عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی گفت: زیاد کردن ارتقای یادگیری با برطرف خستگی از اهداف آموزشی در کلاس‌های ارگونومی هست.

ساخت کلاس ارگونومی در دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی

فرهاد طباطبایی قومشه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: در بحث آموزش که از عوامل توسعه یافته کشور محسوب می شود یک سری فاکتورهای لحاظ می شود و در فرآیند یادگیری موثر است و باید در کلاس های درسی اجرا شود.

عبارات مهم : یادگیری – دانشگاه
وی گفت: در کلاس های ارگونومی فرآیند آموزشی و ارزشیابی در تمامی ارکان کلاس مانند تخته وایت برد، محیط فیزیکی کلاس و سایر موارد نهادینه می شود تا با کم کردن استرس دانشجویان کارکرد یادگیری و تمرکز زیاد کردن یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی افزود: در ساخت نخستین کلاس ارگونومی با توزیع پرسش نامه شاهد اختلاف معناداری در آموزش کلاس درس عادی بودیم.

طباطبایی تصریح کرد: ما باید نمود ارگونومی را در ابعاد متفاوت در مدارس، مراکز علمی پژوهشی و سایر نهادهای علمی نهادینه کنیم و گفتمان ارتقای آموزش در کلاس های ارگونومی به گوش متولیان آموزش برسانیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی، گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی در زمینه علم ارگونومی پیشتاز است و امیدواریم پرسشها علمی ارگونومی با کاربردی شدن به تمام محیط های آموزشی جهت دهی خاصی داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر کلاس ارگونومی در حوزه آموزش به صورت پایلوت بوده و از آنجایی که نباید بگذاریم علوم دانشگاهی در متون درسی باقی بماند باید ارگونومی و سایر رشته های کاربردی را در جای خود معرفی و نهادینه کنیم.

طباطبایی یادآور شد: بعضی ابعاد ارگونومی باید در فرهنگ کشور و در معماری فضای دینی مثل حوزه ها و سایر اماکن دیده شود و امیدواریم با نشانه ارتقای آموزش بتوانیم کاربردهای ارگونومی را در تمام عرصه های آموزشی ببینم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: یادگیری | دانشگاه | طباطبایی | آموزشی | کاربردی | دانشگاه | آموزش | دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی


برچسب ها: , , , , , ,