طنز: دانشگاه آزاد در دوران باشکوه «تولید انبوه» و «انبوه‌سازی» در کشور عزیزمان ایران به‌وجود آمد. کلا یک‌دوره‌ای بود که همه‌چیز را انبوه تولید می‌کردند. خود ما

مساله عجیب انبوه سازی دانشگاه آزاد

طنز: دانشگاه آزاد در دوران باشکوه «تولید انبوه» و «انبوه سازی» در کشور عزیزمان ایران به وجود آمد. کلا یک دوره ای بود که همه چیز را انبوه تولید می کردند. خود ما به عنوان نمونه چهارتا فرزند هستیم که احتمالا متاثر از همین جریانیم.

پوریا عالمی نوشت: ایرانی ها خیلی علاقه مند هستند که بزرگترین چیزها را داشته باشند. به عنوان نمونه شهرداری به بزرگترین تونلش افتخار می کند و بزرگترین برج میلاد دنیا هم در کشور عزیزمان ایران هست. از آن طرف ما چندروز پیش داشتیم در بزرگترین اتوبان دنیا – به عنوان نمونه رسالت – می رفتیم که بزرگترین بیلبرد دنیا را روی بلندترین میله دنیا دیدیم. روی بیلبرد نوشته بود بزرگترین دانشگاه دنیا یعنی واقعنی دانشگاه آزاد، بزرگترین تعداد دانشجو را در دنیا دارد و بزرگترین تعداد شعبه را در دنیا دارد. که دست ارزش درد نکند.

واقعا هم همین طوری هست. دانشگاه آزاد در دوران باشکوه «تولید انبوه» و «انبوه سازی» در کشور عزیزمان ایران به وجود آمد. کلا یک دوره ای بود که همه چیز را انبوه تولید می کردند. خود ما به عنوان نمونه چهارتا فرزند هستیم که احتمالا متاثر از همین جریانیم. با همین فرمول هاشمی رفسنجانی بود که احمدی نژاد تصمیم گرفت تعداد دکتراهای مملکت را انبوه سازی کند. ما دیروز رفته بودیم بیمارستان در اتاق انتظار یک مشت دکتر نشسته بودند که همه مریض بودند و الان تشخیصش سخت شده است که کدام دکتری مریض است و کدام مریض دکترا دارد.

مساله عجیب انبوه سازی دانشگاه آزاد

خلاصه بعد از انبوه سازی دانشگاه با این شعار هر ساختمان یک دانشگاه آزاد و هر خانواده شش دانشجو، تعداد دانشگاه آزاد در کشور از تعداد واحدهای مسکونی زیاد شد. یعنی خود ما یک بار چهارسال توی یک منزل ته یک دهات کوره نشسته بودیم، آخر چهارسال صاحبخانه آمد و مدرک کارشناسی داد دست مان. گفتیم ما اصلا واحد پاس نکردیم و اصلا مگر اینجا دانشگاه بود؟ گفت همین که چهارسال رفتی آمدی یعنی کارشناسی و من هم اینجا را به دانشگاه آزاد اجاره داده بودم و خودم هم استاد تمام هستم.

یک بار هم ما توی خیابان ایستاده بودیم یکهو حس عجیبی بهمان دست داد. برگشتیم اعتراض کنیم که دیدیم چندتا از مسوولین می خواهند پشت ما کلنگ بزنند. گفتیم جریان چیست؟ گفتند جا کم آوردیم اگر موافق باشید یک شعبه دانشگاه آزاد اینجا تاسیس کنیم.

اما سوای این حرف ها از قدیم گفتند هر کسی کو دور ماند از اصل خویش به زودی یک شعبه مرتبط با خودش در آن محل افتتاح خواهد شد. آیا به این نتیجه رسیدیم؟ چون در خیابان ایرانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که دست بر قضا آنجا هم دانشگاه آزاد شعبه دارد، دیدیدم یک نفر قیمت خوب پیشنهاد داده و دانشگاه که قبلا کبابی بوده را قرار است تبدیل به احسن کنند و دوباره کبابی اش کنند. یا هر چی. تصویر زیر هم حاصل کار یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد است که با مدرک دکترای هنر و عکاسی، گل چینی درست می کند و در مترو می فروشد.

منبع: چیزنا

طنز: دانشگاه آزاد در دوران باشکوه «تولید انبوه» و «انبوه‌سازی» در کشور عزیزمان ایران به‌وجود آمد. کلا یک‌دوره‌ای بود که همه‌چیز را انبوه تولید می‌کردند. خود ما

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | دانشگاه | خبر | دانشگاه |


برچسب ها: , , ,