این روزها که وارد دوکوهه می شوی، از فضای ساخت و سازهای ایجاد شده است حقیقتا دلت می‌گیرد؛ ساخت یک سالن بزرگ سلف سرویس که بی‌شباهت به سالن‌های عروسی نیست…

چه کسی باید جلوی رویه عوض کردن هویت دوکوهه را بگیرد؟!

این روزها که وارد دوکوهه می شوی، از فضای ساخت و سازهای ایجاد شده است حقیقتا دلت می گیرد؛ ساخت یک سالن بزرگ سلف سرویس که بی شباهت به سالن های عروسی نیست…

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

چه کسی باید جلوی رویه عوض کردن هویت دوکوهه را بگیرد؟!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادداشت دانشجویی؛این روزها که وارد دوکوهه می شوی، از فضای ساخت و سازهای ایجاد شده است حقیقتا دلت می گیرد. ساخت یک سالن بزرگ سلف سرویس که بی شباهت به سالن های عروسی نیست، ساخت یک حسینیه شیک جایگزین حسینیه شهید همت به اسم مرمت و بازسازی، برداشتن دیوارهای داخل ساختمانهای گردانها و تبدیل آن به سالن های آسایشگاهی بزرگ و ساخت سوله بزرگ نمایشگاهی و بازارچه؛ حال و هوای دوکوهه را بطور کل عوض کرده هست. (بگذریم که از چندسال پیش بخش عمده ساختمانها در قسمت جنوبی دوکوهه به منازل سازمانی ارتش تبدیل شده است و زمین مقدس صبحگاه نیز با ایجاد دیوار بتنیِ حائل، بین ارتش و سپاه تقسیم شده است است.)

۱- روزی که یکی از نهادهای مقدس نظام، نام مجتمع های تفریحی خود در پایتخت کشور عزیزمان ایران را به نام مناطق عملیاتی دفاع مقدس گذاشت، باید فکر این را هم می کردیم که زمانی همین تفکر، هویت مناطق مقدس جبهه را به سمت همان تفرجگاهها ببرد.

این روزها که وارد دوکوهه می شوی، از فضای ساخت و سازهای ایجاد شده است حقیقتا دلت می‌گیرد؛ ساخت یک سالن بزرگ سلف سرویس که بی‌شباهت به سالن‌های عروسی نیست…

۲- از ابتدا روش و سیاست معین و تعریف شده است ای جهت نگهداری، مرمت و بهره برداری مناسب از بناها و آثار دفاع مقدس پایه گذاری نشده و همه متولیان امر از گذشته تاکنون در بوجود آمدن این فضا و از بین رفتن آثار جنگ قصور داشته اند.

۳- ارائه خدمات به کاروانهای راهیان نور در پادگانهای وقت جنگ اقدامی شایسته است و دلیلی جهت مخالفت با اصل این کار وجود ندارد، ولی متاسفانه این خدمت رسانی در جایی مثل دوکوهه به قیمت عوض کردن و تخریب اماکن و ابنیه دفاع مقدس -که بخشی از هویت ملی انقلابی ما محسوب می شود- صورت گرفته است.

۴- از سرداران و رزمندگان تهرانی انتظار می رفت جهت جلوگیری از این اقدام غیرفرهنگی در دوکوهه اقدام موثری انجام می دادند. درود به بعضی از دهه شصتی ها و هفتادی ها که همواره دغدغه و دلسوزی بیشتری در این زمینه دارند و نخستین بار یکی از همین ها فاجعه تخریب حسینیه شهید همت را در اینترنت فریاد زد.

چه کسی باید جلوی رویه عوض کردن هویت دوکوهه را بگیرد؟!

جوادتاجیک، راوی دفاع مقدس اردوهای راهیان نور دانشجویی

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن به وسیله «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

واژه های کلیدی: تبدیل | دانشجو | دانشجو | یادداشت | مناطق عملیاتی | خبر | دانشگاه |


برچسب ها: , , , , ,