وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان بعضی از آنها می‌پردازیم.

ارائه وام کم بهره به دانشجویان موسسات غیرانتفاعی ، وزارت علوم به قانون پایبند باشد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بسیاری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

با تعطیلی واحد‌های دانشگاه آزاد موافق نیستیم
علی اکبر ولایتی مدیر هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه کمی این دانشگاه مصلحت نیست، گفت: با تعطیل شدن واحد‌ها به خاص در مناطق دور و کمتر توسعه یافته نیز موافق نیستم.

ارائه وام کم بهره به دانشجویان موسسات غیرانتفاعی

ارائه وام کم بهره به دانشجویان موسسات غیرانتفاعی ، وزارت علوم به قانون پایبند باشد

علی آهون منش مدیر اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی گفت: دانشگاه های غیرانتفاعی در جهت توسعه علم و فناوری در کشور همه کارها را جهت تحصیل دانشجویان انجام می‌دهد و در این زمینه وام‌های شهریه به صورت مدت‌دار و اقساط کم بهره را به آنها اعطا می‌کند.

وی بیان کرد: بر طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت علوم دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا از حمایت مالی ویژه‌ای برخوردار بوده و افرادی که دارای رساله‌های کاربردی و مورد نیاز کشور هستند از کمک شهریه‌ای ویژه‌ای بهره مند می‌شوند که وام خاص دکترا یکی از کمک‌های مالی این طرح است.

تحصیل بیش از ۲۰۰ دانشجو خارجی در دانشگاه امیرکبیر

احمد معتمدی مدیر دانشگاه امیرکبیر گفت: سال۲۰۱۶ جهت نخستین بار قرارداد سه جانبه‌ای در جهت توسعه روابط بین الملل با دانشگاه‌هایی از کشور‌های آلمان و اتریش در حوزه معدن منعقد شده است است.

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان بعضی از آنها می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه هرساله شاهد زیاد کردن دانشجویان خارجی را در این دانشگاه هستیم، مطرح کرد: ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه امیر کبیر مشغول تحصیل هستند.

تولید رشته های تازه دانشگاهی در کشور

عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم گفت: کارشناسان و صاحب نظران اطراف تبیین سیاست‌های تازه گسترش آموزش عالی، ضرورت‌ها و فرصت‌های برنامه ریزی درسی در آموزش عالی، نوآوری در فرآیند تشکیلات برنامه ریزی درسی، طراحی رشته‌های تازه با تاکید بر تولید رشته‌های میان رشته‌ای به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود می‌پردازند تا این طرح به عالی ترین نحو اجرا شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم افزود: در این همایش حدود ۶۰۰نفر از اعضای گروه‌های توسعه آموزش و برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها شرکت می کنند.

اعطای وام به متقاضیان تشرف به عتبات دانشگاهیان

محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: به دانشگاهیان متقاضی اعزام به عتبات عالیات، تسهیلات قرض الحسنه یک و یک و نیم میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

ارائه وام کم بهره به دانشجویان موسسات غیرانتفاعی ، وزارت علوم به قانون پایبند باشد

وی ادامه داد: مقدار این وام در سفر‌های زمینی یک میلیون تومان و جهت سفر‌های هوایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

۳۹۹ رشته محل دانشگاه آزاد از بین بردن شده است است

علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ظرفیت ۳۹۹رشته محل به علت رعایت نکردن استانداردها از لیست رشته های موجود از بین بردن شده است است.

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: براساس صحبت های مدیر سازمان سنجش و بررسی های انجام شده است جهت این عنوان تمامی رشته محل هایی که قبل از اسفند ۹۴تایید شده است اکنون بر روی سایت باقی مانده است و امکان گزینش رشته دارند.

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان بعضی از آنها می‌پردازیم.

وی افزود: در دانشگاه کمیته ای خاص مامور کردیم تا رشته ها را ارزیابی کنند و تا کنون ۳۹۹رشته که استاندارد کافی نداشتند از لیست رشته ها از بین بردن شده است اند.

با دانشگاه آزاد کنار می‌آییم، ولی تسلیم نه

عبارات مهم : برنامه ریزی – وزارت علوم
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر ما از هر زمانی متوجه شویم که هر رشته خاصی در دانشگاه آزاد اسلامی استاندارد‌های مورد نیاز را دارد، مجوز مورد نیاز را جهت آن صادر و طبعا امکان پذیرش دانشجو نیز پیدا خواهند کرد و با این دانشگاه کنار می‌آییم، ولی این کنار آمدن به معنای آن نیست که هر لحظه در برابر آن‌ها تسلیم شویم.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه مدیریت دانشگاه آزاد چه در دوره قبل و فعلی انگیزه کیفی‌سازی را دارند و با ما نیز به طور نسبی همراهی مورد نیاز را داشته‌اند، افزود: از سه سال گذشته با دانشگاه آزاد اسلامی در تعامل بودیم و در این دانشگاه، مانند سایر دانشگاه‌های مصوبه انقلاب فرهنگی را به تدریج پیاده کرده‌ایم.

وزارت علوم به قانون پایبند باشد
علی اکبر ولایتی مدیر هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: این تکذیبیه اعمال سلیقه از سوی وزارت علوم بوده است و آنچه که در دانشگاه آزاد تایید شد و به وسیله سرپرست دانشگاه شب گذشته اعلام گردید، تماما بر اساس قانون بوده است.

ارائه وام کم بهره به دانشجویان موسسات غیرانتفاعی ، وزارت علوم به قانون پایبند باشد

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد تاکید کرد: در طول این سال‌ها رشته‌های متفاوت از جمله این تقریبا ۳ هزار رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد تایید شد که مجموعه مصوبات حدود ۲۴۴ صفحه است و امضاء هر سه نماینده در محل مذکور به ثبت رسیده که در فرصت‌های بعدی، در صورت لزوم امضا به مخاطبین نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | وزارت علوم | دانشجویان | دانشگاه | فناوری | برنامه | آموزشی | دانشگاه | قانون | خارجی | آموزش


برچسب ها: , , , , , , , , ,