محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت و مشخصه یابی نانو سامانه نیوزومی حامل دارو جهت درمان سرطان کبد شدند.

درمان سرطان کبد به وسیله محققان دانشگاه امیرکبیر

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر محمد امانی مجری طرح تحقیقاتی دانشگاه امیرکبیر گفت: سرطان کبد یک تومور بدخیم (سرطانی) است که از بافت کبد منشأ می‌گیرد؛ این سرطان ممکن است به طور اولیه از سلول‌های غیرطبیعی کبدی یا مجاری صفراوی منشأ گرفته باشد یا ازگسترش سرطان عضوی دیگر به کبد ناشی شود.

وی ادامه داد: سرطان کبد یکی از شش سرطان متداول در دنیاست و سومین علت فوت و میر بدلیل سرطان محسوب به حساب می‌آید.

این محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، روش‌های موجود جهت درمان سرطان کبد شیمی درمانی، پرتو درمانی، جراحی و پیوند کبد است که تا کنون تاثیر چشمگیری بر روند درمان سرطان کبد نداشته اند و دارای معایبی نیز هستند.

درمان سرطان کبد به وسیله محققان دانشگاه امیرکبیر

مجری این طرح تحقیقاتی بیان کرد و بیان کرد: سیستم‌های نوین دارورسانی مجموعه روش‌هایی هستند که آگاهانه جهت ایجاد تغییرات زمانی یا مکانی در روند آزادسازی دارو در بدن بکار گرفته میشوند. با اعمال چنین روند‌هایی می‌توان تا حد زیادی از عوارض دارورسانی سنتی کاست؛ یکی از مرسوم‌ترین ابزار‌های به کار گرفته شده است در سیستم‌های نوین رهایش دارو، حامل‌ها هستند.

امانی تصریح کرد: نیوزوم ها، وزیکول‌هایی هستند که مواد فعال سازنده سطح آن‌ها غیریونی است از این رو به آن‌ها نیوزوم گفته می‌شود.

وی با اشاره روند این پروژه اظهار کرد: بعد از تحقیقات و آزمایشاتی موفق شدیم نانو سامانه حامل دارو را در جهت درمان سرطان کبد بسازیم.

محقق دانشگاه امیرکبیر افزود: این پروژه توانایی اجرایی شدن در حوزه صنعتی داروسازی و حوزه درمان سرطان را دارد.
امانی با اشاره به پرسشها در روند انجام این پژوهش گفت: در واقع ضعف عمده این پروژه کمبود تست‌ها و آزمایش‌های تکمیل کننده نتیجه های است که بخشی از این نقص مربوط به کمبود دستگاه‌ها و بخشی دیگر به علت عدم حمایت مالی از پژوهش‌ها بوده هست؛ این مسئله از ابتدای انجام پروژه تا انتها وجود داشت.

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت و مشخصه یابی نانو سامانه نیوزومی حامل دارو جهت درمان سرطان کبد شدند.

وی تصریح کرد: روش تازه سنتز نانو سامانه نیوزومی یکی از قسمت‌هایی در این پژوهش بود که نوآوری داشت.

محقق دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: در صدد هستیم که تست‌های حیوانی و سپس بالینی را انجام دهیم.

وی یادآورشد: نمونه خارجی این پروژه وجود دارد، ولی در نمونه‌ای که ما تولید کردیم بهینه سازی‌هایی صورت گرفت که در نهایت منجر به تولید محصولی با هزینه کمتر و بازده زیاد شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شیمی درمانی | درمان سرطان | شیمی درمان | سرطان کبد | دانشگاه | دانشگاه | پروژه | سیستم | درمانی


برچسب ها: , , , , , , ,