وزیر آموزش و پرورش در پیامی خطاب به فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان وفاق ملی، تعامل آگاهانه و همدلی نیرو‌های موثر را از مهم‌ترین عوامل دستیابی این وزارتخانه به جایگاه واقعی خود دانست.

پیام خداحافظی دانش آشتیانی از وزارت آموزش و پرورش

به گزارش حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در پيام خداحافظی فخرالدین احمدی دانش آشتيانی وزیر آموزش و پرورش خطاب به فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان، مدیران، کارشناسان و شورای معاونان وزارتخانه، آمده است؛

خداوند بزرگ را به پاس توفیق خدمت در عرصه مسئولیت اجرایی وزارت انسان‌ساز و اثر‌گذار آموزش ‌و ‌پرورش، که با اعتماد رئیس‌جمهور گرامی و رای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت اینجانب فراهم گردید، شکرگزارم.

تربیت و رشد شایستگی‌های دانش‌آموزان کشور در ساحت‌های متفاوت اموزش و تربیت، محوریت دادن به معلمان و توجه به نقش کلیدی آن ها در مدرسه، قرار گرفتن مدرسه در جایگاه واقعی خود، همکاری جدی خانواده‌ها در امور مربوط به مدرسه، پیگیری به اوضاع حقوقی و معیشتی فرهنگیان، تمرکز زدایی از ستاد و چابک سازی وزارت آموزش و پرورش و همچنین به سامان درآوردن اوضاع صندوق ذخیره فرهنگیان بخشی از دغدغه‌ها و اولویت‌های همیشگی من جهت تحقق بخشیدن به اهداف متعالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است.

پیام خداحافظی دانش آشتیانی از وزارت آموزش و پرورش

طی‌ مدت کوتاه تصدی اینجانب به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت یازدهم نیز تلاش خود را معطوف همین اولویت‌ها قرار داده و خداوند را شاکرم که با همدلی و همکاری فرهنگیان و حمایت‌های دولت به توفیقاتی در این زمینه‌ها از جمله تدوین لایحه شرکت نظام معلمی‌، تدوین طرح نظام تفکیک حقوقی معلمان از کارمندان، پرداخت هم وقت حقوق نیروهای قرار‌دادی و حق‌التدریس با کارکنان رسمی‌، پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان مطالبات انباشته شده است سنوات قبل‌، اصلاح ساختار و رویکرد فعالیت های صندوق ذخیره فرهنگیان و عوض کردن جدی در شرکت‌های زیر مجموعه آن به خاص در بانک سرمایه که پرسشها فراوانی را به وجود آورده بود، اخذ حدود ۲۰ حکم قانونی در قانون برنامه ششم و قانون بودجه سال ۹۶‌، تفویض اختیارات گسترده مالی و اداری به ادارات کل استان‌ها و مطالبی نظیر آن نائل آمدیم. اینجانب محقق شدن این کارها را مرهون زحمات فرهنگیان عزیز و همکارانم در شورای معاونان و مدیران و کارشناسان حوزه ستاد دانسته و از یکایک ایشان تقدیر و قدردانی می کنم.

تردیدی نیست که جهت نشاندن آموزش و پرورش به جایگاه مطلوبی که آرزوی همه دوست‌داران نظام جمهوری اسلامی است و می‌تواند مسیر توسعه کشور را هموار سازد هنوز راه درازی پیش رو هست. راهی که جز در سایه وفاق ملی و همکاری و تعامل آگاهانه تمامی نهادها و نیروهای تاثیرگذار بیرونی و داخلی و یکدل و یک صدا شدن آن ها امکان‌پذیر نیست.

امیدوارم در پرتوی الطاف الهی‌، توجهات امام عصر‌(عج)‌، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مدیریت مدبرانه مدیر جمهور محترم، وزیر آینده این وزارتخانه بتواند این کشتی را به سرمنزل مقصود هدایت نموده و کماکان شاهد عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در عرصه های متفاوت باشیم.

انتهای پیام/

وزیر آموزش و پرورش در پیامی خطاب به فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان وفاق ملی، تعامل آگاهانه و همدلی نیرو‌های موثر را از مهم‌ترین عوامل دستیابی این وزارتخانه به جایگاه واقعی خود دانست.

متن خبر خداحافظی وزیر آموزش و پرورش از دولت یازدهم

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | مقام معظم رهبری | فرهنگیان | خداحافظی | قانونی | مدرسه | قانون | آموزش | همکاری | معلمان | اسلامی


برچسب ها: , , , , , , , , , ,