رئیس شرکت بسیج دانشجویی از شرکت کردن ۵۵ هزار دانشجو در اردوهای جهادی سال ۹۵ خبر داد.

اولویت نوروز ۹۶، شرکت ۵۵ هزار دانشجو در اردوهای جهادی سال ۹۵, حل معضل زیست محیطی خوزستان

رئیس شرکت بسیج دانشجویی از شرکت کردن ۵۵ هزار دانشجو در اردوهای جهادی سال ۹۵ خبر داد.

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داوود گودرزی، مدیر شرکت بسیج دانشجویی در نشست خبری اردوهای جهادی که امروز در این شرکت برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به استفاده بهینه از سرمایه های کشور گفت: اردوهای جهادی از همین جنس هست. اینکه مردم حس نوع دوستی و از خودگذشتگی دارند و در شرایطی که دشمن تلاش می کند اهداف خود را پیاده کند، بعضی از جوانان از تفریح خودشان می زنند و وارد یک فعالیت سخت می شوند و با کمترین امکانات بیشترین توفیقات را دارند، یکی از سرمایه های بزرگ کشور است و باید قدر آن را بدانیم، این روحیه بزرگ را تقویت کنیم و به دنبال توسعه کمی و کیفی حرکات جهادی باشیم.

اولویت نوروز ۹۶، شرکت ۵۵ هزار دانشجو در اردوهای جهادی سال ۹۵, حل معضل زیست محیطی خوزستان

وی افزود: بسیج دانشجویی به دنبال توسعه کمی و کیفی اردوهای جهادی است و تلاش ما این است که تعداد بیشتری از جوانان دانشجو به خلق و خوی جهادی عادت کنند، حس نوع دوستی در آنها تقویت شود و خودشان را خدمت گزار ملت و کشورشان بدانند.

گودرزی اضافه کرد: یکی از بحث های مهم در کارهای فرهنگی و تربیتی دانشگاه ها روحیه جهادی است و با این بحث به دنبال زیاد کردن احساس مسئولیت در جوانان هستیم و باید تلاش کنیم که خروجی مناسبی داشته باشد.

رئیس شرکت بسیج دانشجویی از شرکت کردن ۵۵ هزار دانشجو در اردوهای جهادی سال ۹۵ خبر داد.

رئیس شرکت بسیج دانشجویی با اشاره به شروع توسعه کمی حرکات جهادی گفت: از سال ۷۷ اردوهای جهادی شکل گرفت و جمعی از دانشجویان به مناطق محروم اعزام شدند. کم کم این اردوها گسترش پیدا کرد و در حال حاضر اکثر دانشگاه ها یک گروه جهادی تشکیل دادند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش کمی خوبی را در این سال ها شاهد بودیم. به دنبال این هستیم که گروه های جهادی در بخش اقتصادی به خاص اقتصاد مقاومتی نقش خود را ایفا کنند. به همین علت به سمت اشتغال زایی در این اردوها رفتیم که محرومیت مردم را با کمک خودشان برطرف کنیم. دادن آموزش های مورد نیاز و برگزاری کارگاه ها جهت تحقق این نشانه شروع شده است است.

گودرزی ادامه داد: در سال ۹۵ و ۹۶ بحثی که در اردوهای جهادی دنبال می شود توسعه مکانی و زمانی در این اردوهاست؛ که اردوها محدود به بخش های مرزی نباشد و دانشجویان در تمامی مناطق بتوانند به نیازمندان کمک کنند. در بحث توسعه زمانی نیز این اردوها محدود به تابستان نشود و به دنبال گسترش آنها در طول سال هستیم.

اولویت نوروز ۹۶، شرکت ۵۵ هزار دانشجو در اردوهای جهادی سال ۹۵, حل معضل زیست محیطی خوزستان

رئیس شرکت بسیج دانشجویی یادآور شد: به علت اینکه این اردوها اکثرا تابستان برگزار می شود، دانشجویان کمتری در آن شرکت می کردند؛ ولی با رویکرد تازه و گسترش این اردوها در همه شهرها و مکان ها، تعداد دانشجویان شرکت کننده زیاد کردن خواهد یافت و دانشجویان می توانند خدمت رسانی به نیازمندان را از کلاس های درس شروع کنند و محرومین را شناسایی کنند. با این نگاه حتما تعداد بیشتری از این اردوها استقبال می کنند و توسعه چشم گیری خواهیم داشت.

