نماینده مردم مشهد گفت: کارهایی انجام دادیم تا دریافتی‌های مقامات در سامانه‌ای ثبت شود، منتظریم دولت این سامانه را ایجاد کند.

شرکت مبارزه با فساد در دست برنامه ، منتظریم دولت سامانه ثبت دریافتی مقامات را ایجاد کند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در نشست سراسری انجمن های اسلامی که در دانشکده الیهات دانشگاه علامه برگزار شد در پرسش و پاسخ دانشجویان مبنی بر تخصیص داده شده است نیافتن بودجه ای جهت احیا دریاچه ارومیه گفت: بودجه این کار را رییس جمهور تعیین می کند و اینکه این یک پروژه ملی است یا نه را مجلس مشخص نمی‌کند بلکه شرکت برنامه و بودجه این را تعیین می‌کند.

وی در خصوص سوالی اطراف زیاد کردن قیمت حامل‌های انرژی به وسیله مجلس اظهار کرد: قیمت‌گذاری را مجلس انجام نمی‌دهد قیمت گذاری به عهده دولت است.

شرکت مبارزه با فساد در دست برنامه ، منتظریم دولت سامانه ثبت دریافتی مقامات را ایجاد کند

نماینده مجلس در ادامه در خصوص بحث شفافیت مالی مسئولان کشور خاطر نشان کرد: افرادی که باید اموالشان را معرفی کند مقاماتی مانند مدیر جمهور، سران قوا و خانواده درجه یک آنها می‌شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: همکاران ما در مجلس هفتم این عنوان را توسعه دادند و در مجلس هشتم هم به تصویب رسید، شورای نگهبان بنابر دلایلی آن را رد کرد بخش از این عنوان در مجمع تشخیص به تصویب رسید ولی هنوز ابلاغ نشده است.

وی یادآورشد: ما یکسری کارهای دیگری انجام دادیم تا دریافتی های مقامات سیاسی در سامانه ای ثبت شود، این کار انجام شده است و منتظریم دولت این سامانه را ایجاد کند و جهت همه ما این پرونده تشکیل شود که میزان دریافتی همه ما در این سامانه ثبت گردد.

نماینده مجلس در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و اینکه چه ملاکی جهت شناسایی نامزد اصلح از سوی جبهه پایداری وجود دارد گفت: ما در دوره قبل در بین شخصیت‌های اعتقاد به گفتمان انقلاب اسلامی به آقای لنکرانی رسیدیم ولی وی از سوی شورای نگهبان رجل سیاسی و مذهبی آشنا نشد و بعد در نهایت به نفع آقای جلیلی رسیدیم.

نماینده مردم مشهد گفت: کارهایی انجام دادیم تا دریافتی‌های مقامات در سامانه‌ای ثبت شود، منتظریم دولت این سامانه را ایجاد کند.

قاضی زاده هاشمی در خصوص پرسش دیگری در خصوص قوانین حمایتی جهت کشف کالاهای قاچاق گفت: یک چیزی در این رابطه به عنوان حق الکشف داریم که در حال حاضر به پرسنل نیروی انتظامی داده می‌شود. ولی ایده دیگری با عنوان شرکت مبارزه با فساد داریم. در این رابطه ما تعدادی سازمان‌ داریم که در زمینه مبارزه با قاچاق فعالیت می‌کنند و اینها با هم ادغام می شوند و اختیارات آنها زیاد شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص طرح تحول سلامت و پرسشها پرستاران اظهار داشت: طرح تحول سلامت دولتی است و در مجلس به تصویب نرسیده هست. این برنامه ۸ بخش دارد که در این بخش ها چیزی در مورد عنوان تربیت پرستار بیمارستانی وجود ندارد.

این نماینده مجلس گفت: در رابطه با بحث عدالت اجتماعی، نه تنها در حوزه پزشکی بلکه در رابطه با حقوق‌های نجومی هم پیش آمد که بالاخره کف و سقف پرداختها منطقی و معقول باشد. از امسال هم شورای حقوق و دستمزد جهت مقامات و کارکنان دولت سقف دریافتی گذاشته که در خصوص پزشکان هم همینطور است.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص بحث تربیت پرستار و کمک پرستار هم تاکید کرد: الان به هر بیمارستانی مراجعه کنید حجم زیادی از خدمات به بیمار را همراه وی می‌دهد ولی آیا همراه بیمار باید چنین کاری انجام دهد؟ آیا خدمات بیمارستان جهت این کار تربیت شده است است؟

وی افزود: وزرات بهداشت تصمیم گرفته جهت کارهای فرعی که قرار است در بیمارستان انجام شود یک سری نیروی انسانی تربیت کند، خیلی از کارها را پرستار ما حاضر نیستند انجام بدهند و ما مجبوریم از همراه بیمار بخواهیم تا جای نیرویی که ما بکار نگرفته‌ایم خدمات بدهد. به نظر بنده یک عده می درخواست کردند هر طور شده است با وزرات بهداشت دعوا راه بیاندازند ولی این بحث از اساس اشتباه بود.

انتهای پیام/

شرکت مبارزه با فساد در دست برنامه ، منتظریم دولت سامانه ثبت دریافتی مقامات را ایجاد کند

به دنبال ایجاد شرکت مبارزه با فساد هستیم

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | مبارزه با قاچاق | انقلاب اسلامی | نماینده مجلس | بیمارستان | بیمارستان | پرستار | برنامه | دریافتی | همراه | اسلامی


برچسب ها: , , , , , , , , ,