معاون وزیر علوم و مدیر شرکت سنجش آموزش کشور از زیاد کردن تعداد داوطلبان آزمون‌های سراسری و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها در سال ۹۶ خبرداد.

نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ ابراهیم خدایی معاون وزیر علوم و مدیر شرکت سنجش آموزش کشور در حاشیه دیدار از حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶ در محل دانشگاه تبریز در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در امسال ۸۷۸ هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد و ۴۹ درصد داوطلبان زن و ۵۱ درصد مرد هستند.
وی اضافه کرد: متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد در ۱۳۲ رشته امتحانی، در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی طی روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت به مسابقه می پردازند.

عبارات مهم : آموزش

وی با با بیان اینکه نتیجه اولیه آزمون نیمه دوم خرداد ماه اعلام می شود، گفت: با توجه به تجمیع آزمون های ارشد دانشگاه های آزاد و دولتی آینده نگری ظرفیت پذیرش ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار نفری جهت اقدام از طریق شرکت سنجش آموزش کشور و ظرفیت ۱۵۰ هزار نفری دانشگاه آزاد اسلامی داریم و نتیجه های نهایی در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.
رئیس شرکت سنجش آموزش کشور از زیاد کردن داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد در امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع ۸۷۸ هزار و ۳۸۷ داوطلب در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی عضویت کردند که این آمار در مقایسه با تعداد عضویت کنندگان سال گذشته که ۷۶۱هزار و ۱۱۶ بود، بیش از ۱۳ درصد زیاد کردن یافته هست. علت مهم این زیاد کردن تجمیع آزمون دانشگاه های دولتی و آزاد هست.
وی خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان آزمون سراسری و آزمون دکتری دانشگاه ها نیز در امسال زیاد کردن یافته که با توجه به تجمیع آزمون ورودی دانشگاه آزاد اسلامی با سنجش، زیاد کردن داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ها منطقی به نظر می رسد ولی در خصوص آزمون سراسری این مسئله قابل تحلیل هست.
معاون وزیر علوم و مدیر شرکت سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سیاست وزارت علوم توسعه رشته های بین رشته ای و فرارشته ای است،گفت: آمار داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد۹۶، ۸۷۸ هزار و ۳۸۷ نفر است ولی چون در این دوره آزمون، در حدود ۶۸ رشته بین رشته ای وجود دارد و بعضی از افراد متقاضی شرکت در دو رشته هستند، آمار متقاضی رشته ها، بیش از ۹۵۰ هزار نفر است.
دکتر خدایی آمار داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در استان آذربایجان شرقی را ۴۲ هزار نفر داوطلب اعلام کرد و گفت: این داوطلبان در ۱۳۲ رشته امتحانی در حوزه های امتحانی تعیین شده است در دو شهرستان تبریز و مراغه به مسابقه می پردازند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آموزش | داوطلب | دانشگاه | دانشگاه | داوطلبان | آزمون سراسری | سازمان سنجش | وزیر علوم


برچسب ها: , , , , , ,