دبیر همایش هر سال اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور از برگزاری نهمین

نهمین همایش هر سال اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد

دبیر همایش هر سال اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور از برگزاری نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد خبر داد.

سعید سهراب پور در کنفرانس خبری همایش هر سال اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور اظهار کرد: نهمین همایش هر سال اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور از ۱۲ تا ۱۵ مرداد ماه در مشهد برگزار خواهد شد که حدود ۴۰ دانشجو در این همایش شرکت می کنند و بین ۱۵تا ۲۰ سخنران به ایراد صحبت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: دانشجویان زیاد از اعضای فعال انجمن های اسلامی اروپا و آسیا و زیاد از کشورهای آسیایی هستند. البته مدعوین خاص اغلب از اروپا، آمریکا وکانادا هستند.

نهمین همایش هر سال اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد

به گفت سهراب پور، یکی از فایده های این سمینارها ارتباط دانشجویان و اساتید خارج از کشور با یکدیگر و با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در خارج از کشور هست. زیاد صحبت ها هم جهت دانشجویان بافایده خواهد بود؛ آیا که بسیاری از اشتباهات آنها پاسخ داده خواهد شد.

سهراب پور با اشاره به مدعوین و سخنرانان خاص این همایش بیان کرد: از دکتر ظریف وزیر امور خارجه، قائم مقام وزیر بهداشت و معاون وزیر علوم، حجت السلام قمی، قرائتی، گلزاری و مقدم فر و همچنین مهندس بیرنگ معاون بین الملل بنیاد ملی نخبگان به عنوان سخنران در این همایش دعوت شده است است.

وی افزود: صحبت های فرهنگی هم در همایش انجام خواهد شد ضمن این که حجت الاسلام والمسلمین مقدم فر راجع به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا تویضحاتی خواهند داد تا مدعوین حاضر بتوانند خبر این نامه را برسانند و نقش موثری در نشر آن داشته باشند آیا که رسانه های خارجی تلاش می کنند تا این نامه سانسور شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به محورهای این همایش اشاره کرد و افزود: بهره مندی از تجارب علمی مدعوین، آشنایی دانشجویان با پرسشها کشور، پیشرفت ها و سیاستهای روز جمهوری اسلامی انگیزه دادن و تشویق دانشجویان جهت بازگشت و خدمت به کشور و آسیب شناسایی پرسشها دانشجویان ما در خارج از کشور از محورهای مهم این همایش هست. ضمن این که امسال عنوان خاص نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا در این همایش بررسی می شود.

دبیر همایش هر سال اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور از برگزاری نهمین

دبیر همایش هر سال اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور همچنین اظهار کرد: در لیست مدعوین خاص سه زن حضور دارند که یکی در مقطع پسا دکتری در کانادا یکی در مقطع دکتری در فرانسه و یکی هم در مقطع دکتری در دانشگاه هاروارد آمریکا تحصیل می کند.چنین همایش هایی هم وقت مناسبی جهت ارتباط اساتید و دنشجویان خارج از کشور با مسوولین به حساب می آید.

سهراب پور در آخر بیان کرد: این دانشجویان اگر بستر فراهم باشد معمولا علاقه مند هستند که به کشور بازگردند و نظام هم علاقه مند به وجود آنهاست. من با تجربه ۱۳ ساله که در دانشگاه شریف دارم عرض می کنم آنها که به کشور باز می گردند زیاد به خاطر پرسشها معنوی علاقه مند به خانواده و کشور است چون پرسشها مادی قابل قیاس با خارج از کشور نیست امیدواریم که بتوانیم امکانات مادی را هم طوری فراهم کنیم تا توازن بین داخل و خارج از کشور برقرار باشد.

منبع: ایسنا

واژه های کلیدی: همایش | اروپا | آمریکا | ایرانی | دانشجویان | خبر | دانشگاه |


برچسب ها: , , , , , ,