داوطلبان مجاز به گزینش رشته دکتری ۹۶ جهت گزینش رشته در دانشگاه آزاد می‌توانند از امروز ۹ اردیبهشت نسبت به گزینش رشته اقدام کنند.

ظرفیت اعلام نشد ، هزینه ۱۵۰ هزار تومانی گزینش رشته دکتری آزاد

به گزارش حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ با توجه به تجمیع کنکورهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و برگزاری یک آزمون کتبی جهت پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی داوطلبان مجاز به گزینش رشته دکتری ۹۶ می توانند جهت گزینش رشته در دانشگاه آزاد به سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه کنند.

عبارات مهم : اسلامی
داوطلبان مجاز به گزینش رشته می توانند از امروز شنبه ۹ اردیبهشت با پرداخت ۱۵۰ هزار تومان هزینه نسبت به گزینش رشته اقدام کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی با وجود اعلام ظرفیت در دکتری ۹۵، جهت دکتری ۹۶ هنوز ظرفیتی را مشخص نکرده است و این در حالی است که داوطلبان می توانند ۴۰ کدرشته محل را گزینش کنند.

اعلام ظرفیت در دفترچه دکتری دانشگاه آزاد سال ۹۵

عدم اعلام ظرفیت در دفترچه دکتری دانشگاه آزاد سال ۹۶

بر اساس مندرجات دفترچه گزینش رشته دکتری سال ۹۶ دانشگاه آزاد گزینش رشته و پذیرش دانشجو بر اساس کارنامه و نمره کل صورت می گیرد.

نحوه گزینش رشته

نتایج اولیه اوضاع علمی داوطلبان به صورت کارنامه و براساس نمره کل و رتبه آنان با توجه به سهمیه و کد رشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده است به وسیله شرکت سنجش اعلام خواهد شد.

به منظور شرکت داوطلبان علاقمند به پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی کد شناسه گزینش رشته به وسیله شرکت سنجش آموزش کشور در کارنامه اعلام نتیجه های اولیه درج شده است است و داوطلبان براساس این شناسه می توانند نسبت به گزینش رشته در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

تبصره ۱: کلیه داوطلبان مجاز به گزینش رشته ضرورت دارد با توجه به نتیجه های درج شده است در کارنامه صادره از سوی شرکت سنجش آموزش کشور و با مراجعه به سامانه گزینش رشته دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org مراجعه و ضمن مطالعه دفترچه راهنما نسبت به گزینش حداکثر ۴۰ کد رشته/محل متناسب با کد مجموعه امتحانی خود اقدام کنند.

تبصره ۲: داوطلبان مورد نیاز است کارت اعتباری گزینش رشته به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) را از طریق سامانه دانشگاه آزاد خریداری کنند با در نظرگرفتن این که بعد از خریداری کارت اعتباری عضویت امکان باز بعد گیری آن وجود ندارد لذا به داوطلبان اکیداً توصیه می شود بعد از آگاهی از شرایط و ضوابط گزینش رشته نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کنند.

تبصره ۳: عدم مراجعه به سامانه به منظور گزینش رشته در دانشگاه آزاد اسلامی در موعد مقرر و مطابق اطلاعیه های صادره به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و بعد از انقضای مهلت مقرر امکان گزینش رشته و معرفی جهت مصاحبه در دانشگاه آزاد اسلامی تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.

تبصره ۴: معرفی جهت مصاحبه منوط به کسب حدنصاب علمی مورد نیاز با توجه به رشته /محل های انتخابی داوطلبان در اولویت های ۴۰ گانه و ظرفیت پذیرش رشته/محل های انتخابی خواهد بود.

پذیرش نهایی داوطلبان:

دانشگاه آزاد اسلامی بعد از آخر مهلت مقرر جهت گزینش رشته نتیجه های داوطلبان حائز شرایط جهت شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی را منشتر شدن اطلاعیه ای اعلام خواهد کرد. داوطلبان مورد نیاز است با توجه به جدول زمانی اعلام شده است از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به منظور شرکت در ارزیابی تخصصی مراجعه کنند.

