علیرغم مطرح بودن بحث مواجهه آموزش عالی کشور با پدیده صندلی‌های خالی و اذعان مسئولان آموزش عالی نسبت به وقوع این بحران، امسال عضویت آزمون سراسری سال ۹۶ در حالی ب

علت زیاد کردن داوطلبان کنکور 96 از نگاه شرکت سنجش

علت زیاد کردن داوطلبان کنکور ۹۶ از نگاه شرکت سنجش

عبارات مهم : آموزش

علیرغم مطرح بودن بحث مواجهه آموزش عالی کشور با پدیده صندلی های خالی و اذعان مسئولان آموزش عالی نسبت به وقوع این بحران، امسال عضویت آزمون سراسری سال ۹۶ در حالی به آخر رسید که زیاد کردن بیش از ۷ درصدی آمار داوطلبان شرکت کنندگان در این آزمون، موجب تعجب کارشناسان عرصه آموزش عالی بود.

به گزارش ایسنا، آمار داوطلبان عضویت کننده در آزمون سراسری ۹۶ با تعداد ۹۲۹ هزار و ۷۹۲ داوطلب نسبت به سال گذشته که تعداد ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر بوده، تعداد ۶۹ هزار و ۳۵۵ نفر به عبارتی حدود ۷٫۵ درصد زیاد کردن یافته است.

علت زیاد کردن داوطلبان کنکور ۹۶ از نگاه شرکت سنجش

در این راستا دکتر ابراهیم خدایی رییس شرکت سنجش در گفت و گو با ایسنا در خصوص علت زیاد کردن داوطلبان کنکور ۹۶ اظهار کرد: زیاد کردن تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال آینده اگر چه عوض کردن نکرده در خروجی آموزش و پرورش اتفاق افتاد ولی این عنوان نیاز به کار کارشناسی و ارزیابی دارد و باید با دقت بررسی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عنوان زیاد کردن تعداد داوطلبان کنکور ۹۶ با پدیده صندلی های خالی متفاوت هست، گفت: بحث علت وجود و زیاد کردن صندلی های خالی بر اساس نوع دانشگاه متفاوت هست. جهت ریشه یابی و تحلیل این پدیده باید مطلوبیت را از نظر داوطلب سنجید؛ آیا که بسیاری از داوطلبان، دانشگاه های دولتی، روزانه و بعضی رشته های مشخص جهت تحصیل خود گزینش می کنند و تمایلی جهت ورود به سایر دانشگاه ها ندارند و این عنوان در ایجاد بحران صندلی های خالی بسیار تاثیرگذار است.

علیرغم مطرح بودن بحث مواجهه آموزش عالی کشور با پدیده صندلی‌های خالی و اذعان مسئولان آموزش عالی نسبت به وقوع این بحران، امسال عضویت آزمون سراسری سال ۹۶ در حالی ب

رییس شرکت سنجش آموزش کشور یادآور شد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد کل ظرفیت آموزش عالی در مقطع کاردانی به کارشناسی و دکتری حرفه ای تقریبا بدون آزمون هست. بنابراین فکر می کنم باید نوع مطلوبیت داوطلبان جهت ورود به دانشگاه ها را بررسی کنیم، آیا که پدیده صندلی های خالی از ابتدا بوده همچنان که این بحران در دانشگاه های علمی کاربردی، خبر نور و غیره نیز وجود دارد.

دکتر خدایی در خصوص علت زیاد کردن بیش از ۱۳ درصدی داوطلبان کارشناسی ارشد سال ۹۶ نیز گفت: در مجموع ۸۷۸ هزار و ۳۸۷ داوطلب در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی عضویت کردند که این آمار در مقایسه با تعداد عضویت کنندگان سال گذشته که ۷۶۱هزار و ۱۱۶ بود بیش از ۱۳ درصد زیاد کردن یافته هست. علت مهم این زیاد کردن تجمیع آزمون دانشگاه های دولتی و آزاد است.

واژه های کلیدی: آموزش | صندلی | کنکور ۹۶ | دانشگاه | داوطلبان | آزمون سراسری | اخبار کنکور و دانشگاه


برچسب ها: , , , , , ,