داوطلبان هرگونه مطلب یا سوالی در زمینه سوالات و کلید آزمون داشته باشند از روز پنج شنبه چهاردهم اردیبهشت تا دوشنبه ۱۸ اردیبهشت می توانند منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی سایت شرکت سنجش، پرسش خود را به اطلاع مسئولان این شرکت برسانند و سوالات و تقاضاهایی که از طرق دیگر یا بعد از ۱۸ اردیبهشت ارسال شود قابل پاسخگویی نیست.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: پذیرش دانشجو | اردیبهشت | دانشگاه | دانشگاه | داوطلبان | کنکور | انتشار دفترچه | انتخاب رشته آزمون دکتری


برچسب ها: , , , , , ,