رئیس شرکت امور دانشجویان وزارت علوم گفت: بازبینی آئین‌نامه پذیرش قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌ها بعد از ۳۰ سال، انجام و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

نحوه پذیرش قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌ها عوض کردن کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ مجتبی صدیقی مدیر شرکت امور دانشجویان وزارت علوم صبحگاه امروز در مراسم چهل و نهمین گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری هست، با اشاره به دستاوردهای ورزشی دولت تدبیر و امید گفت: در سال ۹۵ اعتبارات تربیت بدنی دانشگاه ها براق شد و در سال ۹۶ در بودجه تفصیلی دانشگاه ها ۱۰۶ میلیارد تومان در بخش جاری و ۱۲ میلیارد تومان در تملک و دارایی به ورزش دانشگاهی تخصیص داده شده است داده شد. همچنین مقرر شد اعتباری نیز تحت عنوان «ورزش سبز دانشگاه ها» آینده نگری شود که به واسطه آن، فعالیت های ورزشی زیاد کردن یابد.
وی در ادامه از دیگر دستاوردهای ورزش دانشگاه ها، به احیای دستاوردهای مجدد المپیاد ورزشی دانشجویان اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد دانشجویان در این دوره تحت پوشش ورزش همگانی قرار گرفتند.

عبارات مهم : وزارت علوم – دانشجویان

رئیس شرکت امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در سال ۹۵ مقرر شد ۱۰۰ خوابگاه به اتاق تندرستی تجهیز شود که تاکنون ۸۰ دانشگاه به اتاق تندرستی تجهیز شده است و مابقی آن تا شروع سال تحصیلی تازه تجهیز خواهد شد.
صدیقی تصریح کرد: در سال تازه نیز مقرر شده است ۱۰۰ خوابگاه دیگر به اتاق تندرستی تجهیز شود.
رئیس شرکت امور دانشجویان وزارت علوم اظهار داشت: در سال گذشته ۵۰ دانشگاه به واحد ارزیابی تندرستی تجهیز شد که در امسال به ۸۰ دانشگاه زیاد کردن خواهد یافت.
وی ادامه داد: همچنین شورای راهبری ورزش دانشگاهی ایجاد شد و از خیرین ورزشی تقدیر شد.
صدیقی از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در زمینه ورزش دانشگاهی، به ایجاد انجمن گردشگری ورزشی ورزش دانشگاهی با نشانه اشتغالزایی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: آئین نامه پذیرش قهرمانان ورزشی بعد از ۳۰ سال بازبینی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد و تعداد مسابقاتی که بر اساس آن، دانشجو پذیرش می شود، در این آئین نامه زیاد کردن یافته است.
وی تصریح کرد: سرانه ورزشی تا آخر سال ۹۵ به بیش از یک مترمربع رسید که قصد داریم آن را به ۱. ۵ مترمربع زیاد کردن دهیم.
رئیس شرکت امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: رتبه بندی فضای ورزشی از سال گذشته شروع شده است و تا آخرهای خرداد ماه نهایی می شود.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: وزارت علوم | دانشجویان | دانشگاه | خوابگاه | قهرمانان | دانشگاه | وزارت علوم | سازمان امور دانشجویان


برچسب ها: , , , , ,