سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیریت هزینه در بخش‌هایی از دانشگاه ضعیف عمل کرده هست.

نیرومند نبودن مدیریت هزینه‌ها در این دانشگاه ، ۳۲ میلیون خانواده ایرانی متأثر از دانشگاه آزاد هستند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبحگاه امروز در مراسم معارفه خود در ساختمان مرکزی این دانشگاه که برگزار شد، با اشاره به دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای ملی انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران است که این دانشگاه با حمایت امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین مرحوم هاشمی رفسنجانی رشد و توسعه پیدا کرد.

عبارات مهم : مقام معظم رهبری – انقلاب اسلامی
وی بیان کرد: این مرکز آموزشی بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا محسوب می شود و هر لحظه مورد توجه و عنایت رهبری معظم واقع شده است است و ایشان دستاوردهای عمومی و شخصی خود تأکید زیادی بر اهمیت دانشگاه آزاد و نقش موثر آن در توسعه کشور و منطقه ذکر فرموده اند.

نوریان ادامه داد: دانشگاه آزاد در مسند های متفاوت در کشور نقش آفرین بوده و امروزه ریاست هیأت امنای این دانشگاه به فردی فرهیخته و علمی سپرده شده است است بطوریکه آقای ولایتی بیش از ۲۰۰ مقاله و ۱۸۰ کتاب از خود به جای گذاشته است و به همین خاطر رهبری معظم توسعه علم و فناوری دانشگاه را به وی سپرده است.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو و ۶ میلیون فارغ التحصیل دارد و در حدود ۳۲ میلیون خانواده ایرانی متأثر از دانشگاه آزاد هستند که فرزندشان کارمند، دانشجو و یا استاد این دانشگاه هست، دانشگاه آزاد در مباحث فرهنگی، اجتماعی، علمی باعث توسعه کشور شده است است و تأکید رهبری معظم در خصوص کرامت انسانی و پرسشها فرهنگی در این دانشگاه است.

نوریان ادامه داد: من سال ها در دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد فعالیت کرده و نسبت به پرسشها آشنایی کامل دارم و برنامه دقیقی جهت تأکیدات آقای ولایتی انجام می شود.

وی ادامه داد: من به نقاط ضعف و قوت این دانشگاه آشنا هستم و دانشگاه باید به این مسئله توجه داشته باشد که اوضاع در دنیا به یک صنعت تبدیل شده است است و به نظر من دانشگاه آزاد نباید جزیره ای اداره شود و باید تمام کارهای این دانشگاه در مقیاس بزرگ انجام شود و هیچ جای دنیا باور نمی کنند که چنین مرکز آموزشی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو دارد.

نوریان ادامه داد: استقرار مدیریت به صورت گسترده باید انجام شود تا ارزیابی ها در یک وقت صحیح پیگیری شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مدیریت هزینه در بخشی از دانشگاه نیرومند نبوده و من در این چند روز به موار دی برخورد کردم که نتیجه آن استاندارد سازی تمام فرآیندهای دانشگاه آزاد است.

نور یان تأکید کرد: استفاده از تکنولوژی های دانشگاه آزاد در دنیا باعث شده است که به مفهوم واقعی نباشد و به نظر من تشکیل کلاس با ۲۰ دانشجو معنایی ندارد و سیستم آموزشی اتوماتیک به گونه ای است که به هر طریقی می توان کار را یاد گرفت.

وی ادامه داد: نظارت مستمر یک مسئله مهمی است و باید با ۴۰۰ هزار نفر کار ها اداره شود و به نظر من استقرار نظام آزمون های سراسری بسیار مهم است و مسئله ما تفاوت کیفیت دانشگاه آزاد با شریف نیست بلکه مسئله مهم تفاوت کیفیت علوم تحقیقات با بوکان است.

وی گفت: باید این مسئله به صورت پایلوت در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شود و یک سری سوالات امتحا نی به صورت متمرکز طرح ریزی شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مقام معظم رهبری | انقلاب اسلامی | دانشگاه | مدیریت | دانشجو | ایرانی | آموزشی | دانشگاه | میلیون | اسلامی


برچسب ها: , , , , , , , ,