پس از انجام مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه های نهایی داوطلبان شرکت کننده در این مرحله به وسیله شرکت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

جهت ورود به دوره دکتری تخصصی معیارهای آزمون متمرکز (۵۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد) و مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد) صورت می گیرد.

انتخاب رشته اینترنتی:

داوطلبان مجاز به گزینش رشته مورد نیاز است بعد از خرید شناسه و رمز اینترنتی عضویت با مراجعه به سامانه گزینش رشته اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش به آدرس www.azmoon.org و با ورود اطلاعات شناسه ثبت نام، رمز عضویت و شناسه گزینش رشته به سامانه گزینش رشته وارد شوند.

در صفحه دوم سامانه اطلاعات اولیه داوطلب مشمول بر مشخصات فردی و کد و عنوان رشته امتحانی وی نمایش داده می شود.

داوطلبان می توانند متناسب با کد رشته امتحانی خود حداکثر تا ۴۰ کد رشته/محل را از میان رشته/محل های جدول شماره «۱» مندرج در دفترچه راهنما گزینش کنند.

آن دسته از اعضای هیأت عملی «مربی» تمام وقت که مطابق بند «ه» این دفترچه حائز شرایط استفاده از این سهمیه هستند مورد نیاز است علاقمندی خود را در بند مربوطه در فرم گزینش رشته/محل اینترنتی اعلام کنند. عدم گزینش این گزینه به وسیله افراد حائز شرایط و در موعد مقرر به منزله انصراف از استفاده این سهمیه بوده و داوطلب حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت.

ممنوعیت های گزینش رشته و جابجایی ها

مطابق بخشنامه شماره ۳۴۴۶۷ در تاریخ ۵ بهمن ۹۳ به استناد مصوبه نود و نهمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه کارکنان و اعضای هیأت علمی محل های دانشگاه آزاد اسلامی مجاز نیستند واحد دانشگاهی محل خدمت خود را به عنوان محل تحصیل گزینش کنند.

بر اساس این مصوبه به جز داوطلبان دوره دکتری تخصصی پژوهش محور که مطابق بخشنامه شماره ۷۰ / ۶۷۷۲۷ تاریخ ۸ آذر ۹۴ کلیه کارکنان و اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاهی که در واحد محل اشتغال در دوره دکتری تخصصی پژوهش محور پذیرفته می شوند، مجاز به ادامه تحصیل در واحد خود هستند.

شهریه پذیرفته شدگان واحدها، پردیس ها و مراکز بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی براساس شهریه مصوب هر سال این محل های دانشگاهی تعیین می شود و تا دو برابر شهریه واحدهای داخلی هست.

با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی جاب جایی، انتقال و دورهمی دانشجویان مطابق آئین نامه نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. هرگونه جابجایی، انتقال و دورهمی از واحدها، پردیس ها و مراکز بین المللی و برون مرزی به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع هست.

دانشجویانی که بعد از پذیرش در دانشگاه و عضویت و اخذ واحد (اعم از دانشجویان با آزمون و یا بدون آزمون) به هر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند طبق ضوابط و مقررات دانشگاه مشمول پرداخت هزینه انصراف می شوند. دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی بابت هزینه انصراف از تحصیل باید معادل یک و نیم برابر شهریه ثابت یک نیمسال تحصیلی طبق تعرفه روز پرداخت کنند.

دانشجویان شاغل به تحصیل در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق آزمون در همان واحد یا واحد دیگر پذیرفته شوند از پرداخت هزینه انصراف معاف هستند.

با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی جابجایی، انتقال و دورهمی دانشجویانی که به صورت بدون آزمون و یا پژوهش محور در دانشگاه پذیرفته شده است باشند، مطابق آئین نامه نقل و انتقالات دانشجویی ممنوع است.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: اسلامی | انصراف | دانشگاه | دانشگاه | داوطلبان | پذیرش دانشجو | دانشگاه آزاد اسلامی | دانشگاه آزاد


برچسب ها: , , , , , ,