وی به برطرف آسیب های اجتماعی به وسیله جهادگران دانشجو خبر داد و گفت: برطرف آسیب های اجتماعی نیز یکی از رویکردهای بسیج دانشجویی است که این آسیب ها به صورت جدی در مقام تئوری و نظری و همچنین عملی در حال پیگیری هست. این آسیب ها دغدغه مهم دانشجویان است که با دستگاه های مربوطه طرح عنوان کردیم و تفاهم نامه ای با ناجا، شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد برکت و سایر نهادها نوشتیم که به برطرف آسیب های اجتماعی کمک کنند.

رئیس شرکت بسیج دانشجویی از شرکت کردن ۵۵ هزار دانشجو در اردوهای جهادی سال ۹۵ خبر داد.

گودرزی به رویکردهای دیگر اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: رویکرد دیگر ما تمرکز چند ساله ای است که در مناطق با کمک مردم منطقه داریم. آموزش هایی را به آنها ارائه می دهیم که خودشان بتوانند از محرومیت بیرون بیایند.

رئیس شرکت بسیج دانشجویی در خصوص آمار برگزاری اردوهای جهادی در امسال گفت: در سال ۹۵ تعداد ۱۳۸۵ گروه به اردوی جهادی رفتند که مشمول بر ۵۸ هزار دانشجو بودند . یک سوم این تعداد خواهران و دو سوم را برادران تشکیل دادند که در ۴۰۰۰ دِه حضور پیدا کردند و خدمات درمانی، بهداشتی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی ارائه دادند.

اولویت نوروز ۹۶، شرکت ۵۵ هزار دانشجو در اردوهای جهادی سال ۹۵, حل معضل زیست محیطی خوزستان

وی ادامه داد: تلاش شده است خوابیدن فراهم کنیم که نخبگان نیز در اردوهای جهادی حضور پیدا کنند. در امسال ۶۰۰ پزشک، ۱۰۰۰ روحانی، ۲۰۰ مشاور و همچنین ۱۰۰ استاد برجسته دانشگاه ها به همراه این گروه های جهادی اعزام شدند.

گودرزی اظهار داشت: در سال ۹۵،تعداد ۱۲۳ هزار نفر خدمات درمانی، ۷۰۰۰ برنامه فرهنگی و یادواره شهدا و ۱۷۰۰ پروژه عمرانی خدمات عمومی بزرگراه و … به وسیله جهادگران دانشجو صورت گرفته است.

رئیس شرکت بسیج دانشجویی در خصوص برنامه نوروز ۹۶ اردوهای جهادی نیز گفت: جهت نوروز ۹۶ بحث زیست محیطی استان خوزستان اولویت اردوهای جهادی هست؛ که هماهنگی های مورد نیاز صورت گرفته که در گام اول مناطقی که محدوده بیابانی بیشتری دارند، شناسایی و ۴۰۰۰ هکتار در ۲۵ کیلومتری اهواز به وسیله دانشجویان نهال کاری می شود؛ در این حرکت جهادی مجموعه سازندگی بسیج دستگاه های مرتبط نیز کمک خواهند کرد تا بتوانند با اعزام دانشجویان، قدم اول را در برطرف مسئله این استان بردارند.

وی یادآور شد: همچنین در ایام عید استان های سیستان و بلوچستان، لرستان، کرمان و مناطق اخیرا سیل زده و همچنین شیراز و مازندران در اولویت فعالیت های جهادی هستند.

گودرزی به همکاری استان ها در سال ۹۵ در اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ بیشترین همکاری را استان های کرمان، تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران در اردوهای جهادی داشتند.

رئیس شرکت بسیج دانشجویی در مورد حمایت دولت از اردوهای جهادی گفت: در بعضی استان ها حمایت های خوبی صورت گرفته و کمک رسانی مورد نیاز به وسیله دولت انجام شده، ولی در بعضی دیگر کوتاهی های زیادی وجود دارد. در سطح کلان کشور کمک هایی صورت گرفته ولی خدماتی که باید به دانشجویان ارائه دهند، وجود ندارد . اگر این ۵۵ هزار دانشجو که امسال اعزام شدند، امکانات بیشتری داشتند حجم فعالیت آنها زیاد کردن پیدا می کرد. خوشبختانه نهادهایی مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و آستان قدس رضوی کمک های خاص ای را به اردوهای جهادی داشتند و ورودشان به این عرصه جدی هست. اگر بتوانیم همکاری بیشتری را از سوی نهادهای دیگر جذب کنیم ،محرومیت زدایی با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

واژه های کلیدی: دانشجو | دانشجو | دانشجویان | خبر | دانشگاه |


برچسب ها: , , ,