معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی گفت: این

درباره طرح آمایش آموزش عالی چه می دانید؟

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی گفت: این طرح اکنون در معاونت آموزشی وزارت علوم در دست تدوین است و آینده نگری می شود تا آخر شهریورماه قابل ارائه و انتشار باشد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر ،درمورد طرح آمایش آموزش عالی توضیح داد: نشانه طرح آمایش آموزش عالی این است که زمینه ای فراهم شود تا دانشگاه ها و مراکز علمی از ماموریت خود آگاه باشند و شاخص های تعیین این ماموریت ها نیز تعیین شود.وی ادامه داد: باید با توجه به ظرفیت بومی،شرایط اقلیمی و مرزی، توانمندی های علمی،زمینه های تخصصی موجود در دانشگاه ها،شیوه های آموزشی و…بتوانیم نظام آموزش عالی را هدفمند کرده و سامان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در سامان دهی باید نگاهی به گذشته و آینده داشت، توضیح داد:نگاه به گذشته به این علت است که بررسی شود در گذشته چه روندی از پیشرفت ها یا پسرفت ها حاصل شده است است و رشد آموزش عالی به چه میزان معنادار بوده است و نگاه به آینده هم به این علت است که بررسی شود چگونه می توان خود را با اسناد اوج دستی تطبیق داد.

درباره طرح آمایش آموزش عالی چه می دانید؟

معاون آموزشی وزیر علوم در آخر خاطرنشان کرد: این پرسشها در سند آمایش آموزش عالی بررسی می شود و در نتیجه ارائه مجوز هم معنا پیدا می کند. در طرح آمایش آموزش عالی تاکید می شود که جهت مجوز باید نیاز جامعه دیده شود،همین رشد بی رویه تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان که با مسئله مواجه شده است است حاصل بی توجهی به سند آمایش آموزش عالی است.

منبع: ایسنا

واژه های کلیدی: دانشگاه | آموزشی | آموزش | خبر | دانشگاه |

دانلود و مشاهده دانلود رایگان کلیپ تاثیر گذار و انگیزشی آپارات -شروع کن


برچسب ها: , , ,