معاون شرکت امور دانشجویان وزارت علوم از اجرای آیین نامه دانشگاه عاری از دخانیات در سال آینده خبر داد و گفت: عملا این کار از سال گذشته در وزارت علوم مطرح شده است هست.

طرح «دانشگاه بدون دخانیات» از مهرماه امسال اجرا می‌شود

ابوالحسن ریاضی معاون شرکت امور دانشجویان وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ گفت: طرح دانشگاه بدون دخانیات که از سال گذشته مطرح شده است بود، دستور العمل های آن آماده شده است است.
وی ادامه داد: در حال حاضر قراردادهای دوجانبه ای میان شرکت و دانشگاه ها امضا شده است و در این قرارداد محیط های دانشگاهی که مصرف دخانیات ممنوع است تعریف شده است است.

عبارات مهم : وزارت علوم – دانشجویان

معاون شرکت امور دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: در کل اجرای این طرح دارای مولفه های گوناگونی است و تمهیدات مختلفی جهت آن اتخاذ شده است هست. تبیین آیین نامه ها و دستورالعمل های تعیین کننده دانشگاه ها در مواجهه با مصرف دخانیات در محیط دانشگاهی نخستین اقدام در زمینه اجرای طرح است.
ریاضی گفت: تلاش می شود با ارایه این آیین نامه به همه دانشگاه ها اطلاع رسانی شود که چنین آیین نامه ای در مورد مصرف دخانیات در دانشگاه ها وجود دارد تا از این طریق کمپین و ساختن فرهنگ های مورد نیاز در زمینه آثار سوء مصرف دخانیات در جامعه دانشگاهی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: عملا این کار از سال گذشته در وزارت علوم مطرح شده است و امیدواریم از سال تحصیلی تازه شاهد نتیجه های کارها دانشگاه عاری از دخانیات در فضاهای آموزش عالی باشیم و با کم کردن مصرف دخانیات روبرو باشیم.
معاون شرکت امور دانشجویان وزارت علوم یادآور شد: بنابراین با اجرای این طرح امکان ترک رایگان و در دسترس باید جهت جامعه دانشگاهی فراهم شود و در این راستا مراکز مشاوره و بهداشت و درمان دانشگاه ها باید فعال باشند تا چنانچه فردی از جامعه دانشگاهی مایل به ترک دخانیات است به این مراکز مراجعه کند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت علوم | دانشجویان | اجرای طرح | دخانیات | دانشگاه | رایگان | دانشگاه | ریاضی


برچسب ها: , , , , , ,