رئیس واحد دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در سال تحصیلی تازه از اجرای برنامه های زیست محیطی با نشانه الگو سازی در جامعه خبر داد.

ساخت زباله سوز پلاسمایی جهت کمک به محیط زیست

علی عباسپور مدیر واحد دانشگاه علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛در مورد برنامه های درنظر گرفته این واحد دانشگاهی جهت سال تحصیلی آینده عنوان کرد: امسال جهت نخستین بار رشته های جدیدی جهت مقطع کارشناسی درنظر گرفتیم که از جمله این رشته ها مهندسی برق، مهندسی عمران، حقوق، مدیریت و رشته های علوم پایه است همچنین جهت کیفیت بخشی و توجه زیاد به رشته های کارشناس ارشد و دکتری توجه داریم.

وی ادامه داد: ساخت و تجهیز آزمایشگاه های جدیدی را جهت این واحد دانشگاهی درنظر گرفتیم که به تدریج در دست بهرهبرداری قرار می گیرد تا امکان استفاده دانشجویان وجود داشته باشد.

رئیس واحد دانشگاه علوم و تحقیقات در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجوبرای سال تحصیلی آینده گفت: سال گذشته در تمامی مقاطع و رشته ۱۲ هزار نفر دانشجو جذب شدند و امسال امیدواریم تعداد دانشجویان از تعداد سال گذشته کمتر نباشد.

ساخت زباله سوز پلاسمایی جهت کمک به محیط زیست

عباسپور در مورد توجه به مباحث محیط زیستی وارائه خدمات با این محوریت تصریح کرد: این واحد دانشگاهی به عنوان دانشگاه سبز گزینش شده است و از انرژی های طبیعی استفاده می شود که درنظر داریم مکانیزم های استفاده شده است را به عنوان الگویی در جامعه ترویج دهیم.

وی از ایجاد شرکتی دانش بنیان جهت تولید کمپوست حاصل از پسماندهای تولیدی دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر این مساله اقداماتی جهت ساخت زباله سوز پلاسمایی درنظر گرفته شده است که تلاش داریم چنین طرح هایی را جهت کل جامعه الگو سازی کنیم.

رئیس واحد دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به مزرعه باد جهت ارتقای شرایط زیست محیطی یادآور شد: از انرژی های طبیعی جهت پیشبرد کارهای روزانه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

رئیس واحد دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در سال تحصیلی تازه از اجرای برنامه های زیست محیطی با نشانه الگو سازی در جامعه خبر داد.

زباله سوز پلاسمایی در دانشگاه علوم تحقیقات ایجاد می شود

واژه های کلیدی: دانشجویان | دانشگاه | استفاده | مهندسی | دانشگاه | تحقیقات | طبیعی | زباله | انرژی


برچسب ها: , , , , , , ,