وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان بعضی از آنها می‌پردازیم.

بودجه پژوهش در پیچ و خم بی‌مهری دولت و مجلس ، رشد و توسعه علمی از اولویت وزارت علوم است

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بود که به بخشی از آن‌ها در مطلب زیر اشاره شده است است.

ضرورت حضور فعال بانوان در شورا‌های دانشگاهی

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انتصاب مشاوران امور زنان و خانواده جهت روسای دانشگاه‌ها با استقبال خوبی از سوی روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مواجه شده است و این مشاوره می‌تواند روسای دانشگاه‌ها را در حل پرسشها حوزه بانوان دانشگاهی یاری کند.

بودجه پژوهش در پیچ و خم بی‌مهری دولت و مجلس ، رشد و توسعه علمی از اولویت وزارت علوم است

میزان وام عتبات دانشجویان زیاد کردن می‌باید

ذوالفقار یزدان مهر مدیر صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت:به منظور تقویت و گسترش نشاط فرهنگی و معنوی دانشجویان و حمایت مالی جهت سفر به عتبات و پیرو تفاهم نامه منعقد شده است بین صندوق رفاه دانشجویان و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، میزان وام دانشجویان مجرد به ۱۰ میلیون ریال و دانشجویان متاهل ۱۵۰ میلیون ریال زیاد کردن یافت.

سرپرستی ضیاء هاشمی بر وزارت علوم قوت گرفت

سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم سرپرستی خود بر مسند این وزارتخانه را رد نکرد.

با توجه به صحبت‌های انجام شده است در اینترنت و انصراف خاکی صدیق از وزارتخانه علوم سرپرستی هاشمی قوت گرفته است.

بودجه پژوهش در پبچ و خم بی‌مهری دولت و مجلس

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه در سال ۹۵ اعتبارات پژوهشی در کل کشور عددی بالغ بر ۷۵۰۰ میلیارد تومان بود گفت: این رقم در سال ۹۵ عملیاتی نشد و در سال ۹۶ هم در صحن مجلس رأی نیاورد.

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان بعضی از آنها می‌پردازیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: این جدول به تجهیز دانشگاها، کمک به آزمایشگاه و مراکز فناوری تخصیص داده شده است دارد و تاکنون هیچ اعتباری از این جدول به طرح‌های پژوهشی تخصیص داده شده است داده نشده است.

۲۵ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند

محمد فرهادی وزیر علوم گفت: بر اساس آمار حدود ۲۵ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند

وی ادامه داد: در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز سهم ورودی زنان به ۵۰ درصد بسیار نزدیک شده است است حضور زنان در هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز به سوی تعالی در حرکت است و بر اساس آمار حدود ۲۵ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

رشد و توسعه علمی اولویت وزارت علوم است

سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم گفت: از اولویت‌های مهم من در مدت وقت مسئولیت، پیگیری امور جاری وزارت علوم به منظور حفظ رشد و توسعه علمی کشور و آماده سازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تامین نیاز‌ها و امکانات مورد نیاز در آستانه شروع سال تحصیلی همراه با آرامش، امید و نشاط است.

هاشمی افزود: در مدتی که سرپرستی وزارت علوم را عهده دار هستم، تلاش خواهم کرد تا صدای دانشگاهیان باشم و مطالبات دانشگاهیان را با تمام توان پیگیری کنم.

پیش‌بینی ثبت‌نام ۷۰ هزار داوطلب در دانشگاه علمی کاربردی

احمد حاتمی معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی گفت: از میان داوطلبان آزمون کاردانی شرکت سنجش،۷۰ هزار نفر در دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند.

بودجه پژوهش در پیچ و خم بی‌مهری دولت و مجلس ، رشد و توسعه علمی از اولویت وزارت علوم است

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی یادآور شد: طرح دسته‌بندی مراکز دانشگاهی در ۵ سطح بوده که به علت آنکه این دسته‌بندی مورد وثوق نبود ما آن را اعلام نکردیم، ولی به طور کلی جهت سال تحصیلی تازه ۸۳۰ مرکز کاردانی و ۷۸۰ مرکز کارشناسی وجود دارد.

بازنگری رشته‌های بدون متقاضی در دانشگاه آزاد

علیرضا ر‌هایی معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: یکی از کارها کمیته سه نفره برآورد نیاز‌های ملی و بین المللی است و در زمینه تدوین برنامه‌های درسی فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: یکسری از برنامه‌ها و رشته‌ها بدون متقاضی بوده و در آینده‌ای نزدیک بازبینی در خصوص آن‌ها انجام می‌شود.

با توجه به تعطیلات تابستانی بعضی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نبود دانشجویان در دانشگاه و دسترسی نداشتن ادارات به رفاه دانشجویان، امکان ثبت وام مربوط به سه ماهه تابستان به صورت سیستمی از طریق حوزه IT صندوق رفاه باتوجه به درخواست اولیه دانشجویان و تایید معاونت دانشجویی دانشگاه فراهم گردیده و به تمامی و بهره‌مندان عضویت شده است در مرحله چهارم، وام مربوط به سه ماهه دوم تابستان نیز تا آخر ۹۶ پرداخت می‌شود.

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان بعضی از آنها می‌پردازیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت علوم | دانشجویان | دانشگاه | آموزشی | کاربردی | دانشگاه | صندوق | آموزش


برچسب ها: , , , , , ,