دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از رتبه ۱۵ کشور عزیزمان ایران در تولید علم و فناوری مجموعه هوا و فضا در دنیا خبر داد.

رتبه 15 کشور عزیزمان ایران در تولید علم و فناوری مجموعه هوا و فضا در دنیا

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ منصور کبکانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در نو د و پنجمین جلسه شورای راهبری ستاد نقشه جامع علمی که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، عنوان کرد: براساس روال همیشگی گزارشی از علم و فناوری داشتیم و در آن اوضاع مستندات علمی کشور از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۶ در مقایسه با بعضی کشورهای دنیا و منطقه بررسی شد.

‎وی افزود: میانگین سرانه مقاله استنادشده ۸۴/۳ بود و رتبه ما در شاخص اچ ایندکس(این شاخص با در نظر گرفتن تعداد مقالات پر استناد افراد و تعداد دفعات استناد شدن آن مقالات به وسیله دیگران محاسبه می‌شود) نیز در سال ۲۰۱۶، ۴۲ برآورد شده است است همچنین گزارشی از فناوری bitcoin موردتوجه قرار داده شد و این فناوری در مورد پول در اینترنت است و در حوزه اقتصادی در دنیا در آینده مطرح است.

کبکانیان در ادامه از بررسی سکه دیجیتال و سند جامع توسعه هوا فضا در کشور خبر داد.

رتبه ۱۵ کشور عزیزمان ایران در تولید علم و فناوری مجموعه هوا و فضا در دنیا

‎دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به دستور جلسه دوم اشاره کرده و گفت: گزارش پیشرفت اجرایی سند جامع هوا فضا را داشتیم که سند جامع توسعه هوافضای کشور با سه بخش تعریف شده است که یک بخش، بخش هوایی و هوانوردی هست، بخش بعدی ، گزارش بخش دفاعی هوا فضابوده و مسئولان در حال هماهنگی جهت آماده شدن و در نوبت گذاشتن آن هستند وآنچه امروز مورد بحث بود بخش فضایی از گزارش هوا فضاست که جایگاه خوبی در کشور عزیزمان ایران و دنیا دارد.

‎وی بیان کرد: در تولید علم و فناوری مجموعه هوا و فضا، مقالات و ارجاعات رتبه ۱۵ را در دنیا داریم که در این زمینه از کشورهای مهم جلوتر است.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی را در سند توسعه جامع هوافضا تصویب کرده که شامل‌ تامین ماهواره های مخابراتی ملی، توسعه بومی ماهواره، توسعه خدمات موقعیت یابی با سامانه های جهانی، تامین ماهواره سنجشی ملی، توسعه بومی ماهواره سنجشی ملی ۲ بود.

‎وی با بیان اینکه در بخش چهارم از وظایفی که در سند وظیفه شده است ماهواره برها یا موشک های حامل ماهواره مورد توجه هستند، تصریح کرد: بخش پنجم مواظبت های فضایی بوده که بسیاری از کاربردهای کشور را تامین می‌کند، بخش کاربردها در این حوزه بسیار متنوع است و از نقشه برداری آشنایی معادن را در برمی گیرد که جایگاه اقتصادی مهمی را جهت کشور در پی خواهد داشت.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از رتبه ۱۵ کشور عزیزمان ایران در تولید علم و فناوری مجموعه هوا و فضا در دنیا خبر داد.

‎دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: مرکز ملی فضایی سیاستگذاری و هماهنگی این موارد را برعهده دارد ولی متولی اجرا جهت هر بخش جداگانه است و آخرین توصیه که بودجه کمتری به آن تخصیص داده شده است داده شده است نشانه “۵-۱ الف” در اهداف کلان حوزه فضایی است که ارتباط بین قرآن و اطلاعات در مفاهیم اسلام با بحث فضا و دنیا تحت عنوان آشنایی عظمت و نظم حاکم بر دنیا و پی بردن به قدرت خالق جهانیان است.

وی گفت: حاضران نگرانی هایی از بودجه کم و تخصیص های کمتر داشتند که عدد و رقم دقیق تری را جهت جلسات بعد درخواست کردیم.

انتهای پیام/

توجه به سکه دیجیتال در شورای عالی انقلاب فرهنگی

واژه های کلیدی: ماهواره | دیجیتال | فناوری | انقلاب | هماهنگی | ماهواره | آشنایی | نقشه جامع علمی


برچسب ها: , , , , , ,